Warsztaty „W Zielonej Krainie”
Własnie rusza druga edycja Warsztatów Edukacji Żywieniowej „W Zielonej Krainie”, wspieranych przez markę Fit&Easy oraz prowadzonych przez Vege Polska. Tym razem programem zostało objętych 10 placówek. Patronat nad działaniami edukacyjnymi objął Instytutu Żywności i Żywienia. Warsztaty potrwają cztery miesiące.
- kobieta.pl
W 2014 roku w 58 zajęciach wzięło udział 1500 dzieci wraz z nauczycielami i opiekunami. Programem zostało objętych 20 placówek, w tym 12 przedszkoli i 8 szkół podstawowych. Zorganizowane też zostały weekendowe zajęcia dla dzieci i rodziców.
Sukces i ogromne zainteresowanie sprawiły, że w 2015 roku ekipa Zielonej Krainy odwiedzi 10 placówek, w tym szkoły podstawowe na Bemowie, Białołęce, w Ursusie, gdzie przeprowadzi łącznie 40 zajęć dla co najmniej 1000 uczniów i nauczycieli. Większość szkół biorąca udział w programie zgłosiła się już w ubiegłym roku.
W dzisiejszych czasach dzieci jedzą zbyt dużo cukrów prostych i tłuszczu pochodzenia zwierzęcego, w ich diecie brakuje natomiast błonnika, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin. Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. W ich żyłach coraz częściej obecna jest blaszka miażdżycowa, która jeszcze niedawno występowała niemal wyłącznie u dorosłych. Według najnowszych badań, nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 20% dziewcząt i prawie 30% chłopców. – mówi Hanna Stolińska, dietetyczka z IŻŻ.
Podczas zajęć, trwających dwie godziny lekcyjne, dietetyk i kucharz, opowiedzą dzieciom w przystępny sposób o zdrowy odżywianiu. Wspólnie przygotowane posiłki zawierać będą, wyłącznie pełnowartościowe produkty jak np. świeże i suszone owoce, mixy sałat, pestki, szpinak, jarmuż ect.
Podczas warsztatów w grupie dzieci dużo chętniej sięgają po warzywa. Marka Fit&Easy bardzo mocno zaangażowana jest w promocję zdrowego stylu życia. Taką praktyczną formę edukacji uważamy za najlepszy sposób dotarcia do dzieci i pokazania im, że zdrowa kuchnia może być przyjacielem każdego. - Agnieszka Krajewska, Marketing Manager marki Fit&Easy. Przypominamy, że marka Fit&Easy jest również partnerem programu „Policz się z cukrzycą”.
1 z 5
degustacja_zielonego_koktajlu_m
2 z 5
Komponowanie_salatki_m
3 z 5
ZK_m1
4 z 5
ZK_m2
5 z 5
ZK_m3