Męskie nasienie – wyraźny spadek formy!
Wbrew powszechnej opinii i utartym stereotypom, niepłodność wcale nie jest domeną kobiet. Problem ten coraz częściej dotyka mężczyzn. Jak wskazują najnowsze dane, wśród 1,5 mln par w Polsce, problem niepłodności niemal w równym stopniu dotyczy kobiet i mężczyzn.

- mat.prasowe
Mężczyźni potrafią pozostać aktywni i sprawni seksualnie nawet do 70. roku życia. Mimo to, wraz z wiekiem jakość ich nasienia wyraźnie spada, a ruchliwość plemników jest coraz mniejsza. Naukowcy wskazują także na negatywny wpływ wieku na morfologię męskich komórek rozrodczych, wzrost częstości zaburzeń chromosomalnych oraz ryzyka poronień u partnerki.
Najczęstszą przyczyną niepłodności jest jakość spermy, która stale się obniża. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu 1ml nasienia przeciętnego mężczyzny zawierał od kilkunastu do 30 mln plemników. Obecnie ich liczba jest nawet dwukrotnie mniejsza!
Zmiany te spowodowane są:
- stresującym trybem życia
- nadużywaniem alkoholu
- papierosów
- czy szkodliwymi warunkami pracy np. przebywaniem w zbyt wysokiej temperaturze.
Niestety, regularne badania oraz konieczność oddania nasienia do analizy wiążą się dla panów z wielkim stresem. Obawa przed niepłodnością często powoduje u mężczyzn poczucie utraty męskości, apatię, problemy w związku, a także spadek libido.
Panowie mają wiele wątpliwości co do okoliczności oraz procedur oddania nasienia do badań. Czynność ta wcale nie musi odbywać się w sterylnych warunkach klinicznych i otoczeniu niebieskich emaliowanych ścian. Coraz więcej placówek dysponuje specjalnymi pomieszczeniami, gdzie łatwiej przełamać bariery psychiczne i obawy przed badaniem. Dzięki starannej aranżacji wnętrz i stworzeniu atmosfery intymności, badanie przestaje być przykrym doświadczeniem, a staje się nowym, komfortowym i całkiem przyjemnym doznaniem
Niepłodność jest skomplikowaną chorobą, zarówno w wymiarze medycznym, jak
i psychicznym. Stres związany z badaniem, wbrew obiegowym opiniom, udziela się nawet największym „twardzielom”. Naszym pacjentom zapewniamy dostęp do wszechstronnej opieki, a ich emocjonalne potrzeby są dla nas tak samo ważne jak skuteczne leczenie z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii - mówi Marta van der Toolen, Dyrektor i założycielka FertiMedica Centrum Płodności.
Polecane
„Wszyscy nagle przypomnieli sobie o babci Zosi, gdy tylko wspomniała o spadku. Wcześniej traktowali ją jak powietrze”
„Teraz już wiem, że pieniądze szczęścia nie dają. Spadek po babci Zosi sprawił, że dla rodziców jestem nikim”
„Testament przyjaciela zupełnie mnie zaskoczył. Otrzymam cały spadek, ale tylko wtedy, gdy spełnię jego ostatnią wolę”
„Dostałam spadek po ciotce i wtedy przejrzałam na oczy. Wielkie pieniądze zmieniły mojego faceta w chciwego prostaka”
„Po śmierci babci wszyscy mieli pretensje, że zgarnęłam spadek. Tylko ja wiedziałam, co kierowało staruszką”
„Ciągle jeszcze oddycham, a moje dzieci już dzielą spadek. Najchętniej spod głowy wyrwaliby mi nawet poduszkę”
„Myślałem, że ojciec podzielił spadek po równo. 900 000 zł wywołało konflikt jak pod Waterloo”
„Rodzina całe życie traktowała mnie jak śmiecia, bo nie miałem nic do zaoferowania. Zmienili front, gdy dostałem spadek”
„Gdy dostałem w spadku fortunę, od razu rzuciłem pracę. Nie myślałem wtedy, że tak lekko wydam całą kasę”
„Liczyliśmy na pokaźny spadek po wuju Stefanie, ale on nawet zza grobu z nas zakpił. To, co zrobił, było podłe”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa