Reklama

Przemoc wobec kobiet kampania Kocham. Szanuję

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji po raz drugi ruszyła z edukacyjną kampanią przeciwko przemocy wobec kobiet. Do Kocham. Szanuję zaprosiła znanych mężczyzn - muzyków, pisarzy, dziennikarzy. Szymon Majewski, Andrzej Saramonowicz czy pisarz Remigiusz Mróz głośno wyrazili sprzeciw znęcaniu się nad słabszymi. „Jest rok 2018 i jest dużo roboty do zrobienia, żeby mężczyzna z kobietą mogli ze sobą mówić z szacunkiem i się nawzajem szanować”, mówi jeden z ambasadorów Kocham.Szanuję, Czesław Mozil.

Reklama

"#Kobiety są lepszą częścią ludzkości... nie mogę sobie wyobrazić świata, którym rządziłyby kobiety i wysyłałyby swoich synów na wojnę”, dodaje w innym wpisie literat Janusz L.Wiśniewski. "Te najbliższe i mi najdroższe wspieram, popieram, wspomagam, motywuję, pomagam. Z egoizmu, bo miłość jest formą egoizmu. Im lepiej im w życiu, tym ja jestem szczęśliwszy. Więc tym "wspieraniem" wspieram siebie. W przypadku kobiet, których nie kocham, wspieranie ma inny scenariusz.", mówi Wiśniewski w rozmowie z jednym z portali.

W kampanii wzięli też udział Krzysztof Hołowczyc, Remigiusz Mróz, Andrzej Saramonowicz, Rafał Sonik, Rafał Wicijowski oraz zespół Afromental.

Przemoc w Polsce statystyki

Każdego roku ok. 90 tysięcy kobiet w Polsce doświadcza przemocy domowej. Tak mówią oficjalne policyjne statystyki, uwzględniające niestety tylko osoby, które zgłosiły zdarzenie. Tak naprawdę liczba Polek dotkniętych przemocą domową może sięgać nawet 800 tysięcy. 49 % oprawców uważa, że ofiara akceptuje swoją sytuację, 9 %, że mąż ma prawo decydować z kim spotyka się żona. Warto dodać, że przemoc domowa to nie tylko użycie siły fizycznej, to też agresja słowna czy przemoc psychiczna (groźby, ośmieszanie, kontrolowanie) czy przemoc seksualna. Te 90 tysięcy z policyjnych statystyk to kobiety, które mają tzw. niebieską kartę. Wiele ofiar nigdy jednak nie decyduje się na zgłoszenie sprawy władzom, ze wstydu czy poczucie bezsilności.

Reklama

Takie kampanie jak Kocham. Szanuję mają za zadanie uświadomić Polakom skalę problemu. Gorący im kibicujemy.

Reklama
Reklama
Reklama