Reklama

Jednym z najważniejszych kryteriów zapewniających bezpieczeństwo dziecka przed komputerem jest wybranie gry w odpowiednim przedziale wiekowym. Program idealnie dostosowany do wielu dziecka zagwarantuje, że gra nie będzie zawierała nieodpowiednich treści, a także nie będzie za trudna ani za łatwa. Na większości gier znajduje się informacja o zalecanym wieku. W orientacji pomagają także ikonki PEGI, które wskazują, czy gra nie zawiera przemocy czy wulgaryzmów.
Dobrym przykładem idealnie dostosowanej gry do wieku gracza oraz zbalansowania treści przyjemnych i pożytecznych jest nowa seria gier przygodowo-zręcznościowych o charakterze edukacyjnym „Małpie Opowieści”, która ukazała się na rynku 24 lutego 2012 roku. W pierwszej odsłonie tej znanej i cenionej za granicą serii gracze będą mieli możliwość zgłębić tajniki matematyki. Wkrótce na rynku pojawią się kolejne części dotyczące innych dziedzin nauki. Seria Małpie Opowieści w łatwy i przyjemny sposób wspomaga proces uczenia się – twórcy serii poszczególne tytuły projektowali w taki sposób, aby były jak najbardziej zgodne z oficjalnym programem nauczania. Te wysiłki zostały docenione podczas konferencji Media & Learning 24 listopada 2011 w Brukseli, na której to serii „Małpie Opowieści” przyznano nagrodę MEDEA dla najlepszego programu edukacyjnego roku („Nagroda MEDEA za Media Edukacyjne Wyprodukowane Profesjonalnie 2011”).

Reklama

„Małpie Opowieści” to seria edukacyjnych gier matematycznych dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. W skład serii wchodzi 5 gier. Każda z kolejnych przygód oferuje nowe wyzwania, a jej akcja toczy się w innych realiach, dzięki czemu ukończenie wszystkich etapów jest emocjonujące do samego końca rozgrywki. Gracz będzie się musiał zmierzyć z gorącymi piaskami pustyni („Królewna Sundary” 7-8 lat), przechytrzyć nieprzewidywalnego dinozaura („Muzeum Rozmaitości” 8-9 lat), odnaleźć właściwą drogę w labiryncie tajemniczego opactwa („Opactwo Aviath” 9-10 lat), stawić czoła upiornym mumiom („Dolina Szakala” 10-11 lat) i pokonać władcę wampirów w mrocznym zamczysku („Zamek Drakoniona” 11-12 lat). Wiedza matematyczna w „Małpich Opowieściach” testowana jest za pomocą różnorodnych zadań i misji dodatkowych. Wśród nich znajdują się np. kierowanie statkiem kosmicznym poprzez rozwiązywanie równań lub zawody strzeleckie z małpim przeciwnikiem, w których szybciej udzielona prawidłowa odpowiedź zbliża gracza do zwycięstwa. Gry z serii „Małpie opowieści” oprócz doskonalenia umiejętności matematycznych i dostarczania doskonałej rozrywki wspomagają też rozwój charakteru dziecka, ucząc je wytrwałości, wiary we własne siły i strategicznego podejścia w znajdywaniu rozwiązań.

kobieta.pl objęła patronat nad serią gier edukacyjnych.
Małpie Opowieści są doskonałym przykładem na to, że czas spędzony przy komputerze nie musi być czasem straconym. Polecamy wszystkim rodzicom!

Reklama
Reklama
Reklama