Reklama

Przełożeni docenili twoje umiejętności i zaangażowanie. Jesteś z tego dumna! Jednocześnie, jeśli jest to twój pierwszy awans, na pewno odczuwasz niepokój. To zrozumiałe. Rozpoczyna się nowy rozdział w twoim życiu zawodowym. Pamiętaj o jednym – mimo pewnej władzy, którą teraz zaczniesz mieć nad grupą, pozostań sobą.

Reklama

Jeśli zostajesz w dawnej pracy

Awansowałaś spośród grona pracowników. Z dnia na dzień z koleżanki zamieniłaś się w szefową. To niezbyt komfortowa sytuacja, ale zdarza się nader często. Co możesz zrobić, by nie mieć zbyt wielu problemów?
1. Pamiętaj, że nie jesteś już ich koleżanką, ale szefową. Prośbę typu: „No coś ty, zrób to po starej znajomości” kwituj krótkim zdaniem: „Teraz już nie mogę, bo sytuacja się zmieniła”.
2. Stwórz dystans do dawnych koleżanek i kolegów. Niewielki, ale widoczny. Dzięki temu egzekwowanie pewnych decyzji będzie dużo łatwiejsze.
3. Nie zadzieraj nosa. Kierujesz teraz zespołem, do którego kiedyś należałaś, więc nie wywyższaj się, a pracownicy zawsze będą stali po twojej stronie.
4. Bądź kompetentna i rzetelna w tym, co robisz. Podejmuj szybkie i trafne decyzje, pomagaj, jeśli tylko możesz.

Jeśli idziesz do nowej pracy

Kierowanie nowym zespołem jest łatwiejsze. Ale tu też mogą pojawić się pewne sprawy do roztrzygnięcia.
1. Sama podejmuj decyzje.
2. Na początku pracy nie przedstawiaj się z najlepszej strony. Bądź wymagająca i konsekwentna. To dobrze ustawi współpracę między tobą i zespołem.
3. Zawsze miej informacje o zaawansowaniu prac i pilnuj terminów.
4. Chwal pracowników, jeśli na to zasługują. To lepiej działa niż krytyka.

Reklama

WAŻNE !

  • Nie słuchaj pochlebców i nie ufaj im.
  • Bądź sprawiedliwa i bezstronna.
  • Staraj się być wyrozumiała.
  • Oceniaj pracownika po dłuższym czasie.
  • Wymagaj zawsze więcej od siebie niż od innych.
  • Unikaj rozmów o sprawach prywatnych.
  • Pamiętaj o uśmiechu.
Reklama
Reklama
Reklama