Niska samoocena, kompleksy i retuszowanie zdjęć to codzienność aż 80 proc. nastolatków. Kampania #PięknoBezFiltra uzmysławia nam skalę problemu
Filtry, aplikacje do edycji i retuszu to codzienność większości nastolatków w mediach społecznościowych. Pozornie niewinne "upiększanie" zdjęć jest jednak niebezpieczne - jak wynika z raportu przeprowadzonego na potrzeby nowej kampanii Dove, prowadzi do niskiej samooceny, obniżonego poczucia własnej wartości i wielu innych, przykrych konsekwencji. Czy i jak możemy temu zaradzić?

Aż 80% nastolatków retuszuje zdjęcia przed wrzuceniem do sieci
15 lat po premierze filmu "Evolution", w którym Dove pokazuje jakim modyfikacjom poddawane są zdjęcia modelek przy profesjonalnych sesjach zdjęciowych, marka powraca do tematu standardów piękna, jakie kreują media. Badania, które przeprowadzono wśród nastolatków szokują: aż 80% osób w wieku do 13 roku życia korzysta z aplikacji do edycji zdjęć, w celu poprawienia "niedoskonałości" ciała przed opublikowaniem zdjęć w mediach społecznościowych. Ponad 50% nastolatków twierdzi, że stosuje filtry w celach "upiększenia" swoich zdjęć na co dzień. Raport, który został wykonany w ramach projektu „Dove Self-Esteem” zawiera inne, smutne dane: wzorce wyglądu, jakie serwowane są w sieci znacząco wpływają na samoocenę młodzieży: 52% nastolatków, którzy spędzali od 10 do 30 minut na edycji swoich zdjęć, miało niskie poczucie wartości swojego ciała. Aż 61% badanych osób stwierdziło, że chciałoby, aby bardziej zwracano uwagę na ich osobowość i czuliby się pewniej, gdyby w sieci pojawiało się więcej naturalnych zdjęć. Ten problem dotyka jednak nie tylko młodzież: nawet osoby dorosłe, które często "zatapiają się" w świat mediów społecznościowych, po pewnym czasie mogą zmagać się z obniżoną samooceną. Zwłaszcza, że współczesna technologia pozwala na ekstremalną edycję zdjęć w domowych warunkach - co gorsza, zdjęcia te do złudzenia przypominają niepozowane, uchwycone od niechcenia migawki życia codziennego. Nowy film Dove "Odwrócone selfie" pokazuje, jak to wygląda w praktyce - za pomocą kilku funkcji na smartfonie, nastoletnia dziewczynka w ciągu kilkunastu sekund "przeobraża się" w dorosłą kobietę:
#PięknoBezFiltra
Do akcji "PięknoBezFiltra Dove przyłączyła się Ola Żebrowska, uwielbiana przez internautów za naturalność, dystans i ogromne poczucie humoru. Zdjęcia Oli, w których pokazuje m.in. macierzyństwo bez lukru, to kwintesencja ciałopozytywności. Taki przekaz we współczesnych mediach społecznościowych jest bardzo ważny - jak pokazują badania przeprowadzone dla Dove, młodym ludziom bardzo tego brakuje. Co możemy zrobić, aby ułatwić im start w dorosłość bez obciążenia nierealnymi standardami dotyczącymi wyglądu? Przede wszystkim edukować i rozmawiać. Dove przygotował też poradnik „Pokochajcie siebie!”. Ma on pomóc dorosłym w zrozumieniu aktywności w mediach społecznościowych młodego pokolenia, a także zachęcić do korzystania z sieci w sposób bezpieczny i kreatywny. Poradnik, wraz z całym raportem dotyczącym wpływu stereotypów na samoocenę młodzieży, jest dostępny na stronie marki.
1 z 3

#PięknoBezFiltra
2 z 3

#PięknoBezFiltra
3 z 3

#PięknoBezFiltra
Polecane
Martyna Wojciechowska wytyka nam bolesną prawdę. Która z nas choć raz nie pomyślała tak o drugiej kobiecie...?
Na lekarkę spadł hejt z powodu wyglądu: „Powinnaś zarabiać na życie swoim wyglądem, a nie mózgiem”
„Żona chciała życia na pokaz w internecie, a ja wolałem szarą codzienność. Obcy ludzie zaglądali nam pod kołdrę”
Jesień mocno namiesza w życiu 3 znaków zodiaku. Wzloty i upadki to będzie ich codzienność
„Za dom na wsi zapłaciliśmy jak za pałac, a mieszkamy w ruderze. Odpadający tynk i smród wilgoci to nasza codzienność”
„Teść zakopał nam w fundamentach... stare nagrobki! On nie widział problemu, a ja drżałam ze strachu”
„Po latach odezwał się do mnie mój narzeczony z liceum. Gdy go zobaczyłam, nie wierzyłam, że można aż tak nisko upaść”
„Każda wizyta u teściów to był horror. Obrzydzało mnie to, co się tam dzieje, a mój mąż nie widział problemu”
Wół - chiński znak zodiaku, który jest twardy jak skała. Charakterystyka, miłość i kariera
Ta kampania inspiruje i pokazuje, że bycie sobą to coś niezwykle ważnego
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa