Reklama

Aż 80% nastolatków retuszuje zdjęcia przed wrzuceniem do sieci

15 lat po premierze filmu "Evolution", w którym Dove pokazuje jakim modyfikacjom poddawane są zdjęcia modelek przy profesjonalnych sesjach zdjęciowych, marka powraca do tematu standardów piękna, jakie kreują media. Badania, które przeprowadzono wśród nastolatków szokują: aż 80% osób w wieku do 13 roku życia korzysta z aplikacji do edycji zdjęć, w celu poprawienia "niedoskonałości" ciała przed opublikowaniem zdjęć w mediach społecznościowych. Ponad 50% nastolatków twierdzi, że stosuje filtry w celach "upiększenia" swoich zdjęć na co dzień. Raport, który został wykonany w ramach projektu „Dove Self-Esteem” zawiera inne, smutne dane: wzorce wyglądu, jakie serwowane są w sieci znacząco wpływają na samoocenę młodzieży: 52% nastolatków, którzy spędzali od 10 do 30 minut na edycji swoich zdjęć, miało niskie poczucie wartości swojego ciała. Aż 61% badanych osób stwierdziło, że chciałoby, aby bardziej zwracano uwagę na ich osobowość i czuliby się pewniej, gdyby w sieci pojawiało się więcej naturalnych zdjęć. Ten problem dotyka jednak nie tylko młodzież: nawet osoby dorosłe, które często "zatapiają się" w świat mediów społecznościowych, po pewnym czasie mogą zmagać się z obniżoną samooceną. Zwłaszcza, że współczesna technologia pozwala na ekstremalną edycję zdjęć w domowych warunkach - co gorsza, zdjęcia te do złudzenia przypominają niepozowane, uchwycone od niechcenia migawki życia codziennego. Nowy film Dove "Odwrócone selfie" pokazuje, jak to wygląda w praktyce - za pomocą kilku funkcji na smartfonie, nastoletnia dziewczynka w ciągu kilkunastu sekund "przeobraża się" w dorosłą kobietę:

Reklama

#PięknoBezFiltra

Do akcji "PięknoBezFiltra Dove przyłączyła się Ola Żebrowska, uwielbiana przez internautów za naturalność, dystans i ogromne poczucie humoru. Zdjęcia Oli, w których pokazuje m.in. macierzyństwo bez lukru, to kwintesencja ciałopozytywności. Taki przekaz we współczesnych mediach społecznościowych jest bardzo ważny - jak pokazują badania przeprowadzone dla Dove, młodym ludziom bardzo tego brakuje. Co możemy zrobić, aby ułatwić im start w dorosłość bez obciążenia nierealnymi standardami dotyczącymi wyglądu? Przede wszystkim edukować i rozmawiać. Dove przygotował też poradnik „Pokochajcie siebie!”. Ma on pomóc dorosłym w zrozumieniu aktywności w mediach społecznościowych młodego pokolenia, a także zachęcić do korzystania z sieci w sposób bezpieczny i kreatywny. Poradnik, wraz z całym raportem dotyczącym wpływu stereotypów na samoocenę młodzieży, jest dostępny na stronie marki.

Reklama
Reklama
Reklama