Zostań mistrzem czytania etykiet!
Zdrowe odżywianie zaczyna się od… czytania etykiet. Który jogurt czy serek kupić? Jak wybrać zdrowsze produkty, bez kompromisów jeśli chodzi o smak?

- kobieta.pl/ Promocja
Jak wynika z badań Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ), Polacy gubią się w mitach na temat zdrowego odżywiania i brakuje im autorytetów podpowiadających, co powinni jeść. Odpowiedzią na te potrzeby jest Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ), którego działalność opiera się na dorobku naukowym i wiedzy ekspertów związanych z Instytutem Żywności i Żywienia. Na stronie www.ncez.pl radzą oni, jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe i dbać o aktywność fizyczną. Wiarygodne i sprawdzone porady ekspertów, formułowane jasno i podane w prosty, przystępny sposób, każdemu ułatwią podejmowanie codziennych decyzji żywieniowych. Warto skorzystać z tych rad, bo − jak wynika z podanych badań − Polacy zwracają uwagę głównie na smak i wygląd produktu oraz stosunek jego ceny do jakości, a dużo mniejsze znaczenie ma dla nich skład, kaloryczność i wartość odżywcza produktu. Eksperci podpowiadają, jak podczas zakupów czytać etykiety produktów, żeby – nie przepłacając – wybierać produkty korzystniejsze dla naszego zdrowia.

Prezentujemy praktyczną ściągę czytania etykiet, przygotowaną przez ekspertów NCEŻ:
· Zacznij od sprawdzenia terminu przydatności produktu do spożycia.
· Zwróć uwagę na trzy najważniejsze rzeczy – zawartość tłuszczu, cukru i soli.
· Jeśli nie masz czasu porównywać składu wszystkich produktów ze sklepowej półki, sprawdź etykiety przynajmniej dwóch i wybierz ten, który ma najniższą zawartość powyższych składników.
Wydaje się skomplikowane i czasochłonne? Jeśli nie masz czasu dokładnie przeczytać treści etykiety w sklepie, zrób to na spokojnie już po powrocie do domu. Warto wyrobić w sobie nawyk sprawdzania etykiet, bo – jak przekonuje ekspert NCEŻ – to najprostszy sposób, żeby dokonywać mądrych zakupów żywieniowych, a w konsekwencji – lepiej się odżywiać!
Chcesz dowiedzieć się, jak rozszyfrować skróty zawarte na etykietach i których składników lepiej unikać? Zajrzyj na stronę Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej www.ncez.pl i sprawdź, co przygotowali dla Ciebie eksperci Instytutu Żywności i Żywienia.
Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ) powstało z inicjatywy Instytutu Żywności i Żywienia. Jest to powszechnie dostępne, podane w zrozumiałej formie źródło rzetelnej wiedzy na temat prawidłowego sposobu żywienia i aktywności fizycznej. NCEŻ to przede wszystkim nowoczesna i interaktywna, ale jednocześnie nieskomplikowana platforma.
Doświadczeniami zdobytymi w projekcie „Zachowaj równowagę” dzielimy się ze społeczeństwem, ponieważ każdy z nas potrzebuje dostępu do rzetelnych porad, przekazywanych w przystępnej formie. Nasze porady, informacje i wskazówki kierujemy do osób zagrożonych nadwagą i otyłością, osób z nadmierną masą ciała, dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli, kobiet w ciąży i konsumentów bezpośrednio odpowiedzialnych za stan domowej lodówki.
Na naszej nowoczesnej, multimedialnej stronie internetowej www.ncez.pl doświadczeni dietetycy, lekarze i eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia dzielą się swoją profesjonalną wiedzą przydatną w codziennym życiu i podpowiadają, jak można na lepsze zmienić codzienne wybory żywieniowe oraz jak prosto zadbać o codzienną aktywność fizyczną. Eksperci NCEŻ wyjaśniają, jak i dlaczego warto czytać i porównywać etykiety produktów spożywczych oraz w jaki sposób unikać chorób dietozależnych, które dotykają coraz większej części Polaków. Teraz każdy może spróbować samodzielnie zadbać o własne zdrowie i zdrowie rodziny, korzystając z rzetelnej wiedzy, praktycznych porad profesjonalistów oraz wielu przydatnych broszur i dietetycznych wskazówek.
Dlaczego warto nam zaufać? Efekty projektu „Zachowaj równowagę” dodały nam sił do dalszej pracy na rzecz poprawy sposobu odżywiania Polaków! W ramach projektu aż 8 milionów konsumentów otrzymało bowiem profesjonalną informację dotyczącą sposobu czytania etykiet bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupów. Materiały edukacyjne dotarły do 300 tys. gospodarstw domowych, udzielono ponad 10 tys. bezpośrednich porad specjalistów. Nie poprzestajemy na tym, lecz staramy się dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.
Jeśli chcesz sprawdzić, co Polacy wiedzą na temat zdrowego odżywiania i jak sobie radzą z czytaniem etykiet, zobacz naszą sondę wraz z komentarzami ekspertów!
Materiał opracowany przez:

Dr n. med. Agnieszka Jarosz – ekspert Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej w Instytucie Żywności i Żywienia. Obszar jej badań naukowych obejmuje: wpływ żywienia na zdrowie człowieka, ocenę czynników ryzyka rozwoju chorób cywilizacyjnych, zapobieganie i leczenie chorób cywilizacyjnych. Prowadzi szeroką działalność edukacyjno-szkoleniową.

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej, powołane przez Instytut Żywności i Żywienia, finansowane ze środków publicznych, jest kontynuacją projektu „Zachowaj równowagę” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Polecane
„Kolega z pracy okazał się mistrzem mataczenia. Naopowiadał o sobie niestworzone historie, byle osiągnąć cel”
5 lipca 2024 r. kosmiczne zawirowania odbiją się na naszej aurze. Energia kosmosu zostanie zablokowana
Rok osobisty a rok numerologiczny - czym się różnią i co oznaczają? Czytaj dalej i dowiedz się więcej
Nowość AVA ACTIVE BEAUTY – kosmetyki współtworzone z Mistrzem Polski w Siatkówce Kobiet - niezawodne połączenie
Współpraca reklamowa
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa