Znamy wiek, kiedy kobiety najbardziej akceptują siebie: będziesz zaskoczona!
Naukowcy odkryli wiek, kiedy w końcu potrafimy akceptować siebie i cieszyć się z życia. Nowe badania zaskakują!

Kiedy poczucie naszej wartości jest największe?
Większość kobiet już od momentu dojrzewania ma problemy z akceptacją siebie i poczuciem własnej wartości. Szwajcarscy naukowcy z Uniwersytetu w Bernie postanowili zbadać wiek, kiedy kobiety zaczynają najbardziej akceptować siebie i czują się ze sobą dobrze.
Z najnowszych badań wynika, że największy problem z samooceną mamy w okresie dojrzewania i potrzebujemy wielu lat, żeby nauczyć się akceptować siebie, swoje ciało i być pewną siebie. Oczywiście z każdym rokiem poczucie naszej wartości rośnie.
Jaki jest zatem ten "magiczny wiek"? według naukowców? Okazuje się, że kobiety mają największe poczucie własnej wartości w wieku 60 lat! To właśnie wtedy potrafimy akceptować siebie i jesteśmy świadome własnej wartości. Dojrzałość, którą osiągamy z wiekiem sprawia, że znamy swoją wartość, którą nabywamy wraz z naszym doświadczeniem życiowym. Mądrość, którą mamy sprawia, że łatwiej nam podejmować decyzje, nie ulegamy presji i lepiej radzimy sobie z trudnościami.
Dlaczego mamy problem z akceptacją siebie?
Temat poczucia własnej wartości, akceptacji siebie i własnego ciała to temat rzeka. W rozmowie z koleżankami, wszystkie zgodnie twierdzimy, że wraz z wiekiem jesteśmy bardziej świadome siebie i swojej wartości.
Inną świadomość mają 20, 30 i 40-latki, i właśnie te ostatnie podkreślają, że to cudowny wiek, bo przestajesz się przejmować rzeczami, którymi przejmowałaś się kilkanaście lat wcześniej. Dzięki temu jesteś szczęśliwsza!
Problem z akceptacją swojego ciała u wielu kobiet pojawia się po narodzinach dziecka, kiedy nasze ciało zmienia się i nie wygląda jak przed ciążą. Nagle widzimy u siebie rozstępy, skóra na brzuchu jest rozciągnięta i jest jej za dużo, a my mamy więcej kilogramów.
Jedyne co cieszy kobiety o małym biuście, to to, że "w końcu" mamy apetyczne piersi, jeśli oczywiście nie mamy problemów z karmieniem, laktacją i dziecko nas nie podgryza.
Chociaż trend na "body positivity" i coraz więcej przykładów "nieidealnego ciała" pojawia się na wielu blogach, czy Instagramie i jest nam "trochę lepiej", to wciąż jesteśmy dla siebie krytyczne. Pora z tym skończyć!
Powiedzmy sobie: Może nie jestem idealna (zresztą co to znaczy w ogóle być idealna?) to JESTEM WARTOŚCIOWA, moje ciało jest wartościowe, bo jestem matką, bo urodziłam dziecko, bo wygrałam z rakiem, albo mam na swojej karcie historii inne doświadczenia, które udało mi się przeżyć.
To wszystko sprawia, że mamy swoją wartość i najwyższa pora to zauważyć, a nie czekać do sześćdziesiątki. Jak dla mnie to zbyt długo!
Polecane
„Moje dorosłe dzieci przegoniły mi faceta. Najbardziej nie mogły znieść tego, że był w ich wieku”
„Moja 11-letnia córka podkrada mi kosmetyki i robi z siebie pudernicę. Ja w jej wieku używałam tylko wody i mydła”
„Narzeczony mógłby wygrać konkurs na zdrajcę roku. Dziękuję bardzo za taki prezent na Dzień Kobiet”
Najlepsze perfumy dla kobiet spod znaku Ryb to delikatne zapachy. Ale muszą mieć w sobie "to coś"
„Zrobiliśmy sobie z mężem przerwę od siebie. Ja wylewałam łzy, a on tęsknotę leczył w bardziej pikantny sposób”
Dzień Kobiet w Polsce i na świecie - początki, historia i tradycje. Kiedy jeszcze pamięta się o kobietach?
„Na Dzień Kobiet dostałam wyjazd do spa, ale to mąż zrobił sobie najlepszy prezent. Cwaniak miał sprytny plan”
„Od lat wzdychałam do męża sąsiadki. Kiedy zmarła, moja podła siostrunia natychmiast owinęła go sobie wokół palca”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa