Reklama

Na złożenie reklamacji masz cały rok, a termin ten jest liczony od dnia doręczenia ci faktury (gdy kwestionujesz jej wysokość) lub od ostatniego dnia miesiąca, w którym wyłączono ci telefon. Reklamację możesz złożyć pisemnie, telefonicznie lub osobiście (niektórzy operatorzy dopuszczają też drogę mailową). Najpewniejsza jest forma pisemna, doręczona osobiście w dowolnym punkcie obsługującym klientów operatora (a więc również w telepunkcie, salonie sprzedaży i punktach dilerskich). Domagaj się potwierdzenia. Masz do tego prawo!
Jeśli reklamację składasz telefonicznie, zanotuj nazwisko osoby, która przyjęła zgłoszenie oraz datę i godzinę rozmowy. Może się to przydać, gdyby w dalszym postępowaniu operator upierał się, że rozmowy nie było.
Pamiętaj, że reklamacja przesłana listem (adres jest na fakturze), mailem lub złożona telefonicznie, musi zostać pisemnie potwierdzona w terminie 14 dni od zgłoszenia. Operator ma 30 dni na jej rozpatrzenie i udzielenie ci kolejnej odpowiedzi. W świetle obowiązujących przepisów – brak odpowiedzi w czasie 30 dni oznacza, że operator uznał twoje racje i masz prawo wystąpić o odszkodowanie. Jeśli jednak otrzymałaś odpowiedź negatywną w terminie, możesz zwrócić się do prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z wnioskiem o mediację lub o rozstrzygnięcie sporu w Polubownym Sądzie Konsumenckim przy URTiP. To korzystniejsze rozwiązanie niż długotrwałe postępowanie przed sądem powszechnym.

Reklama
Czy płacic za reklamowane połaczenia?

Najlepszym rozwiązaniem jest opłacenie tylko tej części rachunku, której nie kwestionujesz. W obliczaniu kwoty do zapłaty pomocny może byc wykaz rodzajów połaczeń zamieszczony na fakturze, a niekiedy i szczegółowy wykaz połączeń, za który najczęściej będziesz musiała zapłacić. W piśmie reklamacyjnym trzeba wtedy zażądać zwrotu kosztów związanych z wykupieniem billingu.

CO MUSI ZNALEŹĆ SIĘ W REKLAMACJI?
Reklama
  • kto ją składa (oprócz numeru telefonu należy podać numer abonenta);
  • czego dotyczy: nieprawidłowego świadczenia usług czy też wysokości rachunku;
  • informacje, jaką drogą ma nastąpić zwrot należności (trzeba podać adres pocztowy lub numer konta);
  • informacja o długości przerwy w świadczeniu usług, jesli reklamujesz awarię lub nieuzasadnione wyłączenie telefonu;
  • wskazanie, które rozmowy zostały nieprawidłowo naliczone, jeśli kwestionujesz wysokość przesłanego ci rachunku;
  • jeśli składasz reklamację pisemnie, należy podpisać ją własnoręcznie i podać datę jej złożenia.
Reklama
Reklama
Reklama