Reklama

Każdy kolor ma na nas określony wpływ. Nie jest to bez znaczenia, jakimi kolorami się otaczamy, jakie kolory lubimy. Które barwy nas uspokajają, a które zwyczajnie drażnią. Poza tym, że naukowcy bardzo często badają wpływ otoczenia i kolorów na psychikę człowieka, kolory mają również swoją symbolikę.

Reklama

ZIELONY:

Przede wszystkim kojarzy się z przyrodą, spokojem i zdrowiem. Okazuje się, że osoby które pracują w otoczeniu zieleni rzadko boli brzuch i są zdecydownie mniej nerwowe. Z drugiej strony nadmiar zieleni, może zbyt radykalnie wpływać na nasze zmysły, dlatego odcień zieleni we wnętrzu trzeba wywarzyć. Zielony to również symbol płodności, w XV wieku panny młode bardzo chętnie wkładały zielone suknie ślubne.

BIAŁY:

To kolor klasyczny, na pewno bardzo uniwersalny, symbolizuje czystość i niewinność. Zastosowany w domu, może stwarzać wrażenie powiększenia, w połączeniu z CZERNIĄ wypada bardzo klasycznie i elegancko. Czerń symbolizowała w starożytności życie, a nie jak współcześnie myśli się o czerni tylko śmierć i żałobę.

FIOLETOWY:

Kolor fioletowy zawsze oznaczał bogactwo, sukces i mądrość. Stąd w historii wielu władców nosiło fioletowe szaty. W psychologii jest jednak odwrotnie, fiolet nie wpływa dobrze na nasze samopoczucie. Jeśli już we wnętrzu chcemy ją zaadoptować, to na pewno w stonowanym i lekki odcieniu. Kolor lawendowy łagodzi stres i niepokój.

RÓŻOWY:

Kolor różowy jest przede wszystkim oznaką ciepła, dlatego często wykorzystywany jest w pokojach dla dzieci. To również symbol łagodności, romansu i więzi.

ŻÓŁTY:

To kolor bardzo energetyczny, dlatego świetnie sprawdza się w detalach kuchennych. Ten kolor rozjaśnia pomieszczenie i zwiększa metabolizm.

CZERWONY:

Budzi bardzo silne emocje, symbolizuje miłość. Poza tym zwiększa apetyt. Dlatego właśnie restauracje bardzo często wykorzystują ten kolor w swoich logotypach, ulotkach a także wystroju wnętrz. Kolor czerwony używany w arkuszach egzaminacyjncyh powoduje, że gorzej w nich wypadasz. Podświadomie kojarzysz ten kolor, w tych konkretnie okolicznościach z porażką, tym samym twoja motywacja jest mniejsza. Jesteś bardziej narażona na mniejszą efektywność.

NIEBIESKI:

To kolor korporacji, kojarzy się z wiedzą, produktywnością, jest uniwersalny i mało inwazyjny. To jeden z ulubionych kolorów mężczyzn, hamuje apetyt, idealny do biura, ponoć ludzie są bardziej produktywni w pomieszczeniach w których są niebieskie elementy.

Kolory uważane za LUKSUSOWE:

To kolory najczęściej wykorzystywane w reklamie, logotypach luksusowych marek. itp. Zaliczają się do nich: czarny, biały, srebrny i złoty.

Przeczytaj również:

Reklama

Nie umiesz odpoczywać w domu. 5 powodów

Reklama
Reklama
Reklama