Reklama

Kampania społeczna, która wzbudza kontrowersje

Na ulicach polskich miast, w różnych miejscach pojawiły się plakaty, które mają zwrócić uwagę społeczeństwa na rosnący problem otyłości w Polsce. Jak pokazują statystyki 36,6% naszego społeczeństwa ma nadwagę, a ponad 16% zmaga się z otyłością. Cel kampanii miał nieść pozytywny przekaz i zachęcać do zmian w odżywianiu, a tymczasem spotkał się z oburzeniem.

Reklama

"Tak nie wolno. Te plakaty w większości nie wnoszą żadnych nowych wątków, nie poszerzają świadomości. Za to utrwalają obyczaj body shamingu, zachęcają do pogardy, wyśmiewania i poczucia wyższości wobec osób, które z czymś bardzo istotnym sobie nie radzą.

"Jesteście obrzydliwi. Taka kampania zamiast pomóc ludziom mającym problemy z zaburzeniem odżywiania spowoduje ich jeszcze większy kompleks i zamknięcie się w sobie. Ta kampania spowoduje, że osoba, która podjęła walkę o siebie patrząc na takie plakaty po prostu się podda."

"Ludzie zmagający się z anoreksją i bulimią wam dziękują, nie ma to jak znajdować na każdym przystanku autobusowym kolejnego powodu żeby się głodzić"

"Gratuluję pomysłów kompletnie pozbawionych empatii wobec osób z zaburzeniami żywienia, nienawidzę tych plakatów."

To tylko kilka z kilkunastu komentarzy, które pojawiają się w sieci w kontekście kampanii. Osoby, które od lat zmagają się z problemami zaburzeń odżywiania, poczuły się dotknięte brakiem wyczucia osób, które stworzyły te plakaty i je promują.

"Żryj!" - jaki miał być przekaz kampanii?

Na jednym z plakatów promujących kampanię społeczną, widzimy na białym tle wielki napis "Żryj" z przekreśloną literą "r", co odczytujemy jako "Żyj". Właśnie ten plakat wywołuje największe oburzenie. Internauci w komentarzach Agencji reklamowej Outdoor jest Cool! AMS, która chwali się na Facebooku plakatami i nawet zachęca do ich kupienia, podkreślają absurd tego hasła i idą krok dalej: "Kampania walki z bezdomnością - hasło: MIESZKAJ!, "Kampania walki z alkoholizmem - hasło: NIE PIJ!"

Jak na razie agencja nie odpowiedziała na żaden komentarz i nabrała wody w usta, co dodatkowo irytuje internautów.

Karolina Korwin Piotrowska chwali kampanię

Dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska, która na swoich profilach społecznościowych na bieżąco komentuje sprawy społeczne pochwaliła kampanię. Zamieszczając na Instagramie plakat "Żryj", dziennikarka napisała: "Bardzo dobra kampania".

Jednak Internautki nie przyklasnęły jej opinii i nie szczędziły negatywnych komentarzy pod wpisem:

"To chyba będzie pierwszy raz gdy się z Panią nie zgodzę. Kampania wg mnie jest prostacka i wulgarna, a nie szokująca, plakaty wprowadzają w błąd i tym samym nie spełniają swojej funkcji. Odbiór ludzi jest jaki jest, generalnie na ‚nie’, więc chyba ktoś tu trafił kulą w płot."

"Bardzo słaba kampania. Miał być mocny przekaz, przez autorów przemawia ignorancja, niezrozumienie, stereotypowość."

"Bardzo zła kampania, zwłaszcza dla osób mających problem z akceptacją własnego ciała i borykających się codziennie z własnym wyglądem. W mojej opinii kampania zmusza do wstydu, nie do zmiany."

"Ta kampania jest dla mnie kolejnym dowodem, że piętnowanie to nasz sport narodowy."

Jeśli nie widzieliście jeszcze plakatów na mieście, zajrzyjcie do naszej galerii. A wy co myślicie o tej kampanii?

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama