Ubóstwo menstruacyjne: "nie stać mnie na produkty higieniczne podczas okresu"
Większość kobiet w Polsce nie musi wybierać pomiędzy zjedzeniem posiłku, a komfortem podczas miesiączki. Niestety jest także grupa kobiet, które muszą dokonać wyboru czy w te dni przeznaczą pieniądze na środki higieniczne czy kupią jedzenie. Kogo najczęściej dotyka ubóstwo menstruacyjne i jak w Polsce walczyć z tym zjawiskiem?

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce
Jest to częsty problem rodzin wielodzietnych. Przede wszystkim tam, gdzie w domu jest kilka dziewczyn, które miesiączkują. Te młode kobiety najczęściej na czas okresu opuszczają lekcje lub wymyślają przeróżne rozwiązania, które przynajmniej w małym stopniu zniwelują odczuwany dyskomfort. Ich patenty to m.in. ubieranie podwójnej bielizny lub wykorzystywanie skrawków starych pociętych ubrań, które mają zastąpić wkładki higieniczne.
Ubóstwo menstruacyjne dotyka również samotne matki. Często zdane jedynie na siebie w kwestii finansowej wybierają priorytety, przekładając potrzeby dzieci ponad swoje. W związku z tym miesiączka dla nich także jest etapem, kiedy najczęściej nie ruszają się z domu.
Ubóstwo menstruacyjne na świecie
Termin ten nie jest nowym określeniem, które zostało wymyślone na potrzeby opisania pewnego zjawiska w Polsce. Istnieje już od lat trzydziestych XX wieku, a z różnym nasileniem występuje na całym świecie. Nasuwająca się na myśl Azja i Afryka to dla większości oczywiste rejony, w których ubóstwo menstruacyjne występuje. Nie trzeba jednak szukać tak daleko. Jak pokazują badania ograniczony dostęp do podpasek w trakcie okresu ma również co czwarta nastolatka w Szkocji i co siódma w Wielkiej Brytanii.
“Dziewuchy dziewuchom” pomagają w ubóstwie menstruacyjnym
Dziewuchy dziewuchom - ta strona na Facebooku odpowiedzialna jest m.in. za pomoc kobietom, które dotyka tzw. ubóstwo menstruacyjne. Administratorzy organizują zbiórki pieniędzy na zakup środków higienicznych. Chcą, aby ze zdobytych środków tysiące produktów w postaci m.in. podpasek lub kubeczków menstruacyjnych trafiło do najbardziej potrzebujących kobiet w Polsce.
Kubeczek menstruacyjny rozwiązaniem problemu ubóstwa menstruacyjnego?
Bez edukacji produkt, który dajesz ludziom, jest bezużyteczny
To słowa założycielki "Bloody Good Period", która rozdaje produkty sanitarne kobietom, które ich potrzebują. Tym, których dotyczy zjawisko ubóstwa menstruacyjnego. Jest ona zwolenniczką wręczania im kubeczków menstruacyjnych. Argumentuje to faktem, że ten można wymieniać raz na kilka lat, gdy odpowiednio go użytkujemy i zabezpieczamy. Niestety, poza prezentem w takiej postaci kobiety trzeba również edukować, jak korzystać z kubeczków menstruacyjnych, a na to potrzebne są dodatkowe nakłady finansowe.
Kubeczek menstruacyjny i podpaski wielorazowe
O wadach i zaletach tych produktów higienicznych wykorzystywanych podczas okresu:
Polecane
„Nie sądziłam, że przyjaźnię się z wredną francą, a mąż to wiejski Casanova. Jeszcze się zdziwią, na co mnie stać”
„Mąż po cichu sponsorował teściów i udawał, że wszystko gra. Oni żyli w luksusie, a mnie nie było stać na masło”
„Nie było mnie stać na wyprawkę szkolną dla dziecka. Mój starszy syn wiele zaryzykował, by mi pomóc”
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Sklep będzie rozdawać vouchery na zakup podpasek
„Marzyłam, by pokazać rodzinie na jakie Święta mnie stać. W wigilijnym barszczu i kompocie utopiłam kilkanaście tysięcy”
„Drogimi prezentami i luksusowymi wakacjami były mąż chce kupić miłość naszej córki. Mnie nie stać na taką hojność”
„Nie stać mnie było na prezent dla wnuczki, więc zrobiłam go sama. Miny teściowej syna nigdy nie zapomnę”
Wręczenie 15 róż to gest, na który nie każdego stać. Znaczenie tego bukietu może cię zaskoczyć
„Szef zrobił ze mnie pośmiewisko przed całą firmą. Pokazałem mu, na co mnie stać, a zemsta była wyjątkowo słodka”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa