TVP odmówiła emisji spotu Durex, w której występuje para gejów. Jak wytłumaczyła tę decyzję?
Durex przygotował spot, w którym namawia do większej otwartości w rozmowie o swoich potrzebach. Wśród par występujących w produkcji znalazła się para gejów, co stało się powodem braku zgody na emisję spotu w TVP. Na emisję spotu Durex zgodził się za to Polsat i TVN. Czym odmowę tłumaczyła telewizja polska?

Spot Durexa "Głośni w łóżku": kontrowersyjny?
Premiera spotu najpopularniejszej marki prezerwatyw Durex została zaplanowana na 7 czerwca, czyli w Międzynarodowy Dzień Seksu. W kampanii "Głośni w łóżku" udział wzięły cztery prawdziwe pary, które namawiają do większej otwartości w rozmowie o swoich potrzebach i pragnieniach. Cel - potrzebny. Co więc sprawiło, że nagle o spocie mówi się w kontekście kontrowersji, a jego emisji odmawia państwowa telewizja publiczna? W spocie występują pary jakie znamy ze swojego otoczenia- nie para perfekcyjnie wyglądających modeli, ale dojrzałe pary, w zwyczajnych ciuchach, bez makijażu, w swoich mieszkaniach, naturalni. Nie dziwi więc fakt, że jedną z trzech par jest para homoseksualna. W końcu ma być normalnie. Spot zgodziły się wyemitować stacje TVN i Polsat. Odmowę Durex dostał jedynie od TVP. Dlaczego?
Dlaczego TVP odmówiła emisji spotu?
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, powodem odmowy emisji spotu "Głośni w łóżku" Durexa jest pokazanie w nim pary jednopłciowej. W uzasadnieniu powołano się na 5. ustęp artykułu 18. ustawy o radiofonii i telewizji:
Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6
Na etapie konsultacji z domem mediowym Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia do jednej z kreacji planowanej w kampanii. Zastrzeżenie to wynikało w szczególności z dużej ilości skarg widzów, jakie Telewizja Polska otrzymywała na filmy reklamowe zawierające treści intymne. Ostatecznie reklamodawca poinformował nas, że zamierza oprzeć kampanię wyłącznie na kreacji, do której Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia. Dotychczasowa opinia została podtrzymana, a dom mediowy poinformował, że nie zamierza zlecać kampanii , tak uzasadnia swoją decyzję TVP w oświadczeniu dla Wirtualnemedia.pl.
To nie pierwszy raz, gdy TVP cenzuruje treści odmienne od konserwatywnej linii podjętej przez rządzących tym medium. Innym przykładem jest odmowa 45-sekundowego spotu, w którym mowa jest o kryzysie w służbie zdrowia "Polska to chory kraj". Swoją drogą zeszłoroczny spot okazał się niezwykłą przepowiednią tego, z jakim przygotowaniem służby zdrowia spotkaliśmy się w dobie pandemii.
Polecane
Cara Delevingne przyznała, że jest panseksualna: "Zakochuję się w osobie. Nie ma znaczenia czy to "ona", "on" czy "oni"
Kaja Godek nie poniesie kary za skandaliczne słowa o homoseksualistach. Sąd umorzył sprawę
„Zakochałem się w kelnerce, ale bogaci rodzice byli przeciwko. Podjąłem decyzję, której do dziś żałuję”
Jak nie żałować decyzji? Psychologiczne techniki, które pomagają w podejmowaniu lepszych wyborów
Te 3 znaki zodiaku będą miały pecha w weekend 28 lutego-2 marca 2025. Muszą unikać ryzykownych decyzji
Te 3 znaki zodiaku wkrótce czeka miłosne wyzwanie. W czerwcu nie uciekną od trudnych decyzji
„Nie zliczę ile razy, moja babcia odmówiła mi pomocy przy dzieciach. Gdy poznałam powód, pękło mi serce”
„Przyłapałam teścia, jak migdalił się z kochanicą. Obiecał mi kupę forsy jak nie puszczę pary przy rodzinnym stole”
Horoskop na jutro 28 listopada 2024 dla Wodnika. Gwiazdy wspierają w podejmowaniu decyzji
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa