Spot, o którym szybko nie zapomnisz. "Kiedy lockdown minie, oni nie będą mogli mieć konta w banku ani wziąć ślubu".
"Wszyscy mamy różne pragnienia, ale nie wszyscy mamy szansę je zrealizować", taki wpis znalazł się pod opublikowaną w sieci kampanią, która ma na celu pomóc aktorom Teatru 21 otworzyć Centrum Sztuki Włączającej. Więcej o Teatrze 21 i wzruszającym spocie przeczytasz w artykule.
Teatr 21 to niezwykła inicjatywa skupiająca utalentowanych aktorów, którzy mierzą się z niepełnosprawnością taką jak zespół Downa czy autyzm. Ich perspektywa pomaga nie tylko poznać wrażliwość osób niepełnosprawnych, ale też dowiedzieć się więcej o ich marzeniach i potrzebach, które nie różnią się od zwyczajnych pragnień. Wolność w każdym znaczeniu tego słowa, samodzielność, pasje rozwijane wśród przyjaciół i bliskich - wszyscy pragniemy tego samego, co szczególnie wyraźnie dał nam odczuć czas kwarantanny.
Kampania Teatru 21 "Lockdown Syndrome"
Teatr 21 przez 15 lat działalności prezentował swoje sztuki na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, zyskując wielkie uznanie. Jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.
Aktorzy Teatru 21 postanowili wziąć udział w kampanii "Lockdown Syndrome", by zwrócić uwagę na to, jak wielu rzeczy tak naprawdę nie doceniamy. Odgrywają sceny z prawdziwymi komentarzami, jakie pojawiły się w sieci podczas lockdownu.
Ja tak siedzę w domu i powoli wariuję A ja tęsknię za jajkami z majo truflowym z Charlotte Mam już dość tych bachorów
Zwykła ironia? Zdecydowanie nie. Kampania "Lockdown Syndrome" w niezwykle wymowny sposób przypomina, że nie dla wszystkich wyjście z domu po zakończeniu pandemii koronawirusa będzie oznaczało korzystanie z wszelkich możliwych rozrywek. Na pewno nie dla tych, dla których nierówność i wykluczenie są codziennością.
Cel kampanii Teatru 21
Głównym celem kampanii jest zebranie środków na siedzibę teatru. Wyremontowane dzięki zbiórce Centrum Sztuki Włączającej będzie pierwszą ogólnodostępną instytucją kultury na mapie Warszawy, w całości dedykowaną twórczości artystów z niepełnosprawnościami. Więcej informacji o zbiórce znajdziecie na stronie: https://zrzutka.pl/teatr21