Spot, o którym szybko nie zapomnisz. "Kiedy lockdown minie, oni nie będą mogli mieć konta w banku ani wziąć ślubu".
"Wszyscy mamy różne pragnienia, ale nie wszyscy mamy szansę je zrealizować", taki wpis znalazł się pod opublikowaną w sieci kampanią, która ma na celu pomóc aktorom Teatru 21 otworzyć Centrum Sztuki Włączającej. Więcej o Teatrze 21 i wzruszającym spocie przeczytasz w artykule.
Teatr 21 to niezwykła inicjatywa skupiająca utalentowanych aktorów, którzy mierzą się z niepełnosprawnością taką jak zespół Downa czy autyzm. Ich perspektywa pomaga nie tylko poznać wrażliwość osób niepełnosprawnych, ale też dowiedzieć się więcej o ich marzeniach i potrzebach, które nie różnią się od zwyczajnych pragnień. Wolność w każdym znaczeniu tego słowa, samodzielność, pasje rozwijane wśród przyjaciół i bliskich - wszyscy pragniemy tego samego, co szczególnie wyraźnie dał nam odczuć czas kwarantanny.
Kampania Teatru 21 "Lockdown Syndrome"
Teatr 21 przez 15 lat działalności prezentował swoje sztuki na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, zyskując wielkie uznanie. Jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.
Aktorzy Teatru 21 postanowili wziąć udział w kampanii "Lockdown Syndrome", by zwrócić uwagę na to, jak wielu rzeczy tak naprawdę nie doceniamy. Odgrywają sceny z prawdziwymi komentarzami, jakie pojawiły się w sieci podczas lockdownu.
Ja tak siedzę w domu i powoli wariuję A ja tęsknię za jajkami z majo truflowym z Charlotte Mam już dość tych bachorów
Zwykła ironia? Zdecydowanie nie. Kampania "Lockdown Syndrome" w niezwykle wymowny sposób przypomina, że nie dla wszystkich wyjście z domu po zakończeniu pandemii koronawirusa będzie oznaczało korzystanie z wszelkich możliwych rozrywek. Na pewno nie dla tych, dla których nierówność i wykluczenie są codziennością.
Zobacz także
Cel kampanii Teatru 21
Głównym celem kampanii jest zebranie środków na siedzibę teatru. Wyremontowane dzięki zbiórce Centrum Sztuki Włączającej będzie pierwszą ogólnodostępną instytucją kultury na mapie Warszawy, w całości dedykowaną twórczości artystów z niepełnosprawnościami. Więcej informacji o zbiórce znajdziecie na stronie: https://zrzutka.pl/teatr21