Reklama

Rok Szkolny 2021/2022 - plany ministra Przemysława Czarnka

Dokument dotyczący kierunków polityki oświatowej na następny rok szkolny 2021/2022 nie został jeszcze opublikowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Jednak Gazecie Wyborczej udało się dotrzeć do pisma podpisanego 8 lipca przez ministra Przemysława Czarnka. Dokument ten został przesłany m.in. do ośrodków edukacyjnych szkolenia nauczycieli i składa się z sześciu punktów.

Reklama

Na co stawia minister Przemysław Czarnek i kierowany przez niego resort w najbliższym roku szkolnym? Oto kilka głównych założeń, które podaje serwis WP Wiadomości, powołując się na doniesienia Gazety Wyborczej:

• Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny
• Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie
• Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej
• Edukacja ekologiczna

ZOBACZ TEŻ:

KONIEC ROKU SZKOLNEGO: Czerwony pasek to relikt dawnej epoki? Jak PASEK DLA KAŻDEGO UCZNIA zmienia polską szkołę?!

Z czym kojarzy się nam koniec roku szkolnego? Z pewnością z początkiem wakacji, z uroczystym apelem w białych koszulkach, ale przede wszystkim ze świadectwem z czerwonym paskiem, o które walczą przez cały rok zarówno dzieci, jak i ich rodzice. Ale czy jest o co walczyć i czy czerwony pasek może być jakimkolwiek wyznacznikiem wartości czy zdolności ucznia? Zdaniem Wioletty Matusiak czerwony pasek jest bardzo niesprawiedliwy i szkodzi polskiej edukacji, wsadzając uczniów, a co za tym idzie całe społeczeństwo, do jednego worka. Z tego też powodu powstała akcja #pasekdlakazdegoucznia, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością!
KONIEC ROKU SZKOLNEGO Pasek dla każdego ucznia
archiwum prywatne

Przemysław Czarnek chce iść na wojnę z otyłością czy z kobietami? "Trzeba go odesłać do szkoły", "przestań dokopywać dzieciakom"

Minister Edukacji i Nauki, Przemysław Czarnek, zapowiedział 4-stopniowy program dla uczniów kończących naukę zdalną i wracających do szkół. Jednym z nich jest walka z otyłością, skierowana głównie do dziewcząt, bo „tu jest większy problem”. „Jak pan nie wiesz, co gadać w mediach, to pan się zapisz na SKS”, grzmi Sylwia Chutnik i wielu innych komentatorów, którzy na pokrycie swoich słów, w przeciwieństwie do ministra, pokazują badania.
Minister Przemysław Czarnek chce odchudzać dziewczynki
@przemyslawczarnek

Doradca ministra Przemysława Czarnka o "zdrowej rodzinie" i "cnotach niewieścich"

Założenia ministerstwa, o których czytamy w dokumencie, pokrywają się w dużej mierze z tym, o czym mogliśmy przeczytać na łamach gazety „Nasz Dziennik”. Kilka dni temu pojawił się w niej wywiad z doradcą ministra Przemysława Czarnka, dr Pawłem Skrzydlewskim. W wywiadzie sporo miejsca poświęconego jest przedmiotowi „Wychowanie do życia w rodzinie”:

Zobacz także

- Tylko dzięki cnotom społecznym możemy uzyskać człowieka dojrzałego, czyli takiego, który umie spełniać dobro – tłumaczy dr Paweł Skrzydlewski i dodaje: - Trzeba mieć zdrową rodzinę, opartą na monogamicznym nierozerwalnym związku mężczyzny i kobiety.

Bohater wywiadu sporo miejsca poświęca wychowaniu kobiet.
- Dziś obserwujemy w kulturze bardzo niebezpieczne zjawisko moralne, także religijne, pewnego zepsucia duchowego kobiety polegającego na rozbudzeniu w kobiecie pychy, która się przejawia próżnością, zainteresowaniem wyłącznie sobą, egotyzmem, zwalczaniem obiektywnego porządku na rzecz widzenia siebie – twierdzi dr Paweł Skrzydlewski w rozmowie z gazetą „Nasz Dziennik”, zwracając uwagę na „ucnotliwienie człowieka”, a w szczególności kobiety. Jego zdaniem kluczowe jest odpowiednie wychowanie kobiet i „ugruntowanie dziewcząt do cnót niewieścich”.
- Jeśli takie postawy się upowszechnią, to jednocześnie zabija się rodzinę, zamyka się na płodność. A przecież ludzie potrzebują domu pojętego nie tylko jako miejsce, lecz jako etos – doprecyzował doradca ministra Przemysława Czarnka.

- Musimy za wszelką cenę podporządkować wszystkie treści, które są w edukacji dobru człowieka. Co z tego, jeśli człowiek ma ogromną wiedzę w różnych dziedzinach życia, a jednocześnie jest zdeprawowany i zły – podsumowuje dr Paweł Skrzydlewski, zwracając uwagę na powrót do edukacji klasycznej.

Czytając ten wywiad, a także doniesienia Gazety Wyborczej o nowym dokumencie dotyczącym kierunków polityki edukacji, możemy być pewni, że MEN w najbliższym roku szkolnym 2021/2022 chce skupić się na wpajaniu uczniom tradycyjnego modelu życia. Niestety z wielu wypowiedzi ministra Przemysława Czarnka, jak i jego doradców wynika, że te tradycyjne wartości wiążą się z umniejszaniem roli kobiety, a nawet traktowaniem jej przedmiotowo.

PRZECZYTAJ TEŻ:

Niepokojące dane dotyczące nauki zdalnej. Nasi uczniowie w europejskiej czołówce. Nie ma powodów do dumy

W zeszłym roku WHO alarmowało, że przedłużająca się nauka zdalna wśród uczniów, zwłaszcza klas młodszych, ma poważne konsekwencje dla ich zdrowia i psychiki. Jak ma się do tego bilans UNESCO, z którego wynika, że polscy uczniowie biją rekord, jeśli chodzi o czas zamknięcia w domach?
Niepokojące dane w kwestii nauki zdalnej
Getty Images
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama