Ta reklama zachęca matki, by wpajały synom domowe obowiązki. To trzeba obejrzeć!
Czy uczymy synów tego, czego nauczyliśmy córki? – nowa kampania Procter & Gamble zachęca matki, by wpajały domowe obowiązki również swoim synom. Szkoda, że ten spot jest emitowany tylko w Indiach!

Czym skorupka za młodu nasiąknie…
Wszystkie doskonale znamy takie scenki: dziewczynki pomagają kobietom w kuchni, a chłopcy siedzą w tym czasie z wujkami, dziadkami i ojcami. Tak bardzo często wyglądają rodzinne spotkania. I niestety, choć z reguły robimy to bezwiednie, same jesteśmy sobie winne. Wyręczając naszych synów we wszystkich domowych obowiązkach, nie możemy oczekiwać, że jako dorośli mężczyźni będą praktykować partnerskie relacje w swoich przyszłych związkach. Nowa kampania marki Ariel, która została wyemitowana w Indiach postanowiła dotknąć tego tematu i pokazać, że może być inaczej.
Jak wpoić chłopcom podział obowiązków?
Bohaterką spotu jest mama i jej dorastający syn. Kobieta przynosi mu do pokoju posiłek i zaczyna sprzątać z podłogi jego brudne ubrania, jednocześnie rozmawiając przez telefon z córką. Chłopiec nie zwraca na nią uwagi. Dopiero kiedy słyszy, że jego siostra rzuciła pracę, pyta matkę co się stało. Kobieta martwi się decyzją córki i pyta o przyczynę. W odpowiedzi słyszy, że córka musi zająć się domem, ponieważ jej mąż nie ma pojęcia o domowych obowiązkach. Z początku bohaterka jest tym szczerze zaskoczona, jednak chwilę później uświadamia sobie, że to wszystko wina matek, które nie uczą swoich synów podstawowych zajęć.
"Czy uczymy naszych synów tego, czego nauczyliśmy nasze córki?"
Na koniec, bohaterka reklamy postanawia, że zmieni swoje podejście do wychowywania syna i będzie go bardziej angażować w domowe obowiązku. Z uśmiechem wręcza mu kosz prania, a spot kończy się pytaniem: "Czy uczymy naszych synów tego, czego nauczyliśmy nasze córki?". To kolejna kampania w portfolio P&G, która wpisuje się w przyjęty przez koncern nowy kierunek komunikacji. Marki Procter & Gamble do tej pory kojarzone były raczej z tradycyjnym podziałem obowiązków, w którym za sferę domową odpowiadały głównie kobiety. Od jakiegoś czasu koncern stara się jednak to zmienić – i coraz częściej uderza w równościowe akordy, choć z różnym skutkiem. Po niezbyt dobrze przyjętej kampanii Gillette, reklama marki Ariel zdaje się być wyjątkowo trafna. Nie zaszkodziłoby też, żeby obejrzały ją kobiety w innych krajach – również w Polsce.
Polecane
"Jej miejsce jest w kuchni", "Dzieci to jej robota" - przewrotna kampania, którą docenią wszystkie kobiety
„Za koleżanki sprzątają roboty, a ja nie mam nawet odkurzacza. Mąż uważa, że obowiązki domowe to okazja by się wykazać”
„Ta zaraza wymyśliła chorobę matki, by pojechać na wakacje. Odwdzięczę się za to kłamstwo, tak, że popamięta”
„Mój mąż ma ciekawy pogląd na obowiązki domowe. Gdy ja pracuję, on w tym czasie beztrosko romansuje”
Ciężarny transpłciowy mężczyzna w reklamie Calvina Kleina na Dzień Matki. Ta reklama sprawiła, że w sieci zawrzało
„Owijałam facetów wokół palca i napychałam portfel ich pieniędzmi. By żyć na poziomie trzeba mieć głowę na karku”
„Przekopałyśmy z siostrą papiery rodziców, by odkryć tajemnicę sprzed lat. Nie sądziłyśmy, że zburzy to domową sielankę”
„Marzyłam, by skończyć studia, ale matka miała na mnie inne plany. Nie zamierzam zmarnować życia w kuchni jak ona”
„Sąsiad wymyślił nie lada intrygę, by pozbyć się mojej matki. Teraz jest już za późno, by mu to udowodnić”
„Mojej matki nie obchodziło, że jej wnuczka cierpi. Rozwód nie wchodził w grę, bo przecież ludzie by gadali”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa