Pediatra nakręci film o ruchu antyszczepionkowym: “Chciałabym skonsultować to z Sekielskim”
W czasach mediów społecznościowych najlepszym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest obraz. Za przykład może posłużyć dokument Tomasza Sekielskiego “Tylko nie mów nikomu”, który na niespotykaną wcześniej skalę nagłośnił problem pedofilii w Kościele. Tym samym tropem poszedł pediatra Dawid Ciemięga. Czy jego film ma szansę na podobny sukces?
![Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST] Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/unnamed-file-c84e7bd.jpg?quality=90&resize=600,400)
- Patrycja Fijałkowska
Czy powstanie film, który obali argumenty antyszczepionkowców?
Podobnie jak ruch antyszczepionkowców Dawid Ciemięga swoją siłę przekazu buduje w mediach społecznościowych. Na Facebooku obserwuje go już prawie 40 tys. osób. Jak często podkreśla walka z mitami na temat szczepień to zajęcie, które wykonuje z poczucia misji. Poświęca swój czas po pracy i nikt mu za to nie płaci. Plan realizacji filmu dokumentalnego o stowarzyszeniu STOP NOP ogłosił na Facebooku, gdzie napisał:
Utworzyłem zbiórkę na realizacje profesjonalnego filmu dokumentalnego o StopNop. Celem filmu będzie pokazanie nieprawdziwych informacji jakie organizacja oraz Justyna Socha wciąż rozpowszechnia, oraz wszelkich przekrętów i manipulacji antyszczepionkowców, które tysiącom rodziców mieszały w głowie przez ostatnie lata.
Film o ruchu antyszczepionkowym: inspiracją dokument Sekielskiego
Pierwotnie budżet na film o ruchu antyszczepionkowym miał wynosić 20 tys. zł. Ponieważ kwotę udało się zebrać w zaledwie 24 godziny, Ciemięga zdecydował o podniesieniu jej do 50 tys. Teraz, kiedy minęło kilka kolejnych dni, a na koncie zbiórki jest już ponad 48 tys., pediatra nie wyklucza, że i ten cel zostanie podwyższony.
Idea społecznego finansowania została zaczerpnięta od Tomasza Sekielskiego, autora najgłośniejszego w Polsce dokumentu ostatnich lat – “Nie mów nikomu”. Ciemięga uważa, że analogia między oboma filmami jest prosta: problem ruchu STOP NOP również jest wszystkim znany, ale nikt nie wie, jak daleko on sięga. Brak jednego źródła finansowania nie tylko zapewni projektowi niezależność, ale także dowiedzie, że jego powstanie uzasadnia faktyczna potrzeba społeczna.
Jak na razie największym wyzwaniem nie są więc pieniądze, ale fakt, że Ciemięga nie jest doświadczonym dziennikarzem. Pediatra otwarcie przyznaje, że liczy na pomoc zawodowców. W programie Dzień Dobry TVN zadeklarował:
Chciałabym bardzo skonsultować to z Tomkiem Sekielskim.
Film o ruchu antyszczepionkowym: jaki cel ma Dawid Ciemięga?
Dawid Ciemięga zaznacza, że jego film nie będzie “polowaniem na czarownice”. Autor nie chce wchodzić w medialną wojnę z przedstawicielami ruchu antyszczepionkowego, ale zdemaskować mechanizmy powstawania tzw. fake newsów, czyli fałszywych informacji. Głównym celem Ciemięgi jest obalenie najbardziej absurdalnych mitów i uporządkowanie wiedzy na temat szczepionek:
Temat filmu jest jasny - StopNop, fake newsy, manipulowanie ludźmi poprzez nieprawdziwe informacje, pseudonauka, hejt i promowanie rzetelnej wiedzy.
Warto zaznaczyć, że mimo oddolnego finansowania, patronat nad filmem objęła już Naczelna Izba Lekarska. Swój przekaz Ciemięga kieruje nie tylko do rodziców, ale także lekarzy pierwszego kontaktu. Duża część z nich to osoby ze starszych pokoleń, które nie używają na co dzień mediów społecznościowych, przez co nie znają argumentów wytaczanych przez środowiska takie jak STOP NOP. Ten film ma im pomóc w codziennych dyskusjach z rodzicami.
Dowodem na “pokojowe” zamiary Ciemięgi ma być zaproszenie do udziału w filmie Justyny Sochy, liderki antyszczepionkowców:
Do udziału w filmie zostanie zaproszona Pani Justyna Socha, która otrzyma informacje o tym, o co chciałbym Ją zapytać. Aby zadbać o najwyższą rzetelność filmu, każda osoba występująca w filmie, będzie autoryzować swoje wypowiedzi, również Pani Justyna Socha zostanie poproszona, o zatwierdzenie swoich ewentualnych odpowiedzi na przedstawione pytania w moim filmie. Dzięki temu nie będzie mowy o tym, że cokolwiek zostało wyrwane z kontekstu.
Czy uważacie, że film o ruchu antyszczepionkowym będzie tak głośny jak dokument Sekielskiego?
1 z 2

Pediatra nakręci film o ruchu antyszczepionkowym: “Chciałabym skonsultować to z Tomkiem Sekielskim”
2 z 2

Powstanie film o ruchu antyszczepionkowym. Jego autora zainspirował sukces “Tylko nie mów nikomu”: “chciałabym skonsultować to z Tomkiem Sekielskim”
Polecane
Początek 2025 roku nie pójdzie gładko. Ruchy planet w styczniu pokrzyżują twoje plany
Nowy film Hirokazu Kore-edy „Monster” w kinach już od 17 maja. To opowieść o miłości, odrzuceniu i przyjaźni
Ruchy planet w grudniu 2024 wpłyną na życie 3 znaków zodiaku. Czekają je poważne zmiany
Historia tego miejsca to gotowy scenariusz na film grozy. Wejście do lasu Pokaini może skończyć się tragicznie
„Związałam się z nudziarzem, któremu do ręki przyrósł pilot od telewizora. Chciałabym poszaleć, a nie gnić na kanapie”
Podkarpacie słynie z nawiedzonych miejsc. Spotkanie z tym duchem przyprawia o ciarki, a to dopiero początek
Tomasz Sekielski komentuje aferę z kardynałem Dziwiszem :"Dlatego robimy film o roli Jana Pawła II w tuszowaniu pedofilii"
„Chciałabym zostać babcią, ale moja synowa ma to w nosie. Twierdzi, że jej się nie spieszy, a przecież jest po 30-tce”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa