Ta kampania przeciwko przemocy dotyczy prawie każdego z nas
Czy Ty też stosujesz przemoc? Na to pytanie większość z nas odpowie przecząco. A jednak większość z nas czasem staje się sprawcami przemocy (choćby słownej), nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Ta kampania uświadamia nas, że problem przemocy domowej nie zawsze oznacza patologię, a tak naprawdę - dotyczy prawie każdego z nas.

Ta kampania przeciwko przemocy dotyczy prawie każdego z nas
Czy Ty też stosujesz przemoc? Takim pytaniem zaczyna się jeden ze spotów nakręconych w ramach kampanii. Jego bohaterką jest kobieta w średnim wieku, czekająca w domu na powrót partnera, który zdecydowanie się przeciąga. W jej głowie pojawiają się oskarżycielskie myśli: "Specjalnie nie odbiera telefonu. Na pewno mnie zdradza". Gdy mężczyzna w końcu się zjawia, bohaterka atakuje go swoimi domysłami i robi mu awanturę. Brzmi znajomo? Niestety, to również przemoc, tyle, że słowna.
Czy zwykła kłótnia to już przemoc?
Do tej pory większość kampanii społecznych przeciwko przemocy domowej odwoływała się do skrajnie patologicznych zachowań. W spotach i na plakatach mogliśmy oglądać drastyczne sceny znęcania się nad ofiarami i okrutnych, psychopatycznych sprawców. Nic dziwnego, że na pytanie "czy Ty też stosujesz przemoc" większość z nas bez namysłu odpowiada przecząco. Tymczasem przemoc domowa to nie tylko przemoc fizyczna. Kampania "Możesz inaczej" to pierwsza inicjatywa, która pokazuje ten problem z zupełnie innej perspektywy.
Przemoc. Tak to się zaczyna.
To hasło, które rozpoczyna drugi z filmów nakręconych w ramach kampanii. Tym razem bohaterem spotu jest mężczyzna, przyglądający się swojej partnerce, która szykuje się wieczorem do wyjścia. "Co ona na siebie włożyła? Pewnie robi mi na złość. Specjalnie prowokuje tych wszystkich facetów" - takie myśli pojawiają się w jego głowie. W drugiej części spotu, mężczyzna zaczyna atakować partnerkę i ubliżać jej na podstawie swoich bezpodstawnych oskarżeń. Oba filmy kończą się słowami: „Stop. Przemoc to nie rozwiązanie. Naucz się rozmawiać z bliskimi”. W przeciwieństwie do większości kampanii przeciwko przemocy, kampania "Możesz inaczej" nie jest kierowana do jej ofiar - ale do sprawców. Uświadamia nam również, że przemoc domowa to również przemoc psychiczna - i wcale nie jest tak, że dopuszczają się jej tylko zwyrodnialcy. Jak pokazują krótkie spoty, to stereotyp - i właściwie każdy z nas może się znaleźć w roli osoby stosującej przemoc. Pora więc zadać to pytanie jeszcze raz: czy Ty też stosujesz przemoc?
Kampania "Możesz inaczej" jest zorganizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia. Działania współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Polecane
Tam molestowanie i znęcanie się psychiczne to norma: "Jesteś zbyt młoda i naiwna. Wracaj do kuchni"
Raport Save The Children: "52 na 1000 dziewczynek zachodzi w ciążę w wieku kilkunastu lat"
Nowa wizja Jackowskiego dotyczy bezpieczeństwa Polaków. 1 rzecz "może nas wciągnąć w konflikt"
Nowa wizja Krzysztofa Jackowskiego dotyczy powszechnej paniki. "Ten lęk będzie nieadekwatny"
„Ta kobieta walczyła o prawa do swoich dzieci. Czasem prawo jest jednak bezwzględne dla matki”
Nowa wizja Krzysztofa Jackowskiego dotyczy przyszłości Polski. Z tej sytuacji nie będzie wyjścia
„Ojciec sprowadził sobie do domu kochankę w moim wieku. Bałam się, że ta kokietka oskubie nas z kasy i zostawi na bruku”
„Najpierw plułam sobie w brodę, że ją przyjęłam, później została moją prawą ręką. Każdemu trzeba dać szansę”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa