"Mamy tyle wspólnego" - wiemy co łączy wszystkie Polki!
"Mamy tyle wspólnego" - co kryje się pod tym hasłem? Ukazanie różnych wzorców kobiecości, bez ich wartościowania. Odwołując się do tęsknoty za wspólnotą kobiecą, hasła kampanii pokazują, jak wiele Polki łączy. 39% Polek często czuje, że nie ma czasu dla siebie. 66% uważa, że doba jest za krótka. 100% daje z siebie wszystko. Co jeszcze łączy nas wszystkie?
Badania wśród Polek - kto odpowiedzialny jest za projekt?
Korzystając z raportu o kobietach w Polsce (Świat Kobiet 2018), zespół SHOWROOMu znalazł najciekawsze punkty wspólne, które wytyczyły oś komunikacji. Kampania opowiada o kobietach przez pryzmat ich preferencji i tego, co je fundamentalnie łączy. Ich różnorodność podkreśla aspekt wizualny kampanii: do projektu zostały zaproszone kobiety, które nie są zawodowymi modelkami, mają różne typy urody, są na różnych etapach życia. Pomijając wiek, styl życia czy poglądy polityczne, ich potrzeby są takie same: chcą być akceptowane, kochane, chcą czuć się bezpiecznie i realizować swoje marzenia.
Ty i ja, mijamy się codziennie na ulicy. Siadamy obok siebie w autobusie i jesteśmy sobie zupełnie obce, a przecież tak naprawdę więcej nas łączy niż dzieli. My, kobiety, bez względu na wiek, status materialny, czy poglądy polityczne, mamy takie same potrzeby: chcemy kochać i być kochane, czuć się bezpiecznie i realizować własne marzenia.
Co zainspirowało Showroom do takich zmian?
Powyższa opowieść o kobiecości ponad podziałami zainspirowała SHOWROOM do stworzenia platformy przyjaznej i bezpiecznej, w której kobiety nie są pouczane, oceniane, lecz mogą się zainspirować. Na stronie regularnie będą pojawiać się cykle o kobietach, które spełniają się na różnych polach m. in. cykl reportaży: Dziewczyny z sąsiedztwa- o dziewczynach, które mają inne sytuacje rodzinne, ale łączy je współtworzenie wspólnoty i są integralną częścią lokalnego krajobrazu. W listopadzie startuje seria podcastów na Spotify: Two girls talking- godzinne wywiady 1:1 z ciekawymi kobietami, jak z przyjaciółką na kanapie.
63% Polek uważa, że są silne. 46% Polek widzi wokół siebie więcej silnych kobiet niż mężczyzn. Wszystkie zasługują na chwilę wytchnienia.
Showroom - zmiany
Po 7 latach na rynku ten największy i najbardziej rozpoznawalny polski sklep internetowy z modą niezależną przechodzi transformację. Prócz lokalnych projektantów na stałe zagościły marki komercyjne oraz produkty vintage.
67% Polek chce schudnąć. 1% Polek chce przytyć. Wszystkie pragną akceptacji.
77% Polek uważa, że w każdym wieku można zacząć od nowa. 7% uważa, że starsza kobieta nie powinna wchodzić w nowy związek. Wszystkie chcą żyć długo i szczęśliwie.
13% Polek uważa, że kariera jest najważniejsza. 67% Polek na pierwszym miejscu stawia bliskich. Wszystkie chcą mieć wybór.
69% Polek chciałoby dzielić obowiązki domowe z partnerem. 28% Polek jest za tradycyjnym podziałem ról w związku. Wszystkie czują się bezpieczniej z drugą połówką u boku.
31% Polek lubi wyglądać wyjątkowo. 36% Polek nie chce się wyróżniać. Wszystkie lubią czuć się piękne.
42% Polek szuka pomocy u innych kobiet. 42% Polek czuje, że inne kobiety cieszą się z ich niepowodzeń. Wszystkie pragną kobiecego zrozumienia.
1 z 8
Mamy tyle wspólnego
Co łączy wszystkie Polki? Odpowiadamy na kolejnych zdjęciach.
2 z 8
63% Polek uważa, że są silne.
46% Polek widzi wokół siebie więcej silnych kobiet niż mężczyzn. Wszystkie zasługują na chwilę wytchnienia.
3 z 8
67% Polek chce schudnąć.
1% Polek chce przytyć. Wszystkie pragną akceptacji.
4 z 8
77% Polek uważa, że w każdym wieku można zacząć od nowa.
7% uważa, że starsza kobieta nie powinna wchodzić w nowy związek. Wszystkie chcą żyć długo i szczęśliwie.
5 z 8
13% Polek uważa, że kariera jest najważniejsza.
67% Polek na pierwszym miejscu stawia bliskich. Wszystkie chcą mieć wybór.
6 z 8
69% Polek chciałoby dzielić obowiązki domowe z partnerem.
28% Polek jest za tradycyjnym podziałem ról w związku. Wszystkie czują się bezpieczniej z drugą połówką u boku.
7 z 8
31% Polek lubi wyglądać wyjątkowo.
36% Polek nie chce się wyróżniać. Wszystkie lubią czuć się piękne.
8 z 8
48% kobiet nie pracuje zawodowo.
46% kobiet uważa, że praca to sukces. Wszystkie chcą być doceniane.