Reklama

Helena Norowicz

Aktorka telewizyjna i teatralna. Modelką została w wieku 80. lat, kiedy wystąpiła w kampanii reklamowej polskiej marki Bohoboco. Mówi, że przed pierwszym pokazem była bardziej zdenerwowana niż przed pierwszą rolą teatralną. Już rok później, w wieku 81. lat, została ambasadorką perfum Olibanum Gardenia. Co ciekawe, w kampanii promocyjnej wystąpiła… nago! Norowicz chętnie łamie stereotypy i udowadnia, że piękno nie ma wieku. W wywiadach podkreśla, że nie stosowała żadnych zabiegów kosmetycznych. Rewelacyjny i młody wygląd zawdzięcza zamiłowaniu do gimnastyki i pozytywnemu myśleniu.

Reklama

Najstarsza modelka świata w kampanii marki urodowej

89.letnia Daphne Self promuje w kampanii nową linię tuszu do rzęs marki Eyeko. Czy to prawda, że piękno nie zna wieku?
Daphne Self najstarsza modelka świata
Instagram/daphneself

Kathy Jacobs

Modelka od zawsze musiała udowadniać światu, że nadaje się do tej pracy. Karierę w branży rozpoczęła w latach 90., jednak dopiero teraz usłyszał o niej cały świat. Modelka, która ma tylko 160 cm wzrostu, nie poddawała się i cały czas chodziła na castingi. Dwa lata temu, w wieku 55. lat, wystąpiła na pokazie promującym kostiumy kąpielowe. W 2021 roku zadebiutowała na okładce magazynu „Sports Illustrated”. Dzięki ciężkiej pracy i podążaniu za marzeniami stała się nastraszą modelką w historii tego prestiżowego magazynu.

Modelka z trądzikiem w reklamie znanej marki. "Gdzie były takie modelki, kiedy dorastałam?" - pytają kobiety

"W chwili, gdy spojrzysz na swoje zdjęcie i po prostu zobaczysz SIEBIE, a nie swój trądzik, w końcu będziesz wolna" - mówi Izzie Rodger, modelka, która oswaja temat trądziku w mediach społecznościowych. Po tym, jak pojawiła się w reklamie znanej marki, świat się o niej dowiedział, a kobiety dziękują jej za to, co robi.
Izzie Rodger, modelka z trądzikiem w reklamie znanej marki. "Gdzie były takie modelki, kiedy dorastałam"?
Foto: Instagram/izzierodgers

Twiggy

Dzięki swojej niestereotypowej urodzie, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych modelek na świecie. Lesley Lawson, znana światu jako Twiggy, rozpoczęła karierę w modelingu w latach 60., w wieku 16 lat. Jej wielkie oczy, chłopięca fryzura i drobna figura oczarowały świat mody. Chociaż jest uważana za ikonę i jedną z pierwszych top modelek świata, Twiggy była w dzieciństwie wyśmiewana i wytykana palcami. Swój pseudonim zawdzięcza koledze ze szkoły, któremu jej chude nogi i ręce przypominały patyki [„twig” oznacza w języku angielskim gałązkę – przyp. aut]. Dopiero później okazało się, że jej nieprzeciętna uroda jest jej największym atutem. Kariera Twiggy potoczyła się błyskawicznie, a jej nietypowy na tamte czasy wygląd miał ogromny wpływ na modę lat 60. i 70. W 2020 roku, w wieku 71. lat, Twiggy wrociła na okładkę Vogue’a. Kobieta pokazuje, że modeling jest otwarty na różnorodność, a piękno ma wiele twarzy i nie kończy się z pewnym wiekiem.

Helena Christensen

Duńska ikona w świecie modelingu. Swoje pierwsze kroki w branży stawiała już w wieku 9 lat. Przepustką do świata mody okazały się dla niej wybory Miss Danii, które wygrała. Wyjechała do Paryża i tam współpracowała z największymi domami mody na świecie – Chanel, Valentino, Giorgio Armani, Christian Dior. Modelka ma dzisiaj 52 lata, jednak nie przejmuje się swoim wiekiem. Kiedy została zapytana o to, co wypada kobietom po 50-tce, odpowiedziała, że wszystko. Modelka zdecydowanie nie zwalnia tempa. Ostatnio mogliśmy ją oglądać na okładce magazynu Elle Russia. Teraz wystąpiła w kampanii reklamowej marki Coco de Mer. Na zdjęciach modelka wystąpiła jedynie w seksownej, koronkowej bieliźnie i musimy przyznać, że same chciałybyśmy tak wyglądać w jej wieku!

Iza Kuna: "Mówię o przemijaniu z perspektywy zwykłej kobiety. Nie boję się tych tematów" [WYWIAD]

- Media kreują wirtualny świat brzydkich albo ładnych, średnich nie ma w ogóle, a biorąc pod uwagę statystyki, to nas jest najwięcej - mówi Iza Kuna i przyznaje, że wielokrotnie chciała pokazać swoje ciało takim jakie jest naprawdę, ale nikt nie był zainteresowany. Iza Kuna doskonale wie, jak czuje się w swoim ciele kobieta po 50-tce - coraz bardziej samotna, coraz mniej piękna i coraz bardziej smutna.
Iza Kuna o ciele po 50-tce, menopauzie i nieciekawym ciele kobiety
Instagram Izy Kuny

Modeling po 50. roku życia

Czy modeling po 50. roku życia jest możliwy? Oczywiście, że tak! Trzeba jednak przygotować się na to, że zanim usłyszy się „tak”, otrzyma się dziesięć „nie”. Niestety świat modelingu to środowisko, w którym stale trzeba z kimś rywalizować. Należy się również przygotować na to, że jest to czasochłonna praca. Sesje zdjęciowe mogą trwać kilka dni i trzeba stale chodzić na nowe przesłuchania. Jak rozpocząć karierę w branży?

  1. Podstawą w pracy modela są dobre, profesjonalne zdjęcia portretowe. Chociaż takie fotografie mogą trochę kosztować, starczą ci na wiele castingów i jeśli wcześniej nie pracowałaś w branży, na pewno zrobisz nimi dobre wrażenie.
  2. Zapisz się na zajęcia z aktorstwa. Wiele modelek i modeli jest zatrudnianych do pracy w reklamach telewizyjnych. Dzięki zajęciom poczujesz się pewnie przed kamerą i nauczysz się pracy przy dużych produkcjach z reżyserami, fotografami i innymi modelami. Dowiesz się też, do jakich reklam najbardziej pasujesz.
  3. Spróbuj dostać się do agencji modelek. W dobie Internetu, żeby dołączyć do takiej agencji, nie musisz nawet wychodzić z domu. Wystarczy, że wyślesz swoje zdjęcia i filmik do pracowników agencji i możliwe, że zobaczą w tobie przyszłą Kate Moss.
  4. Pamiętaj o czasie. Praca modela wcale nie jest taka prosta, jaka mogłaby się wydawać. Zanim zgłosisz się do agencji, pomyśl czy na pewno jest to kariera dla ciebie. Modelki muszą najczęściej często podróżować, chodzić stale na castingi i pracować przy produkcjach, które zajmują kilka dni lub kilka tygodni.

O modeling po 50. roku życia zapytaliśmy Lucynę Szymańską – założycielkę agencji modelek D'Vision.

Rynek w tej chwili się zmienia i klienci na szczęście zaczynają wracać do starszych modelek i zaczynają zatrudniać modelki i aktorów w odpowiednim wieku do produktu, który sprzedają. Zwracają też uwagę na to, że krem przeciwzmarszczkowy przeznaczony jest dla kobiet dajmy na to po 40. roku życia i nie zatrudniają już piętnastolatek. Jeśli luksusowa marka sprzedaje ubrania, które kosztują kilka lub kilkanaście tysięcy euro, to klientem takiej firmy nie jest raczej nastolatka, chociaż oczywiście to też się zdarza. Przede wszystkim ludzie zwracają teraz uwagę na to, kto jest odbiorcą danego produktu i do takich osób klienci zaczynają kierować reklamę, poprzez zatrudnienie osób 50+. Jest to bardziej prawdziwe. Jeszcze lata temu kremy przeciwzmarszczkowe reklamowały bardzo młode dziewczyny, które tych zmarszczek nie miały, przez co było to trochę nierealne. W tej chwili, kiedy dany kosmetyk reklamuje 40, 50-letnia kobieta, to jest to bardziej wiarygodne. Mam wiele modelek, które są ze mną właściwie od początku, kiedy były nastolatkami i w tej chwili mają po 30 kilka, 40 kilka lat i nadal pracują.
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama