„KREW NAS ZALEWA!”: Okresowa Koalicja ogłasza Rok Menstruacji
"Tylko razem możemy zmieniać rzeczywistość, która nas otacza, bo okres jest sprawą nas wszystkich. Ignorowanie tematu menstruacji sprawia, że KREW NAS ZALEWA! Zmieńmy to razem!" - czytamy w manifeście Okresowej Koalicji - nowo powstałej komitywy największych organizacji, walczących z wykluczeniem menstruacyjnym. Jakie są jej postulaty?

Powstała Okresowa Koalicja
Takiego prezentu na Dzień Kobiet się nie spodziewałyśmy. Właśnie ogłoszono powstanie Okresowej Koalicji, która składa się z największych organizacji, walczących z wykluczeniem menstruacyjnym. Akcja Menstruacja, Czasopismo Szajn, Fundacja One Day, Fundacja Ja, Nauczyciel, Fundacja Pokonać Endometriozę, Grupa Ponton, Kulczyk Foundation, Moonka, Natalia Miłuńska miesiączka.com, Pani Miesiączka, Polski Czerwony Krzyż, Różowa Skrzyneczka, Stowarzyszenie "Pogotowie Społeczne", które przystąpiły do koalicji, od teraz razem będą nie tylko normalizować kwestie związane z miesiączką, ale też zwracać uwagę na problemy takie jak ubóstwo menstruacyjne i stawiać duży nacisk na edukację społeczeństwa. A jest co robić - według badań przeprowadzonych przez Kulczyk Foundation, nawet co piątej Polce zdarza się nie mieć środków na zakup środków higienicznych, a aż 1 na 6 uczennic opuszcza z tego powodu zajęcia w szkole.
Postulaty Okresowej Koalicji
Okresowa Koalicja przedstawia jasny manifest i postulaty za pośrednictwem strony www.okresowakoalicja.pl. Oto one:
- umożliwienie dostępu do środków higieny menstruacyjnej osobom menstruującym przebywającym w miejscach takich jak między innymi szkoły, domy dziecka, domy samotnej matki, ośrodki dla osób w kryzysie bezdomności, więzienia;
- szerzenie wiedzy nt. miesiączki poprzez dystrybuowanie materiałów edukacyjnych dla rodziców i opiekunów mających na celu wsparcie ich w rozmowach z dziećmi na tematy związane z miesiączką;
- przełamywanie tabu menstruacyjnego w ramach akcji uświadamiających, spotkań, debat;
- szerzenie wiedzy o ekologicznym aspekcie środków higienicznych poprzez publikacje oraz rozmowy z producentami na rzecz wprowadzania na rynek przyjaznych zdrowiu kobiet, jak również bezpiecznych dla środowiska artykułów higieny menstruacyjnej;
- nagłośnienie problemu ograniczonego dostępu do opieki ginekologicznej nastolatek/ków oraz lobbing na rzecz zmian w tym zakresie.
"Hej, dziewczyny jest akcja!" Ruszyła sieć wsparcia dla kobiet. Koniec z wyborem: podpaska czy posiłek?
Określeniem ubóstwo menstruacyjne nazywa się problem braku dostępu do środków higienicznych, który wbrew pozorom nie dotyczy jedynie krajów słabo rozwiniętych – z takimi sytuacjami muszą borykać się również kobiety w Polsce. Według raportu Kulczyk Foundation 4% Polek nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Stąd pomysł na padsharing - na czym polega okresowa sieć wsparcia Akcji Menstruacja?
Polecane
W tym kraju podpaski i tampony będą całkowicie darmowe. To ważny krok w walce z ubóstwem menstruacyjnym
Wróżbita Maciej zapowiada nadejście całkiem nowej ery w 2025 roku. Czeka nas tornado zmian
Przepowiednia Krzysztofa Jackowskiego na 2024 rok. Czeka nas "najgorszy rok" z ostatnich 3 lat
Wskazano 3 najbardziej pechowe dni 2024 roku. W kwietniu czeka nas kumulacja złej energii
Jeśli 1 rzecz zdarzy się w Boże Ciało, czeka nas wspaniały rok. Inaczej nie ma się co łudzić
„Boję się, że nikt nie przyjedzie do nas na Święta. Wszystko przez to, co w zeszłym roku stało się przy wigilijnym stole”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa