Ważny przekaz ultramaratonki, którą próbowano zgwałcić podczas treningu
Ultramaratonka, która została zaatakowana podczas treningu została twarzą kampanii "Run Away". Obita i posiniaczona twarz kobiety ma zwrócić uwagę społeczeństwa na ważny problem.

Ultramaratonka zaatakowana podczas treningu
Victoria Makai to węgierska ultramaratonka, zwyciężczyni biegu na 48 godzin i trzynasta zawodniczka mistrzostw Europy w biegu na 24 godziny. Regularne treningi są wpisane w jej życie biegaczki. Niestety jeden z takich "zwyczajnych treningów" pozostanie dla niej smutnym wspomnieniem.
14 października, Victoria biegła swoją stałą trasą wzdłuż oświetlonej jezdni. W pewnym momencie została uderzona w głowę i powalona na ziemię. Napastnik próbował ją zgwałcić ale zaciekle się broniła i została przez niego dotkliwie pobita. Chociaż ulicą jechały samochody, to żaden z nich się nie zatrzymał. Dopiero Victorię uratował jej mąż, który zaniepokojony długą nieobecnością żony wyszedł jej szukać i wystraszył mężczyznę. Pobita ultramaratonka trafiła do szpitala, a policji udało się schwytać napastnika.
To wydarzenie sprawiło, że Victoria Makai postanowiła na swoim przykładzie zwrócić uwagę społeczeństwa na ważną rzecz. W ten sposób powstała Kampania "Run Away", która ma bardzo mocny przekaz, bo swojej pobitej twarzy do tej kampanii użyczyła sama Victoria.
Kampania "Run Away" niesie ze sobą ważny przekaz
Victoria Makai nie czekała, aż z twarzy znikną jej obicia i siniaki i postanowiła zostać twarzą niezwykłej kampanii "Run Away". W ten sposób, chce zwrócić uwagę wszystkich na ważny problem. "Mój kuzyn, który trenuje judo, zawsze powtarzał, że jedyną obroną drobnej kobiety przed dużym mężczyzną jest ucieczka. Dziś wiem, że nawet ultramaratonka nie może czuć się bezpiecznie na dystansie 100 metrów. Jednak mimo to uważam, że najlepszym rozwiązaniem w przypadku zagrożenia jest bieg." - powiedziała Victoria Makai.
Jak podkreśla Makai, przeraził ją brak reakcji kierowców, którzy mijali ją i żaden z nich się nie zatrzymał i nie zareagował. Ta kampania ma pokazać, jak wielki jest to problem i pomóc kobietom, ofiarom takiej przemocy.
"Celem tej akcji jest podnoszenie świadomości. Najważniejszą lekcją, jaką wyniosłam z tej całej sytuacji, jest to, że jesteśmy wzajemnie za siebie i swoje środowisko odpowiedzialni. Wiem, że jest wiele osób, które z własnej woli nie angażują się w tego typu kampanie. Wiem też, że są tacy, którzy nie mają możliwości poprosić o pomoc. A to stanowi wielką różnicę! Teraz to widzę i czuję, że moim obowiązkiem jest mówić o tych sprawach głośno." - podkreśla ultramaratonka.
Na zdjęciach z kampanii możemy przeczytać hasła dające do myślenia: "Otwórz oczy", "Uciekaj", "Czy powiedziałaś komuś o tym?"
Chociaż kampania powstała całkiem niedawno, to jej efekty już są widoczne. Węgierska policja zainicjowała kolejną kampanię "Women NOT – Response to Violence" i stworzyła aplikację na telefon, dzięki której można szybko powiadomić o niebezpieczeństwie odpowiednie służby. Kobiety mogą też liczyć na kursy samoobrony.
"Mam nadzieję, że te działania zmuszą ludzi do myślenia, dzięki czemu będziemy bezpieczniejsze. Być może komunikaty kampanii pomogą innym w opowiedzeniu ich własnych historii lub w czerpaniu siły potrzebnej do wprowadzenia zmian we własnym życiu – podsumowuje Viktoria Makai.
1 z 2

Kampania Run Away: zaatakowana ultramaratonka twarzą kampanii
2 z 2

Kampania Run Away: zaatakowana ultramaratonka twarzą kampanii
Polecane
"Jej miejsce jest w kuchni", "Dzieci to jej robota" - przewrotna kampania, którą docenią wszystkie kobiety
Cytaty dla tych, którzy lubią, gdy wszystko ma sens. Zodiakalne Panny odczytają ten przekaz w stu procentach
Opal to kamień, który rozwija wyobraźnię. Jego właściwości wspierają podczas życiowych zmian
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa