"Hej, dziewczyny jest akcja!" Ruszyła sieć wsparcia dla kobiet. Koniec z wyborem: podpaska czy posiłek?
Określeniem ubóstwo menstruacyjne nazywa się problem braku dostępu do środków higienicznych, który wbrew pozorom nie dotyczy jedynie krajów słabo rozwiniętych – z takimi sytuacjami muszą borykać się również kobiety w Polsce. Według raportu Kulczyk Foundation 4% Polek nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Stąd pomysł na padsharing - na czym polega okresowa sieć wsparcia Akcji Menstruacja?
Padsharing, czyli okresowa sieć wsparcia
Padsharing to nowy projekt fundacji Akcja Menstruacja, która walczy z ubóstwem i tabu menstruacyjnym w Polsce. Na czym polega innowacyjny projekt sieci okresowego wsparcia?
Wszystko zaczęło się od wiadomości, jaką aktywistki Akcja Menstruacja znalazły w swojej skrzynce mailowej. Jej treść brzmiała: ""Cześć, czy ktoś orientuje się jakie są absolutnie najtańsze produkty menstruacyjne na rynku? Mam okres za 5 dni i 5 zł na koncie." To był punkt zapalny do stworzenia projektu, który ma na celu dzielenie się środkami higienicznymi wśród kobiet. Założenie jest proste: ci, którzy mogą, pomagają tym, które tej pomocy potrzebują. Dzięki pośrednictwu fundacji w pełni anonimowo można przekazywać środki menstruacyjne potrzebującym kobietom. Jeśli więc potrzebujesz pomocy lub znasz kogoś, kto jej potrzebuje, wystarczy, że wypełnisz formularz na stronie: https://forms.gle/82DpCEmpxN3PG6F16 lub wyślesz maila na adres: padsharing@akcjamenstruacja.pl, podając adres Rossmanna, z którego możesz odebrać paczkę i określając jakie produkty są Ci potrzebne. Jeśli chcesz pomóc, wypełnij inny formularz (https://forms.gle/TS512vm6Wty3eH339) lub wyślij maila na podany wyżej adres, w którym zadeklarujesz za jaką kwotę jesteś gotowa/y zasponsorować paczkę.
Ubóstwo menstruacyjne w Polsce: "Pożyczam koleżankom podpaski, bo widzę, że używają skarpetek"
Padsharing: czy w Polsce istnieje zjawisko ubóstwa menstruacyjnego?
Określeniem ubóstwo menstruacyjne nazywa się problem braku dostępu do środków higienicznych, który wbrew pozorom nie dotyczy jedynie krajów słabo rozwiniętych – z takimi sytuacjami muszą borykać się również kobiety w Polsce. Według raportu Kulczyk Foundation 4% Polek nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Czyli blisko 500 tys. osób każdego miesiąca staje przed wyborem: posiłek czy podpaska. Co więcej, tylko 1 proc. tych osób udało się do jakiejś instytucji w poszukiwaniu pomocy.
Cześć, czy ktoś orientuje się jakie są absolutnie najtańsze produkty menstruacyjne na rynku? Mam okres za 5 dni i 5 zł... Opublikowany przez Akcja Menstruacja Piątek, 5 lutego 2021