"Gniewasz się, że kocham tatę?" - ta kampania o alienacji rodzicielskiej rozdziera serce
Dawno żadna kampania społeczna tak nami nie poruszyła. Fundacja Kocham Cię Tato podejmuje ważny temat alienacji rodzicielskiej. Po obejrzeniu tego spotu, trudno będzie skupić myśli na czymś innym.
"Gniewasz się, że kocham tatę?" - poruszająca kampania społeczna
Fundacja Kocham Cię Tato wystartowała z mocną kampanią społeczną, poruszając niezwykle ważny temat alienacji rodzicielskiej. "Alienacja rodzicielska to przemoc. Fundacja Kocham Cię Tato chce nazywać rzeczy po imieniu i rusza z nową kampanią społeczną “Gniewasz się, że kocham tatę?”, w której wesołe rytmy utworu “Daddy cool” Boney M. kontrastują ze skrzętnie ukrywanym bólem" - alarmuje fundacja, która powstała właśnie po to, żeby pomagać zrozpaczonym ojcom.
Fundacja Kocham Cię Tato powstała w momencie zwątpienia. Powstała z bezsilności i cierpienia, których doświadczyłem. Doskonale wiem, jakie uczucie przeszywa mężczyznę, który stawiany jest przed sądem i zmuszamy do udowadniania przed obcymi ludźmi swojej bezgranicznej miłości do dziecka. Doskonale wiem, czym są nieprzespane noce i strach przed utratą największej wartości swojego życia. Doskonale wiem, że bycie samemu z problemem jest najgorszym z rozwiązań - opowiada Michał Jasiewicz, prezes Fundacji Kocham Cię Tato.
"Ja wygrałem swoją walkę, wiem ile mnie to kosztowało. Teraz chcę pomagać innym, pokazywać, że się da" - dodaje Jasiewicz i podkreśla, że do fundacji zgłaszają się dziesiątki bezradnych i zrozpaczonych ojców, których historie mrożą krew z żyłach. Mogą oni liczyć na wsparcie prawnicze, psychologiczne i mediacyjne.
Kampania "Gniewasz się, że kocham tatę?" ma zwiększyć świadomość wśród społeczeństwa na temat alienacji rodzicielskiej i jej skutków. W projekt zaangażowała się reżyserka Julia Popławska, która napisała scenariusz do kampanii i ją wyreżyserowała.
Kiedy Fundacja Kocham Cię Tato odezwała się do mnie z prośbą o wsparcie, zdziwiłam się, że tak ważny temat jak alienacja rodzicielska jest właściwie nieobecny w sferze publicznej. Postanowiłam zaangażować się i napisałam scenariusz spotu do kampanii - mówi reżyserka Julia Popławska.
Julia Popławska zdradziła, co było inspiracją do stworzenia scenariusza: "Wyobraziłam sobie zrozpaczonego ojca, który, mimo przeciwności, usiłuje dać dziecku choć namiastkę tych rytuałów. Uśmiecha się i udaje, że wszystko jest w porządku, nie chcę obciążać tym córki. Najbardziej poruszający jest tu kontrast. Wypełniony wesołą muzyką świat dziecka i cisza po drugiej stronie. Dziewczynka nie zdaje sobie sprawy, że coś tu jest nie tak. Cieszy się, że tańczy z tatą. Pewnie dopiero po latach zorientuje się, że mogła mieć go nie tylko przez szybę".
Zobaczcie przejmujący spot Fundacji Kocham Cię Tato, który jest apelem do wszystkich, którzy stoją wokół konfliktu: znajomych, przyjaciół, rodziny, tych którzy obserwują sytuację z boku. To apel o to, aby obserwowali, rozmawiali, uświadamiali, po prostu reagowali.
Za produkcję spotu odpowiada kreatywna agencja wideo Mova Film.