Reklama

Reklama rajstop zakazana - chodzi o nagie plecy

W londyńskim metrze pojawiła się reklama, którą szybko usunięto: zdjęcie, na którym kobieta ubrana tylko w czarne rajstopy i odwrócona do widza tyłem wzbija się w górę w tanecznej pozie zostało uznane za zbyt epatujące seksualnością. Wprawdzie kobieta na reklamie jest topless, ale widać tylko jej nagie plecy. Mimo to zarząd transportu w Londynie postanowił usunąć reklamę z miejsc publicznych i nakazał producentowi rajstop wprowadzenie poprawek do zdjęcia, czyli zakrycie nagości. Firma Heist zastosowała się do poleceń i zdjęcie wyretuszowano - na nowej reklamie kobieta ma już na sobie nie tylko rajstopy, ale także czarny top. Jednocześnie przedstawiciele firmy wyrazili swoje niezrozumienie dla bojkotu swojej reklamy w pierwotnej wersji, ich zdaniem nagie plecy nie są nacechowane seksualnie, a firma chciała pokazać siłę i energię kobiecego ciała.

Reklama

Zakaz publicznego pokazywania reklam, w których kobieta, mężczyzna albo dziecko prezentowani są w seksualnym kontekście, nago lub półnago, wpisuje się w politykę burmistrza Londynu, Sadiqa Khana. Khan zobowiązał się do usuwania z przestrzeni publicznej reklam nacechowanych seksualnie. Temat stał się gorący po kontrowersyjnej kampanii środków odchudzających marki Protein's World w 2015 roku pod hasłem "Are you beach body ready?":

Reklama
Reklama
Reklama