Pasja i dobroczynność - jak połączyć przyjemne z pożytecznym
Na początku wymyślasz projekt (np. hodowla kanarków karmionych ekologiczną paszą). Zaczynasz go realizować.
- glamour
Następnie logujesz się na Justgiving. com i zakładasz mu stronę z dokładnym opisem. Dzielisz się tą informacją ze swoimi znajomymi, reklamujesz ją, np. na Facebooku. W końcu wybierasz cel charytatywny, który chciałabyś wspomóc za pośrednictwem swojej strony i podajesz numer konta danej fundacji, a odwiedzający twoją witrynę mogą ją zasilić.
JustGiving oferuje ponad 8000 akcji charytatywnych, więc wybór jest ogromny. Wśród nich m.in. hospicja, domy dziecka, stowarzyszenia zrzeszające ludzi chorych na raka, Czerwony Krzyż, placówki edukacyjne etc. Większość tych organizacji ma profil międzynarodowy lub zlokalizowana jest na terenie Wielkiej Brytanii. Dzięki funkcji JustTextGiving można wesprzeć wybraną akcję charytatywną SMS-em, ale jest ona dostępna tylko dla osób, które korzystają z usług angielskich operatorów sieci komórkowych.
Choć założenie strony jest bezpłatne, to miesięczny koszt utrzymywania strony fundacji/ organizacji w bazie JustGiving wynosi 15 funtów. Strona Justgiving. com wystartowała w 2000 roku. Jej założycielki, Zarine Kharas i Anne-Marie Huby, nie spodziewały się, że ten prosty system stanie się jedną z najlepiej działających charytatywnych stron internetowych na świecie. Już 21 milionów osób zasiliło 1 funtem akcje ogłaszane na ich portalu. Jak policzono, w ciągu ostatnich 10 lat dzięki niemu udało się zgromadzić ponad 770 milionów funtów!