Reklama

Całkiem niedawno branża mody na nowo odkryła modeli w zaawansowanym wieku, doceniając siwe włosy i twarze ze śladami zmarszczek. W Polsce duet Bohoboco wybrał na jedną ze swoich muz panią Helenę Norowicz, aktorkę, której kariera w modelingu zaczęła się na dobre po 80.tce, w Stanach furorę robią kampanie Kate Spade z architektką Iris Apfel, która ma 95 lat, a inna modelka Carmen Dell'Orefice zdeklasowałaby urodą i stylem nie jedną dwudziestoparolatkę.

Reklama

Na fali popularności starszych twarzy wśród marek modowych, w Moskwie powstała agencja Oldushka. Jej właściciel, Igor Gavar razem z zespołem wyszukuje i zachęca do współpracy interesujących ludzi, którzy w jakiś sposób wyróżniają się na ulicy. Style, urodą, wdziękiem. Gavar wychodzi z założenia, że jest popyt na różnorodność i inność w modzie.

Niektórzy jego modele są po 50.tce, inni mają prawie osiemdziesiąt lat. Twarze Oldushki regularnie pokazują się w kampaniach reklamowych, co zdaje się potwierdzać słuszność filozofii jej właściciela. Ostatnio w kampanii "Reebok. Be More Human" wystąpił z kolei inny starszy pan, 81.letni Chińczyk, który doskonałą sylwetkę wyrobił sobie dopiero w zaawansowanym wieku.

Reklama

Cóż, wygląda na to, że nadchodzi nowa era piękna w branży mody. Podoba się Wam ta idea?

Reklama
Reklama
Reklama