Nie daj się oszukać przez biuro podróży! 5 rzeczy, które warto wiedzieć
Jak wskazują badania, podczas urlopu coraz częściej wybieramy się za granicę. Najlepszą pomocą przy organizacji dalszych wypadów służą nam biura podróży. Chcesz kupić wycieczkę? Podpowiadamy na co zwrócić uwagę, by się „nie naciąć”!
Wycieczka z biura podróży: o tym warto wiedzieć
Mimo, że zainteresowanie Polaków usługami firm turystycznych tylko rośnie, większość biur nie ma się czym pochwalić. Badania wskazują, że zdecydowana większość znajduje się w słabej sytuacji finansowej. Największy problem, z którym się borykają biura to kłopoty z płatnościami wobec kontrahentów i banków. Jedynie 15 % firm nie ma większych zaległości finansowych. W rankingu pod względem słabej sytuacji finansowej, pierwsze miejsce zajmują biura podróży w województwie mazowieckim, na drugim miejscu – woj. śląskim, trzecie – woj. małopolskim. Na co zwrócić uwagę kupując wycieczkę? I nie dać się oszukać?
1 z 4
Czy firma ma jakieś większe zaległości finansowe?
Odpowiedź znajdziesz w informacji gospodarczej. Po rejestracji (bezpłatnej) dostaniesz raport i dowiesz się o ewentualnym zadłużeniu firmy.
2 z 4
Czy organizator wyjazdu posiada wpis do rejestru?
Skontaktuj się z właściwym Urzędem Marszałkowskim i dowiedz się, czy firma turystyczna posiada wpis do rejestru organizatorów turystyki.
3 z 4
Co w przypadku, gdy biuro upadnie?
Z 1. lipca 2018 roku w życie weszła nowa ustawa o imprezach turystycznych i usługach powiązanych. Wg nowej ustawy, nawet jeśli biuro upadnie, będziecie mogli kontynuować wypoczynek (wcześniej turyści mogli liczyć jedynie na odszkodowanie finansowe).
4 z 4
Co w przypadku jak wzrośnie cena oferty już po rezerwacji?
O to możesz się nie martwić! Teraz masz prawo do anulowania rezerwacji, jeśli cena oferty wzrośnie o co najmniej 8 %.