Reklama

Kim jest Daniel Lismore: wystawa w Starym Browarze w Poznaniu

Jest chodzącym dziełem sztuki, którego tak znane osobowości ze świata mody jak Vivienne Westwood i Naomi Campbell oraz marki H&M, Mastercard czy Bulgari zapraszają do współtworzenia flagowych projektów. Jego wystawy odwiedzają znani artyści jak Bjork czy Rosie McGowan. David Beckham w swoich postach w mediach społecznościowych wielokrotnie podkreślał unikatowość twórczości Daniela Lismore’a.

Reklama
Be yourself, everyone else is already taken”

to zarówno życiowa dewiza Daniela Lismore’a, jak i tytuł wystawy prac, która od 2016 roku przemierza świat. Rzeźby stworzone z tkanin, biżuterii i najróżniejszych fascynujących go przedmiotów, nie różnią się niczym od strojów, w których codziennie wychodzi z domu.

Mogę powiedzieć, że od 15 lat nie przeżyłem dnia, który mógłbym nazwać typowym - mówi Daniel Lismore. Moja twórczość karmi się tą różnorodnością.

„Kim jesteś? Kim chciałbyś być? Ile masz wersji?” - prowokacyjnie pyta Lismore, sam odpowiadając na to pytanie za pomocą sztuki, którą uprawia. To swoiste autoportrety, multiplikowana postać artysty pełna kolorów, dynamiki, ruchu. Daniel to wyzwolenie umysłu, zamknięcie ciała i chęć bycia projektem bardziej niż człowiekiem - mówi Wojciech Piotr Onak, kurator wystawy Lismore’a w Starym Browarze. Amerykański Vogue nazwał go najbardziej ekscentrycznym człowiekiem Londynu.

Na wystawie z okazji 16. urodzin poznańskiego Centrum Stary Browar zostaną pokazane unikatowe rzeźby - sobowtóry artysty, ubrane w eklektyczne kostiumy jego autorstwa. Część z nich Lismore stworzył specjalnie dla tego miejsca.

Chcieliśmy, żeby bohaterem naszej urodzinowej wystawy był twórca, którego trudno zamknąć w ramy definicji, “odporny” na metki. Daniel Lismore kocha sztukę popularną, kicz, w dzieciństwie oglądał setki filmów sci-fi i “Star Treka”. Jednocześnie posiada wielką wiedzę dotyczącą historii sztuki, designu, wiele nauczył się od swoich dziadków, antykwariuszy. Ten melanż historii i popkultury odbija się w całej jego twórczości. To świetnie współgra z tożsamością samego Browaru, gdzie historia i nowoczesność od 16 lat są w nieustannym dialogu., mówi Joanna Tupalska, dyrektor marketingu Starego Browaru.

Zobacz także
Reklama

My możemy zdradzić, że już szykujemy się do unikatowego wywiadu z Daniel Lismore, który przyjedzie na wernisaż swojej wystawy do Poznania już 5.listopada. Nie możemy się doczekać spotkania z "najbardziej ekscentrycznym człowiekiem Londynu", a uwierzcie, że znając tamtejszych "szalonych" artystów naprawdę trzeba zapracować na to miano. Będziemy relacjonować dla Was wydarzenie na naszym Stories na Instagramie, bądźcie z nami!

Reklama
Reklama
Reklama