Projekt dla dzieci ze świetlic środowiskowych
Rozpoczął program o charakterze społecznym pod nazwą „AXN. Nakręcamy wyobraźnię”. Jest to innowacyjny, ogólnopolski projekt adresowany do dzieci w wieku szkolnym, które uczęszczają do świetlic środowiskowych. Jego celem jest rozbudzanie kreatywności i wyobraźni dzieci, stworzenie im szansy do bycia zauważonymi, docenionymi, zachęcenie do zespołowej pracy oraz motywowanie do działania.

Dlaczego świetlice środowiskowe
Program „AXN. Nakręcamy wyobraźnię” odzwierciedla wartości marki AXN, takie jak: inspiracja, kreatywność, szacunek, działanie i jest urzeczywistnieniem planów telewizji, by zaangażować się w działania o charakterze społecznym. Działania, które będą inspirujące dla młodego pokolenia, a jednocześnie związane z budzeniem wrażliwości i otwartości na innych ludzi, na świat i sztukę filmową. Wybór padł na świetlice środowiskowe – niedocenione, niezwykłe miejsca, w których dzieci i młodzież szkolna mogą rozwijać swoje pasje. Według oficjalnej definicji świetlice środowiskowe, a właściwie „placówki wsparcia dziennego”, to ośrodki użyteczności publicznej o istotnej roli społecznej, działające niejednokrotnie na zasadzie wolontariatu, wspierające lokalną społeczność w procesie wychowywania dzieci i młodzieży (często wywodzących się z rodzin będących w trudnej sytuacji).
-Na co dzień AXN inspiruje swoich widzów dostarczając im najlepsze seriale i wielkie przeboje kinowe. Poprzez Program chcą inspirować także młodych ludzi ze świetlic środowiskowych. "Wierzymy, że zaproszenie ich do

świata filmowej wyobraźni oraz uważne wsłuchanie się w to, co chcą wyrazić zaprocentuje w przyszłości ich większą wrażliwością na innych ludzi, na świat i kulturę. Chcemy pokazać im nowe formy wyrażania siebie, docenić ich udział w pracy zespołowej i rywalizacji fair-play" – powiedział Marcin Skabara, Dyrektor Kanałów AXN i Marketingu HBO Polska.
Świetlice są bardzo zróżnicowane zarówno pod względem liczby uczęszczających do nich dzieci, jak i oferowanych programów opiekuńczo-wychowawczych i poziomu kadry. Jednak większość z nich, to potrzebujące wsparcia i kipiące pozytywną energią miejsca, w których dzieciaki uwielbiają spędzać czas. Pod okiem opiekunów i wolontariuszy odrabiają lekcje, uczą się, bawią, rozwijają swoje zainteresowania, mogą zjeść ciepły posiłek. Wg danych GUS w Polsce jest 3250 świetlic środowiskowych. Brak dokładnych informacji ile dzieci korzysta z placówek, niemniej z dużym prawdopodobieństwem można oszacować tę liczbę na około 80-100 tys.
Każda, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Nie ma szans na objęcie programem wszystkich aktywnie działających świetlic, dlatego w pilotażowej edycji „AXN. Nakręcamy wyobraźnię” wezmą udział po trzy z każdego województwa, czyli 48 placówek. "Zaprosiliśmy je z pomocą Urzędów Wojewódzkich, które formalnie sprawują nad nimi nadzór. Każda z nich legitymuje się dopracowanym planem działania, programem wychowawczym i potrafi udokumentować swoją dotychczasowa aktywność. -Liczymy na to, że nagłaśniając ideę akcji uda nam się zwrócić uwagę nie tylko na świetlice zakwalifikowane do „AXN. Nakręcamy wyobraźnię”, ale także na pozostałe, te które codziennie pomagają w całym kraju tysiącom dzieci. Zależy nam także na tym, by program działał nie tylko „wewnętrznie”, ale i „zewnętrznie", i jak każdy społeczny pomysł otwierał głowy i budził serca do działania" - powiedział Marcin Skabara, Dyrektor Kanałów AXN i Marketingu HBO Polska.
Etapy programu
W pierwszym etapie telewizja AXN zaprasza dzieci i młodzież ze świetlic środowiskowych do przygotowania dowolną techniką obrazkowego scenariusza filmu przedstawiającego wyjątkowe wydarzenie lub dzień z życia ich świetlicy. Zadanie nie jest łatwe, dlatego zespoły w 48 świetlicach otrzymają specjalną instrukcję jak opowiedzieć w formie obrazkowej ciekawą historię.
W drugim etapie wszystkie prace nadesłane ze świetlic zakwalifikowanych do Programu telewizja uhonoruje udziałem w specjalnej wystawie w Warszawie. Trzy scenariusze charakteryzujące się największą pomysłowością, zaangażowaniem autorów i duchem pracy zespołowej zostaną zakwalifikowane do dalszego etapu przez Jury i widzów. Jury wybierze dwie finałowe prace. Widzowie wybiorą trzecią w głosowaniu na stronie internetowej Programu, pod adresem www.axn.pl, gdzie wszystkie prace zostaną zaprezentowane.
Dzieci z trzech najwyżej ocenionych świetlic przejdą do finału i otrzymają nagrodę w postaci „Ekipy filmowej do dyspozycji”. Przy pomocy fachowców z ekipy filmowej nakręcą - na podstawie swoich scenariuszy - krótkie etiudy, które zostaną zaprezentowane na stronie internetowej Programu. Wybór zwycięzcy konkursu odbędzie się w drodze głosowania Jury oraz widzów stacji AXN (głosowanie internetowe). Każdy
z członków Jury będzie mógł zagłosować tylko na jedną pracę. Za głos członka Jury praca otrzyma jeden punkt. Dodatkowy punkt otrzyma praca, która zdobyła największą ilość głosów widzów.
W przypadku otrzymania przez dwie prace równej ilości punktów zwycięży praca wskazana przez widzów.

W ostatnim etapie dzieci ze zwycięskiej placówki otrzymają główną nagrodę – świetlicę marzeń. Architekt wraz z dzieciakami zaplanuje nowe wnętrze, a telewizja AXN zrealizuje pomysł (remont, wyposażenie).
Oni są z nami – znani wspierają Program
Program „AXN. Nakręcamy wyobraźnię” wspierają osobowości, których działalność w przestrzeni publicznej opiera się na byciu kreatywnym i inspirowaniu innych i które zgodziły się społecznie zaangażować w projekt. Adam Sztaba przygotował fantastyczną muzykę do spotów promujących program, a swój udział na dalszych etapach programu potwierdzili już: Grażyna Wolszczak, Majka Jeżowska, Cezary Harasimowicz, Grzegorz Markowski.
Polecane
„Romans z kolegą z pracy był dla mnie wart każdych nadgodzin. Nasz tajny projekt poszedł o krok za daleko”
„Związałam się facetem dla kasy, bo chciałam mieć wygodne życie. Od dziecka wiedziałam, że zasługuję na więcej”
„Mąż wydzielał mi pieniądze i rozliczał mnie z każdej złotówki. Dla dzieci znosiłam to, że w domu jestem śmieciem”
„Mąż zostawił mnie z dzieckiem dla młodej laluni i jeszcze ma pretensje. Mówi, że zawiodłam jako kobieta i matka”
„To, że jestem biedna nie znaczy, że można traktować mnie jak śmiecia. Nie pozwolę krzywdzić własnego dziecka”
„Mąż łgał, że robi nadgodziny, a chadzał do kochanki. Jego nowy projekt nazywał się >>numerek z biuściastą lalą
„Moja żona marzyła o adopcji dziecka. Nie widziała, że mam dla niej idealną kandydatkę w postaci nieślubnej córki”
„Rodzice uważają, że spotykam się ze staruchem dla kasy i wycieczek do Dubaju. Czy nie mogą zrozumieć, że to miłość?”
„Wysłałam narzeczonemu SMS-a, że będziemy mieli dziecko. Gdy się zorientowałam, że pomyliłam numery, było już za późno”
„Myślałam, że mój narzeczony to nieustraszony super heros. Jedna wycieczka sprawiła, że dygotał ze strachu jak dziecko”
„Dzieci wyniosły się do miasta i przestały nas odwiedzać. Myślały, że chcemy zrobić z nich darmową opiekę dla emerytów”
„Wstydziłam się, że jestem owocem zdrady. Późno zrozumiałam, że dziecko nie musi płacić za błędy rodziców”
27 życzeń dla dorosłych dzieci. Inspiracje do kartki z życzeniami, które przypomną im dzieciństwo
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa