Skandal wokół oscarowej gali. Widzowie nie obejrzą całej transmisji?
„Przyznawanie nagród w tak rażąco lekceważący sposób jest niewybaczalne” - skomentował na swoim koncie na Twitterze Alec Baldwin i trudno odmówić mu racji. Mimo, że u podstaw takiej decyzji Akademii leżą całkiem rzeczowe argumenty.

W przeddzień oscarowej nocy – tegoroczne najważniejsze filmowe wyróżnienia wręczone zostaną już 24 lutego - zapadła kolejna wzbudzająca kontrowersje decyzja. Po tym, jak ogłoszono, że gala odbędzie się bez prowadzącego, właśnie wyszedł na jaw kolejny zaskakujący gest Akademii Filmowej, który wywołał szaloną burzę. Jak się okazuje, nagrody w 4 kategoriach i to wcale nie drugoplanowych, bo mowa o wyróżnieniu za najlepsze zdjęcia, montaż, charakteryzację i najlepszy film krótkometrażowy zostaną wręczone w momencie przerwy transmisji telewizyjnej na pasmo reklam. Organizatorzy tłumaczą taka decyzje tym, że chodzi o skrócenie emisji ceremonii o pół godziny tak, by przytrzymać jak największą ilość widzów przed telewizorami do końca jej trwania. Nie jest to pozbawione podstaw – od lat panuje alarmująca tendencja spadkowa jeśli chodzi o oglądalność Oscarów. W 2017 roku galę śledziło prawie 20% mniej widzów niż w ubiegłym roku, dlatego organizatorzy postanowili podjąć drastyczne środki by zapobiec tegorocznym, jeszcze słabszym, jak się obawiają, wynikom.
Agnieszka Holland miażdżąco ocenia szanse "Zimnej wojny" na Oscara
Afera wokół Oscarów – o co chodzi?
Jak można się spodziewać ta decyzja spotkała się z ostrym sprzeciwem opinii publicznej, a także samych gwiazd. Niezadowolenie, czy wręcz oburzenie takim biegiem spraw wyraził m.in. aktor Alec Baldwin na swoim koncie na Twitterze. Nie szczędził gorzkich słów pod adresem Akademii zarzucając jej obniżanie standardów i rangi całej imprezy.
„Przyznawanie nagród w tak rażąco lekceważący sposób jest niewybaczalne!” – skomentował.
Inni poddawali w wątpliwość trafny wybór kategorii, które miały być pominięte w transmisji. O tym, że zdjęcia i montaż są kluczowe przy powstawaniu filmu przekonywał m.in. twórca obrazu „Kształt wody”, Guillermo del Toro. Na Instagramie wsparł go trzykrotny zdobywca statuetki za zdjęcia właśnie, Emmanuel Lubezki.
Co ciekawe, to nie jedyny pomysł Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej. Jeden z członków wyszedł z pomysłem, by zarejestrować wypowiedzi odbierających nagrody w kategoriach, które nie zostaną wyemitowane i „puścić” je w trakcie emisji mimo to. Przedstawiciele 6 z 17 branż mieli sami na ochotnika zgłosić swoje kategorie jako te, które zostaną zdjęte z emisji. Całość oscarowej gali 2019 za to będzie dostępna w sieci.
Oscary 2019 bez prowadzącego i wyemitowane tylko częściowo - czy na chwilę przed ceremonią może zdarzyć się coś bardziej zaskakującego?
Polecane
„Pogrzeb ojca zakończył się koszmarnym skandalem. Okazało się, że wcale nie był takim świętoszkiem, za jakiego uchodził”
„Na weselu przyjaciela wybuchł skandal. Panna młoda nie potrafiła trzymać lepkich łap przy sobie”
Ujawniono imiona 7 mężczyzn, którzy nigdy nie mówią całej prawdy. Swoich tajemnic nie zdradzą nawet ukochanej
„Teściowa karmi mnie złośliwością i dobrymi radami. Rozgadała całej rodzinie, że nie umiem być matką”
„Mój mąż to aktywny rodzic. Zamiast biegać wokół mnie przed porodem, biegał kółka wokół bloku, bo miał powód”
Numerologiczna 22 to wyjątkowa liczba mistrzowska. Nikt nie potrafi tak kształtować swojego życia w całej numerologii
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa