Reklama

8 czerwca miała miejsce 4. edycja ELLE About Fashion. Kilkaset miłośników i miłośniczek mody zgromadziło się w warszawskim hotelu Verte. Ta edycja była pełna inspirujących rozmów, podczas których sporo miejsca zajęła sztuczna inteligencja. Innymi tematami, które stanowiły ważny punkt programu były: generacje, które tworzą modę - od popularnych „zetek” zaczynając, a na silversach kończąc oraz zrównoważony rozwój. Sprawdź, co jeszcze działo się podczas 4. edycji ELLE About Fashion.

Reklama

O modzie w kontekście emocji opowiadała Magda Mołek. Dziennikarka zwróciła uwagę, że w modzie często porusza najbardziej sama historia powstania produktu.

Zagadnienie emocji osadzonych w obszarze sztucznej inteligencji było domeną Dominiki Szot, dyrektor marketingu GRID Esports, Ady Sokół, artystki 3D i projektantki, oraz Agaty Serge, uznanej fotografki, odpowiedzialnej za okładkę marcowego wydania ELLE. Jedną z jej digitalowych wersji Agata wygenerowała właśnie przez AI. Podczas panelu opowiedziała, jakie polecenia wydawała sztucznej inteligencji, aby stworzyć coś innowacyjnego, a przy okazji zachować styl i klimat pierwotnego zdjęcia.

Z kolei podczas kolejnego spotkania możliwe stało się zgłębienie wiedzy o produkcji i reżyserii pokazów mody. Wszystko to było tematem rozmowy Michała Zaczyńskiego z Kasia Sokołowską.

„Bez spokojnego zarządzania i umiejętności dedykowania zadań, kierowania tym procesem, trudno reżyserować. Z chaosu nic nie powstaje. … Z jednej strony jest to więc świat artystyczny, spontaniczny i wrażliwy, a z drugiej bardzo poukładany” – tłumaczyła Kasia Sokołowska.

Jeden z wykładów poprowadziła Monika Kapłan – wybitna specjalistka marketingu mody. Opowiedziała o koncepcji yin i yang w biznesie.

Zobacz także

Na końcu pierwszego bloku tematycznego miała miejsce rozmowa z twórczyniami polskich marek modowych, które przygodę z biznesem zaczynały 10 lat temu. Podczas podsumowania tej części, tuż po zakończeniu dyskusji, na sali pojawił się piękny urodzinowy tort z logo ELLE!) Swoim doświadczeniem podzieliły się Jagoda Maruda (jagg. jewels), Paulina Pyszkiewicz (LEBRAND), Zosia Chylak (Chylak) oraz Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek (The Odder Side). Choć przyznały, że ostatnia dekada przyniosła im całe spektrum emocji i doświadczeń (nie tylko pozytywnych), wszystkie zgodnie stwierdziły, że dzisiaj ponownie zdecydowałyby się na założenie własnych marek.

Na pytania dotyczące sztucznej inteligencji próbowały odpowiedzieć w module "Edukacja": Marta Kalinowska i prof. Aleksandra Przegalińska, która doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW.

Z pozytywnym odbiorem spotkała się także rozmowa Marty Tabiś-Szymanek, redaktorki naczelnej ELLE Polska i ELLE.pl, z przedstawicielami generacji X, którzy dziś kreują świat mody. Niezwykle intersującymi spostrzeżeniami o modelingu po 50. podzieliły się trzy inspirujące kobiety: Lidia Popiel, Bogna Sworowska i Irena Wielocha. Opowiedziały o swoich doświadczeniach w tym kontekście. Marcin Cejrowski, współwłaściciel agencji Selective Stars, zdradził za to, jak udało mu się namówić dwie pierwsze panie do powrotu przed obiektyw aparatu.

„Mam nadzieję, że nie będzie to tylko trend, a kamień milowy, który zmieni nasze podejście do starzenia się” – podsumowała rozmowę o silversach w branży modowej Bogna Sworowska.

Zagadnieniami związanymi ze zrównoważonym rozwojem zajęła się Katarzyna Zajączkowska, autorka książki i podcastu Odpowiedzialna moda. Zwróciła również uwagę na pytania, które zarówno marki, jak i klienci powinni sobie zadać w kontekście przyszłości nie tylko mody, ale świata w ogóle.

Zakończenie drugiego modułu należało do Karoliny Limbach, stylistki i szefowej działu wideo ELLE. Spotkała się ona z osobami, które swoją karierę zawodową zaczynały w ELLE. Karla Gruszecka, Zuzia Kuczyńska, Ewelina Gralak i Malwina Konopacka zdradziły, jak wspominają pracę w jednym z najważniejszych magazynów modowych na świecie i jak to doświadczenie wpłynęło na ich całe życie.

Trzeci i ostatni moduł 4. edycji ELLE About Fashion otworzyła rozmowa z Joanną Przetakiewicz- Rooijens. Projektantka i założycielka Ery Nowych Kobiet, największego i najdynamiczniej rozwijającego się ruchu społecznego w Polsce, aktywistka, businesswoman i radczyni prawna opowiadała o odwadze w działaniu. Podzieliła się także pewnym spostrzeżeniem:

„Zawsze priorytezujcie swoje plemię, swoje grono, swoje przyjaciółki. Przynależność do grupy jest najsilniejszym faktorem szczęścia” - Joanna Przetakiewicz- Rooijens.

Marcin Świderek, dziennikarz, wicenaczelny i szef działu mody magazynu ELLE zastanawiał się, jak być widzialnym i słyszalnym w świecie mediów. Pytania na ten temat kierowane były do gościa specjalnego konferencji, Hanana Besovica, komentatora mody, który kilka lat temu stał się sensacją Instagrama.

Konferencję zakończył panel MY WAY. Przedstawicielki generacji Z – Karolina Sobańska i Helena Englert zdradziły sposoby na bycie sobą w social mediach. O porozumieniu ponad podziałami opowiedział za to prof. Tomasz Sobierajski, socjolog i trener komunikacji interpersonalnej. Podsumował także debatę, która toczy się od jakiegoś czasu w mediach na temat podejścia do pracy różnych pokoleń.

„To nie zetki mają problem z etyką pracy, to my (milenialsi, pokolenie X) mamy z nią problem” - prof. Tomasz Sobierajski.

Partnerzy, którzy wspierali 4. edycję ELLE About Fashion przygotowali dla uczestników nie tylko upominki, ale także ciekawe atrakcje.

Strefa NEONAIL oferowała skorzystanie z bezpłatnej usługi masażu dłoni lub stylizacji paznokci. Marka NEO MAKE UP zaprezentowała profesjonalne kosmetyki do makijażu oraz zaprosiła gości konferencji na warsztaty tworzenia szminek.

Marka Dafi zaserwowała pyszne moktajle – profesjonalni barmani przygotowywali je z pomocą nowego urządzenia marki, saturatora PushAir.

Dafi jest sponsorem strategicznym „Operacji Czysta Rzeka”. Oprócz tego współorganizuje wyjątkowy konkurs dla projektantów mody. Podczas konferencji można było podziwiać nagrodzone w nim prace, które powstały z odpadów „pływających” w rzekach. Marka Dafi pracuje na rzecz planety i zrównoważonego rozwoju od dawna, m.in. poprzez tworzenie produktów, które ograniczają zużycie plastiku.

Obsessive to brand bieliźniany, który również wsparł konferencję ELLE About Fashion. O rebrandingu marki, która od lat wzbudza wiele emocji, a przy okazji edukuje, było ostatnio głośno w świecie mody.

Reklama

Zdjęcia z 4. edycji ELLE About Fashion wykonała Dagmara Szewczuk.

Reklama
Reklama
Reklama