Czy na pewno zdrowo się odżywiasz? Nawet nie wiesz, jak ważna jest dobra lodówka
Coraz więcej osób dba o to, żeby jeść zdrowo. Kupujemy dużo warzyw, unikamy przetworzonej żywności i fast foodów, stawiamy na zbilansowane posiłki. A jednak nawet najbardziej świadomi orędownicy zdrowego jedzenia notorycznie zapominają o kilku kluczowych zasadach. Sprawdź, czy ty też należysz do tej grupy!

- Redakcja
Czy na pewno zdrowo się odżywiasz?
Jesteśmy tym, co jemy – i we współczesnym świecie chyba nikt nie ma już wątpliwości, że podstawą zdrowia i długiego życia jest właśnie odpowiednie odżywianie. I na szczęście coraz więcej osób traktuje to poważnie. Kupujemy dużo warzyw, unikamy przetworzonej żywności, cukru i fast foodów. To jednak jeszcze nie wszystko. Zdrowe odżywianie to nie tylko dbanie o jakość produktów spożywczych, ale również bezpieczne dla zdrowia przechowywanie żywności. Większość z nas nie przywiązuje do tego wagi, jednak to spory błąd. Złe przechowywanie czy niewłaściwe mrożenie produktów spożywczych może powodować ich utratę świeżości, a także namnażanie szkodliwych dla organizmu bakterii. By ich uniknąć, warto przestrzegać trzech kluczowych zasad.

Po pierwsze: zakupy w kwarantannie
W dobie pandemii nawet tak prozaiczne czynności jak robienie zakupów spożywczych, wymagają od nas zachowania większej higieny. Jednym z podstawowych błędów jest rozpakowywanie zakupów zaraz po przyniesieniu ich do domu. Dla własnego bezpieczeństwa, powinniśmy pozostawić je na co najmniej kilka godzin w opakowaniach – i dopiero po tym czasie przełożyć do lodówki. Owszem, bywa to dość uciążliwe, zwłaszcza gdy temperatury podskoczą nieco wyżej, ale taka swoista „kwarantanna” pozwoli zneutralizować potencjalne zagrożenie ze strony wirusów i bakterii. Pomóc może w tym także odpowiednia technologia. Lodówka Haier HB18FGSAAA została wyposażona w specjalny system antybakteryjny. Unikalna technologia ABT® wykorzystuje światło ultrafioletowe do ochrony przed namnażaniem się bakterii wewnątrz lodówki, zapewniając wyższą ochronę żywności. Dzięki cyrkulacji czystego powietrza produkty przechowywane w lodówce zachowują swój aromat i wartości odżywcze – a więc mówiąc krótko - są zdrowsze. A my mamy pewność, że zawsze sięgamy po coś świeżego.

Po drugie: umiejętne mrożenie
Mogłoby się wydawać, że to najprostsza czynność na świecie – tymczasem mrożenie również wymaga przestrzegania kilku zasad. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, jak długo można bezpiecznie trzymać w zamrażarce różne produkty. Mrożenie pozwala zahamować rozwój bakterii, dzięki czemu produkty spożywcze mają dłuższy termin ważności - ale nie jest on nieograniczony. Niektóre mrożonki zachowają świeżość tylko przez miesiąc, inne można trzymać w zamrażarce nawet do roku. Przykładowo, ryby i pieczywo nie powinny być mrożone dłużej niż przez 2-3 miesiące, ale już np. ciasto na chleb – nie dłużej niż 1 miesiąc. W przypadku surowego mięsa wszystko zależy od jego rodzaju. Wołowinę, mięso do gotowania i dziczyznę można trzymać w zamrażarce nawet do 10-12 miesięcy. Maksymalnie 10 miesięcy wytrzyma zamrożony kurczak, ale już w przypadku kaczki, bażanta czy gęsi będą to co najwyżej 4 miesiące. Najkrócej powinno się mrozić mielone mięso (do dwóch miesięcy). Po przetworzeniu mięso zachowa świeżość do 3-6 miesięcy. Świeże warzywa i grzyby powinno się zamrażać do 8 miesięcy, natomiast owoce do 3 miesięcy.
Ważny jest też sam sposób zamrażania. Najlepsze dla żywności jest tzw. szybkie zamrażanie, które pozwala produktom zachować świeżość i właściwości odżywcze na dłużej. Lodówka Haier HB18FGSAAA posiada specjalną tacę aluminiową Fresher Pad, która przyspiesza ten proces i zapobiega podwyższaniu temperatury znajdujących się w lodówce produktów, w momencie, gdy dokładamy do niej nowe. Technologia Total No Frost w sprytny sposób zapobiega powstawaniu szronu w chłodziarko-zamrażarce. Specjalna osłona „Fresher Shield” nie dopuszcza do przedostawania się ciepłego powietrza do zamrażarki podczas ciągłego procesu odszraniania, co chroni zamrożoną żywność i zapobiega niepotrzebnym stratom energii. Odszranianie zamrażarki nie jest już więc potrzebne.
Po trzecie: sposób przechowywania ma znaczenie
Przede wszystkim, ważne jest w jakich pojemnikach i opakowaniach przechowujesz żywność. Zacznijmy od mięsa. Wędliny i kiełbasy często są pakowane w folię spożywczą lub aluminiową, co stwarza wymarzone warunki dla śluzowców, odpowiadających za jej psucie. By tego uniknąć, wędliny najlepiej przechowywać w papierze śniadaniowym lub pergaminie, ewentualnie w plastikowych pojemnikach dopuszczonych do kontaktu z żywnością. Surowe mięso najlepiej umyć zaraz po zakupie i przechowywać w szklanych lub ceramicznych pojemnikach.
Czujniki Fresher Sensors monitorują temperaturę na każdej półce i zapewniają, że chłodne powietrze kierowane jest do tych części lodówki, w których jest potrzebne. Dzięki temu świeżo wstawione produkty spożywcze szybko osiągają optymalną temperaturę.
W lodówce ważna jest też odpowiednia hierarchia i podział na strefy. Najwyżej trzymamy nabiał, niego niżej wędliny. Na najniższej półce z reguły jest najchłodniej, więc trzymamy tu surowe mięso i ryby. Owoce i warzywa najczęściej przechowujemy w szufladach. Warto też zadbać o to, by wcześniej dokładnie je umyć i osuszyć – dzięki temu zachowają świeżość na dłużej. W lodówce Haier HB18FGSAAA zostały wydzielone specjalne strefy:
- Strefa Dry Zone - w lodówce HAIER HB18FGSAAA to miejsce stworzone z myślą o przechowywaniu mięsa, ryb, i nabiału. Dzięki zastosowaniu technologii Fresher Techs poziom wilgotności w komorze jest utrzymywany na poziomie poniżej 45%, zapewniając optymalne warunki do dłuższego przechowywania tego rodzaju żywności.
- Moist Zone - to specjalna komora służąca do przechowywania warzyw i owoców w optymalnych dla nich warunkach. Szuflada została wyposażona w specjalne systemy do monitorowania i samoczynnej regulacji poziomu wilgotności, dzięki temu na dłużej zachowają świeżość oraz cenne składniki odżywcze.

Wszystkie te funkcje pozwalają zatrzymać w żywności cenne składniki odżywcze, ale również znacząco wydłużają czas jej przechowywania. Owoce i warzywa zachowują swój doskonały smak i wygląd, jedzenie nie „przesiąka” innymi zapachami z lodówki ze względu na czystszy przepływ powietrza, a zarówno mrożenie, jak i rozmrażanie produktów, odbywa się w sposób zdrowy i maksymalnie bezpieczny.
--
Materiał powstał we współpracy z marką Haier.
Polecane
„Córka marzy, by na urodziny był dubajski tort. Nie wiem, jak jej powiedzieć, że nie mam nawet na ciasto z marketu”
„Teściowa bez ustanku nawozi moje życie pretensjami. Jej nie podoba się nawet to jak kroję cebulę”
„Życie zaczyna się po 60-tce, nawet dla samotnej wdowy jak ja. Rzuciłam wszystko i uciekłam na wieś, nie żałuję”
„Wychowywał mnie ojciec zimny jak lód. Jestem przekonana, że więcej ciepła i miłości dałaby mi lodówka”
„Matka zaczęła wpadać do nas jak do siebie i robić nam inspekcję lodówki. Wiedziałem, że to się skończy jakąś tragedią”
„Dla własnego syna jestem życiowym rupieciem. Przychyliłam mu nieba, a on nie poda mi na starość nawet szklanki z wodą”
„Zajmowałam się córką, bo musiałam, na pewno nie z miłości. Macierzyństwo mnie sromotnie rozczarowało”
„Moja babcia jest jak Wielki Brat. Szpieguje mnie we wszystkim, co robię, boję się, że wyskoczy mi z lodówki”
„W Wigilię babcia zrobiła taką niespodziankę, że prawie zakrztusiłam się ością. Kolejnych Świąt na pewno nie będzie”
Wielki horoskop na tłusty czwartek 2025. Dla 3 znaków zodiaku na pewno nie będzie słodki
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa