7 rzeczy, których nie powinnaś trzymać na biurku w pracy: przez nie spada twoja wydajność
Bałagan na biurku sprawia, że spada nasza wydajność w pracy, twierdzą naukowcy. Sprawdź, jakich rzeczy nie powinniśmy trzymać na biurku.
Jak być wydajnym w pracy?
Z najnowszych badań opublikowanych w "The Harvard Business Review" wynika, że bałagan na naszym biurku powoduje, że spada nasza wydajność i efektywność w pracy.
Zbyt duża ilość rzeczy wokół nas sprawia, że będziemy rozproszeni, a nasza uwaga będzie skupiać się na czymś innym. Dodatkowo, pewne przedmioty zdradzają nasze cechy charakteru, słabości, czy poglądy polityczne.
Sprawdź, jakich rzeczy lepiej nie trzymać na biurku w pracy.
1 z 6
Puste kubki po kawie
Jeśli przez cały dzień gromadzisz na swoim biurku puste kubki po kawie, czy innych napojach, zmień ten nawyk. Bałagan na biurku rozprasza i przekłada się na wydajność w pracy. Nikt nie lubi być otoczony brudnymi naczyniami i nieświeżym powietrzem.
2 z 6
Telefon
Telefon na biurku? To nawyk wszystkich. Okazuje się jednak, że jeśli komórka leży na wierzchu, to częściej w nią zaglądamy, a co za tym idzie, bardziej się rozpraszamy w pracy.
3 z 6
Odświeżacz powietrza
Korzystanie z odświeżacza powietrza w pracy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Nie każdy lubi, jak pod nosem inni psikają mu drażniącymi perfumami, czy duszącym odświeżaczem powietrza. Jeśli masz taki nawyk zmień go.
4 z 6
Przybory higieniczne
Szczoteczki do zębów, antyperspiranty, podpaski - tych rzeczy lepiej nie trzymajmy na biurku. Wiadomo, że każdy je używa, ale niekoniecznie musimy robić z nich wystawkę. Schowaj je do szafki lub szuflady.
5 z 6
Twoje CV
Trzymasz CV na swoim biurku? Twój szef od razu odczyta to, jako znak, że rozglądasz się za nową pracą. Czy na pewno chcesz dać mu taki przekaz?
6 z 6
Słodycze
Słodycze na biurku, to tak jak chipsy na stoliku przy telewizorze: częściej po nie sięgamy i tyjemy.
W trakcie pracy, podobnie jak podczas oglądania serialu, automatycznie sięgamy po niezdrowe przekąski, co nie służy naszemu zdrowiu.