Reklama

Ocieplanie wizerunku Andrzeja Dudy czy próba odzyskania głosu Agaty Dudy?

Zapytany o tak nagłe pojawienie się konta na Instagramie Agaty Dudy ekspert, Krystian Dudek, bez zastanowienia uznał, że jest to próba ratowania wizerunku Andrzeja Dudy. W jego opinii konto nie jest próbą zdobycia własnego głosu, a ratowaniem notowań męża.

Reklama
Jest podpisana Pierwsza Dama, gdyby była podpisana Agata Duda to jest to bardziej indywidualny profil, a sama nazwa profilu wskazuje, że to jest żona prezydenta czyli żona Andrzeja Dudy. To jest typowo ruch wyborczy

Agata Duda na swoim Instagramie próbuje jednak pokazać to, co jest dla niej najważniejsze. Ma wiele zdjęć z w towarzystwie dzieci, starszych, osób niepełnosprawnych i po prostu przeciętnych ludzi. Widać, że próbuje zaprezentować swoje poparcie dla innych. Samego Andrzeja Dudy jest na jej koncie bardzo niewiele. Według naszego drugiego eksperta, Sebastiana Drobczyńskiego, jest to spóźniona próba ocieplenia wizerunku.

Jaki był cel tego? (...) Czy to jest kwestia ocieplania wizerunku? Czy to jest kwestia pokazania się? Czy pokazania swojej umiejętności funkcjonowania w wielu środowiskach? (...) W tej formule to spóźniona reakcja na wykorzystanie social media. Zdecydowanie.

Rada eksperta dla Agaty Dudy

Radami dla pierwszej damy, jakimi się ze mną podzielił Krystian Dudek, to przede wszystkim zakładanie profilów w mediach społecznościowych dostatecznie wcześnie i planowanie swoich postów.

Byłoby to znacznie bardziej wiarygodne i miałaby dużo więcej followers-ów

Dodał również, że warto wiedzieć jak korzystać z mediów społecznościowych i nie wystarczy na nich być, a wiedzieć jak z nich korzystać.

Nasz drugi ekspert, Sebastian Drobczyński potwierdził rady Krystiana Dudka i dodał:

Myślę, że to jest zły ruch. Tego typu rzeczy nie powinno się się robić w czasie kampanii wyborczej, czy bezpośrednio wyborami.

Co robiła Agata Duda przez te pięć lat?

Agata Duda została pierwszą damą pięć lat temu. Podczas kadencji swojego męża, Andrzeja Dudy, nie zabierała głosu nawet w tematach dotyczących bezpośrednio kobiet. Nie da się ukryć, że starała się osobiście spotykać z obywatelami i wysłuchiwać ich głosów. Na oficjalnej stornie pierwszej damy możemy zobaczyć setki relacji ze spotkań z dziećmi, weteranami i organizacjami charytatywnymi.

Krystian Dudek

Doktor nauk humanistycznych w zakresie komunikacji społecznej i PR. Absolwent dziennikarstwa i psychologii zarządzania. Trener, doradca, wykładowca akademicki, konsultant, komentator i praktyk w dziedzinie public relations, marketingu, promocji, reklamy, relacji medialnych, komunikacji interpersonalnej i kryzysowej oraz marketingu politycznego. Autor dokumentów strategicznych, audytów i badań. Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych w wyborach samorządowych, parlamentarnych i europejskich.

Reklama

Sebastian Drobczyński

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obszarze polityki i public relations; praktyk marketingu politycznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu klientów do wystąpień publicznych i współpracy z mediami.Pionier marketingu politycznego w Wielkopolsce.Twórca wielu zwycięskich kampanii wyborczych i politycznych, od 1997 czynnie uczestniczący w przygotowaniu i prowadzeniu zwycięskich kampanii wyborczych i politycznych; między innymi jako szef sztabu, rzecznik prasowy, doradca polityczny.

Reklama
Reklama
Reklama