Kontrowersyjne kampanie
Modowe reklamy od zawsze prowokowały i szokowały, ale teraz organizacje zajmujące się etyką coraz częściej dopatrują się ukrytych podtekstów tam, gdzie ich nie ma. Projektanci się tym nie przejmują. W końcu dla nich to dodatkowy rozgłos!
- glamour
1 z 5
kampania_gl
Modowe reklamy od zawsze prowokowały i szokowały, ale teraz organizacje zajmujące się etyką coraz częściej dopatrują się ukrytych podtekstów tam, gdzie ich nie ma. Projektanci się tym nie przejmują. W końcu dla nich to dodatkowy rozgłos! W kampanii Unhate BENETTONA liderzy polityczni, stojący na co dzień po przeciwnych stronach, całują się w usta. Po protestach Watykanu wycofano jedno ze zdjęć: papieża całującego imama.
2 z 5
28910396_Bulls
W reklamie MIU MIU Hailee Steinfeld siedzi na opuszczonych torach. Brytyjczycy uznali, że to „pokazuje dziecko w zagrażającej życiu sytuacji”, i zakazali jej publikowania.
3 z 5
reklama
Te reklamy też wzbudzały kontrowersje! Zdjęcie 17-letniej Dakoty Fanning trzymającej między nogami butelkę perfum „Oh, Lola!” MARCA JACOBSA uznano za „promujące seksualizację dzieci”.
4 z 5
Gucci-Campaign_V_8apr10_pr_b_320x480
GUCCI za czasów Toma Forda szokował takimi reklamami, jak ta, na której modelka ma wygoloną literę „G” w intymnym miejscu.
5 z 5
tumblr_lepk5pSVOF1qaajedo1_500
W latach 90. Oliviero Toscani robił dla BENETTONA kampanie, które przełamywały tabu, np. z księdzem całującym się z zakonnicą.