Ewa Chodakowska i Anna Starmach w słusznej sprawie
Październik już od wielu lat uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi. W tym czasie szeroko promuje się i otwarcie rozmawia o tematach związanych z profilaktyką
i diagnostyką nowotworów piersi oraz nowoczesnymi metodami leczenia tego schorzenia. W tym roku do działań w ramach ogólnoświatowej akcji „Breast Cancer Awarensess Month” dołączają Anna Starmach i Ewa Chodakowska, które w ramach #THINKPINK realnie wesprą kobiety w walce z rakiem piersi. Celem akcji jest szerzenie wiedzy na temat raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna.
- Redakcja
Różowa Wstążka to międzynarodowy symbol walki z rakiem piersi. Jest też motywem produktów wspierających „Różowy październik”, z których zysk przeznaczany jest na cele kampanii podniesienia świadomości kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi oraz zwiększenia dostępu do badań profilaktycznych.
Z okazji Różowego Października Purella wspólnie z Anną Starmach i Ewą Chodakowską przygotowała dedykowany, limitowany produkt z różową wstążką, ze sprzedaży którego przeznaczy 5 proc. na fundację OnkoCafe Razem Lepiej i dalej na rzecz kobiet. W tym roku pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi.
W akcji biorą udział Ania Starmach i Ewa Chodakowska, które będą mówić o problemie, jakim jest rak piersi i jego profilaktyce, aby przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej.
Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia. Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, które są fundamentem zdrowia. Aktywnie angażuję się w akcję #stopprzemocy, której celem jest realna pomoc kobietom. Teraz wspólnie z Purella wykonujemy kolejny krok i podejmujemy działanie, by wspierać kobiety w walce z nowotworem piersi - mówi Ewa Chodakowska.
- Rak piersi znajduje się w centrum uwagi naszej fundacji od początku jej istnienia. Moje własne doświadczenia onkologiczne posłużyły najpierw jako inspiracja do wsparcia innych kobiet znajdujących się w podobnej do mojej sytuacji, później - do pojęcia różnych inicjatyw świadomościowych i edukacyjnych – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe Razem Lepiej i dodaje: – Problem raka piersi jest dla nas bardzo ważny również z uwagi na wagę problemu - to jeden z najczęściej występujących wśród kobiet typów nowotworu. Mimo pojawiających się na świecie nowych możliwości diagnostyki i terapii, w Polsce wykrywalność, dostępność i warunki leczenia oraz rehabilitacji pacjentek z rakiem piersi wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Znaczenie ma każde działanie na rzecz wczesnej wykrywalności i lepszej terapii raka piersi.
Partnerem merytorycznym kampanii jest również Fundacja Profilaktyka.
- Dzięki prowadzonym od wielu dekad badaniom naukowym wiadomo, że zdrowy tryb życia oraz przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko 5-10 proc. ma charakter dziedziczny. Nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć, lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia. Niech każdy z nas będzie osobiście zaangażowany w sprawy własnego zdrowia, a unikniemy nawet połowy zachorowań na nowotwory, zaś pozostałe wykryjemy na tyle wcześnie, że możliwe będzie ich wyleczenie. "Lepiej zapobiegać niż leczyć” - proste zdanie, o którym pamiętajmy codziennie. Także w październiku – Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka.