"Będziemy razem z córką świętować jej pierwszą miesiączkę". Dominika Kulczyk walczy z ubóstwem menstruacyjnym
Dominika Kulczyk nowy sezon "Efekt Domina" poświęci tematowi ubóstwa menstruacyjnego na świecie. Dzieli się też rodzinnymi historiami i tym, jak sama edukuje swoją 11-letnią córkę w temacie menstruacji.
![Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST] Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/unnamed-file-c84e7bd.jpg?quality=90&resize=600,400)
Dominika Kulczyk dała się poznać bliżej dzięki programowi "Efekt Domina", który porusza kontrowersyjne tematy społeczne. W polu jej głównych zainteresowań leży walka o prawa kobiet i dzieci. Program ma cel edukacyjny i odkrywa tematy, które są nadal tabu w wielu kulturach, jak na przykład miesiączka. Dominika Kulczyk postanowiła, że w nowym sezonie będzie dotykać tematu cielesności i kobiecej biologii, tym samym walczyć z ubóstwem menstruacyjnym na świecie i brakiem edukacji. W jednym z odcinków przybliża historię hinduskiej dziewczynki, która na czas menstruacji, musi oddalić się z domu w ramach kary za menstruację.
Miliony kobiet na całym świecie są z tego powodu upokarzane. Zmienię to. Miesiączka to cud życia, święto, nie wstyd. Seksualność jest życiem, nie hańbą. Mężczyźni i kobiety, którzy cieszą się z narodzin dziecka, jednocześnie upokarzają kobiety, gdy te mają miesiączkę. Bo tak każe jakaś tradycja? To chory absurd, mówi Kulczyk.
Nieludzkie i upokarzające
Dominika Kulczyk jasno wyraża sprzeciw wobec takiej tabuizacji miesiączki i otwarcie opowiada jak ona przygotowuje swoją córkę do pierwszej miesiączki.
Uczę swoją córkę od najmłodszych lat, że menstruacja to dar, który trzeba celebrować. Moja 11-letnia córka czeka na menstruację jak na święto. Wie, że to będzie piękna chwila, dowód na to, że żyje. Tego ją nauczyłam. Będziemy razem świętować jej pierwszą miesiączkę. – tłumaczy.
To ważny głos dany kobietom, które go nie mają. Choć najbardziej szokującym w tym wszystkim jest fakt, że w XXI wieku temat miesiączki jest nadal uważany za społeczne tabu, a podpaski w reklamach barwione są niebieskim płynem, zamiast kolorem krwi. Publiczne poruszanie tematu menstruacji może dać nam kobietom więcej, niż nam się wydaje. Pozbawiać poczucia wstydu, upokorzenia, nauczyć pokochać swoje ciało.
Wystarczy, że dasz dziewczynce podpaskę albo szansę na jej wyprodukowanie – i zmieniasz jej życie. Dziewczynka idzie do szkoły, nie musi opuszczać lekcji, ma dobre stopnie, dostaje dobrą pracę. Ma nie siedmioro, ale dwoje dzieci, własne pieniądze, które uniezależniają ją od męża. Może wyjść z domu, kupić bilet na autobus, wsiąść do niego i pojechać do miasta, robić, co zechce. Nie jest niczyją niewolnicą. Podpaska daje wolność – mówi Dominika Kulczyk.
Źródło: Wysokie Obcasy
Polecane
W tych krajach podpaski i tampony są za darmo! Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w XXI wieku
Ubóstwo menstruacyjne w Polsce: "Pożyczam koleżankom podpaski, bo widzę, że używają skarpetek"
„Córka nie akceptowała mojej nowej partnerki. Myślała, że położę się do trumny razem z jej matką”
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Sklep będzie rozdawać vouchery na zakup podpasek
„Córka oświadczyła, że zamierza zamieszkać z chłopakiem bez ślubu. Płonę ze wstydu, gdy patrzę na jej grzeszne życie”
„Dzień babci spędzę w samotności. Moja córka nie ma problemu z tym, że wnuk widział mnie 2 razy”
„Córka sąsiadki zrobiła sobie z naszego domu jadłodajnię. Zaraz wystawię jej rachunek jak w restauracji”
„Córka wyjechała na ferie, a ja miałam korepetycje z jej nauczycielem. Dogłębnie badałam tajniki geometrii łóżkowej”
„Moja 11-letnia córka podkrada mi kosmetyki i robi z siebie pudernicę. Ja w jej wieku używałam tylko wody i mydła”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa