Co robić z dzieckiem w domu? Przeczytaj mu bajkę o Złym Królu Wirusie i Dobrej Kwarantannie
Gdy dzieciaki wchodzą ci na głowę, a po raz setny zadane w 9. dniu kwarantanny pytanie: "Dlaczego nie mogę wyjść z domu?" wskazuje na to, że dzieci doszły do kresu nudy, a ty cierpliwości - z pomocą przychodzi bajka Doroty Bródki, która wyjaśni dzieciom dlaczego tak naprawdę musimy zostać w domu.

To problem, z którym zmaga się obecnie większość rodziców. Kwarantanna to dla dzieciaków koszmar. Nuda jest dla nich gorsza od strachu przed niezrozumiałym i niezauważalnym gołym okiem koronawirusem.
Pierwsze dni minęły im pewnie na eksploracji wszystkich swoich zasobów i na nowo odkrywanie tych dawno zapomnianych zabawek. Rodzice dają z siebie wszystko, by przypomnieć sobie jak to jest być dzieckiem i wymyślać coraz to nowe gry, ale wielu z nich nie pozwala zapomnieć o sobie dorosłość i home office. My się niecierpliwimy, a dzieci stresując nową dla siebie sytuacją. Jak wytłumaczyć im obecne okoliczności w przystępny, ale nie zastraszający sposób, a przy tym zająć ich uwagę i dostarczyć mądrej rozrywki?
Jak wytłumaczyć dziecku czym jest kwarantanna?
Z pomocą przychodzi Dorota Bródka, która jest psychologiem, certyfikowanym agile coachem, psychoterapeutą i mediatorem (to chyba najcenniejsza umiejętność w rozmowie ze zniecierpliwionym dzieckiem), a teraz autorką bajki, która tłumaczy najmłodszym dlaczego tak naprawdę siedzimy w domu. Bródka napisała "Bajkę o złym Królu Wirusie i Dobrej Kwarantannie" z myślą o rodzicach, którzy nie wiedzą, jak rozmawiać z dzieckiem o kwarantannie. Dla nas ta sytuacja jest abstrakcyjna i trudna do zrozumienia , co dopiero dla najmłodszych. Dlatego autorka w obrazowy i przystępny dla dziecka sposób konstruuje bajkowy świat, w którym dobro walczy ze złem właśnie poddając się kwarantannie. Pozwala to dzieciom uwierzyć, że działając według zasad z bajki, stają się małymi bohaterami, którzy mają wpływ na całą historię i ratowanie idyllicznego świata. Naszym zdaniem ta bajka nauczyłaby też wielu dorosłych, jak zachowywać się w czasie kwarantanny i dlaczego tak ważna jest dziś zbiorowa odpowiedzialność.
Autorka ma też ważne przesłanie dla trochę już zmęczonych rodziców:
W tym naprawdę trudnym czasie pamiętajmy, że nie musimy być Idealnymi Rodzicami na czas Kwarantanny, nie musimy Idealnie zajmować się dziećmi, nie musimy starać się wypełniać każdej minuty jedynie wartościowymi działaniamI.
Treść bajki można pobrać bezpłatnie w formie pliku pdf, lub wysłuchać na blogu autorki.

1 z 1

Bajka dla dzieci w czasie kwarantanny...i nie tylko
Polecane
Rodzice chętnie korzystają z dodatkowego zasiłku opiekuńczego na dziecko z powodu koronawirusa
Mysz w domu - przesądy o tych gryzoniach są bardzo różne. Jedne dobre, inne wręcz przeciwnie
„Byłem królem biznesu, zarabiałem kokosy i mieszkałem w luksusach. Zapomniałem tylko zadbać o rodzinę”
„Mąż w Święta chciał być królem prezentów. Oplułam się barszczem, gdy zobaczyłam, co dał własnej matce”
„Dla żartów powróżyłam klientowi i wcisnęłam mu bajkę o nowej miłości. Po 3 miesiącach dostałam zaproszenie na ślub”
„Płaczę, gdy myślę o dzieciach. Cieszyły się, że mogły mnie wepchnąć do domu starców i mieć święty spokój”
„Narzeczony zabrania mi robić kariery. Podobno kobieta ma rodzić dzieci i siedzieć w domu, a nie latać po świecie”
„Mąż od lat jest gościem w domu i ma w nosie dobro dzieci. Gdy poznałam powód, natychmiast chciałam rozwodu”
„Łykałam każdą bajkę mojego kochanka jak wigilijny barszcz, bo go kochałam. W końcu mi się ulało”
Creepypasty o Mikołaju są niczym dobry thriller. Taki wizerunek brodatego pana przyprawia o ciarki
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa