TREND: Niszowe perfumy na wiosnę
Grecka roślina sylfion, czarny pieprz, bób tonka, a może tytoń i ambra? Sprawdźcie dlaczego niszowe perfumy na wiosnę będą hitem!
Galilu, MO 61, Mood Scent Bar, Sen Nocy Letniej... To nie nazwy nowych knajpek i kawiarni, a nowoczesnych i niszowych perfumerii, które w tym sezonie mogą się okazać totalnym hitem. Dlaczego? Ponieważ swoje pięć minut (albo i dłużej) przeżywają właśnie niszowe, często personalizowane perfumy.
Ogromne zapotrzebowanie na oryginalność składników zapachowych wynika z faktu, iż klient jest coraz bardziej wymagający, a trend personalizacji w nie tak dawnym zalewie sieciówkowej bylejakości ma się doskonale. Zapach ma pasować do osobowości, do stylu życia, sposobu ubierania się, miejsc, w których przebywamy. Duże perfumerie też już zauważyły tendencje w kupowaniu niszowych pachnących miksów, dlatego zarówno amerykański Neiman Marcus czy Spehora mają już swoje „niszowe kąciki” z produktami, które do tej pory można było ewentualnie kupić online. Kupowanie perfum w internecie jednak mija się z celem – chodzi o samo doznanie zapachowe, bo wybór tego, jak chcemy pachnieć musi się z nim wiązać. Ma być przyjemnością. Z tego samego założenia wyszły niewielkie, niesieciowe perfumerie w polskich miastach.
W Mood Scent Bar kupimy m.in. francuskie, artystyczne flakony zapachów Comme Des Garcones, Galilu uraczy nas np. kultowym Diptyque (drogie zapachy z Paryża, ale warte swojej ceny, zwłaszcza, że buteleczka ma pojemność 200 ml); Sen Nocy Letniej pokusił się o sprowadzenie nowości ze Szwecji, marki AGONIST o minimalistycznych buteleczkach i nutach zapachowych za całego świata, a MO 61 od kilku lat gwarantuje niezapomniane przeżycia przy tworzeniu na miejscu przez klienta własnych miksów i kompozycji.
W urodzie dominuje tendencja na oryginalność, zapachy nie pozostają więc w tyle. Zapotrzebowanie klientów na niszowe perfumy potwierdza też najnowsza premiera na polskim rynku – wprowadzenie Jo Malone London. Przepiękne flakoniki i nietypowe zestawienia np. gorzkiej kawy z pachnącą ziemią wetywerią czy cytryna, pieprz, elemi, olibanum, labdanum i benzoes dające efekt drzewno-orientalny.
Jeśli macie ochotę coś zmienić na wiosnę, dlaczego by nie zacząć od nowego zapachu dla siebie?
1 z 12
ETAT LIBRE D’ORANGE; Jasmin et Cigarette
"Jasmin et Cigarette – to zapach złotej ery Hollywod – pięknej Grety Garbo i Marleny Dietrich, aromat kobiecości i dymu papierosów. Zapach nocy i intymności rodem z pewnej, ulubionej knajpy Huphreya Bogarta w Cassablance", tak pisze się o zapachu paryskiej marki ETAT LIBRE D’ORANGE. Przede wszystkim skierowana jest do zwolenników nietypowych połączeń zapachowych. W Jasmin et Cigarette mamy morelę, fasolkę tonka, piżmo, jaśmin, cedr, tytoń, ambrę i kurkumę. Cena - 329 zł/50 ml
2 z 12
Yves Saint Laurent; Black Opium Floral Shock
To nowa, zdecydowanie ciekawsza edycja Black Opium YSL. Bazą są, jak dotychczas, nuty kawowe, ale dodano tutaj cały bukiet kwiatowych aromatów - bergamotkę, frezje, kwiat pomarańcz i wreszcie, gruszkę. Cena - 389 zł/50 ml
3 z 12
Agonist; White Lies
Agonist to szwedzki dom perfumeryjny powstały w 2008 roku. Kompozycje zapachowe kreuje duet Christine i Niclas Lydeen. Zapachy przywożą jako wrażenia z licznych podroży po świecie – od tundry Kazachstanu aż po serce Nowego Jorku, p. Na dodatek modne minimalistyczne i dizajnerskie opakowanie. Cena - 580zł/60 ml
4 z 12
Diptyque; Eau Dominotee
Francuskie Diptyque to jedna z najbardziej znanych niszowych marek perfum i świec. Eau Dominotee może być używany nie tylko na skórę, ale też jako perfumy do domu czy dodawane jako zapach do prania. Dominują róża i fiołek, jak przystało na kwiatową tradycję Diptyque. Cena - 315 zł/200 ml
5 z 12
Lalique Perfumes; Reve d'Infini
Bergamotka, kwaskowaty miąższ pachnącego różą liczi, frezja i jaśmin oraz delikatna brzoskwinia i przełamujący kwiatowe nuty cedr. Lalique Perfumes to marka, której korzenie sięgają XIX wieku, a mimo to potrafi stworzyć zapach nowoczesny i wpisujący się w trend na niszowość. René Lalique, jej założyciel, początkowo sam tworzył flakony perfum, robił też biżuterię w stylu art deco. Stąd kształt flakonika Reve d'Infini. Cena - 279 zł/30 ml
6 z 12
MO61; Just Woman
MO61 to miejsce w samym sercu Warszawy, przy ulicy Mokotowskiej, które specjalizuje się w mieszaniu oryginalnych nut zapachowych. Just Woman to ich bestseller na bazie żywicy agarowej, świeży i lekki dzięki cytrusom w górnej nucie.Cena - 259 zł;50 ml
7 z 12
STORA SKUGGAN; Silphium
Sylfion – roślina, której sok stanowił jeden z głównych towarów eksportowych w obrębie Basenu Morza Śródziemnego w starożytności. Była uznawana za panaceum, środek antyseptyczny, przeczyszczający, antykoncepcyjny i wczesnoporonny, a zarazem za przyprawę. Obecnie sylfion jest nieco inną rośliną niż setki tysięcy lat temu i dostarcza inspiracji perfumiarskiej marce STORA SKUGGA.Cena - 540 zł/30 ml
8 z 12
Yves Saint Laurent; Mon Paris
Bieluń, dwa rodzaje paczuli (gwatemalska i indonezyjska), piwonia, indyjski jaśmin I szypr plus piżmo. Wisienką na torcie tej oryginalnej mieszanki zapachów są mineralny ambrox i ciemny mech. Taką kombinację trzeba uznać za niszową i ultra interesującą. Cena- 389 zł/50 ml
9 z 12
Jo Malone; Black Vetyver Cafe
Jo Malone London właśnie trafił na polski rynek, a zapach Black Vetyver Cafe jest jednym z najbardziej rozchwytywanych przez klientki i klientów (może być uniseks). Gorzkawy zapach kawy zmieszany jest z aromatem kadzidła i ziemistej wetywerii. Idealny jako duet dla świeżo parzonej kawy z rana. Cena - 302 zł/100 ml
10 z 12
COMME des GARÇONS; Blackpepper
Czarny pieprz, drzewo cedrowe, drzewo agarowe, bób tonka, piżmo to składniki kultowego już Blackpepper marki Comme des Garcones. By opowiedzieć o Blackpepper i uchwycić jego wyjątkowość, Comme des Garçons poprosiło Katerinę Jebb, znaną i cenioną brytyjską artystkę, o stworzenie specjalnego materiału wideo.Cena - 385 zł/50 ml
11 z 12
BDK PARFUMS PARIS; Bouquet de hongrie
BDK PARFUMS PARIS to niezależny dom perfumeryjny z siedzibą w Palais Royal w eleganckim i hipsterskim zarazem Paryżu. Esencje, które wykorzystują w perfumach pochodzą ze słynnego Grasse. Bouquet de hongrie to lekki i świeży zapach na wiosnę z jaśminem, cedrem, ambrą i gruszką.Cena - 630 zł/100 ml
12 z 12
Bohoboco; wanilia, czarny pieprz
W zeszłym roku polski duet Bohoboco wypuścił na rynek osiem oryginalnych zapachów we współpracy z nosem z Grasse. W tym nową wersję czarnego pieprzu i wanilii, które kochamy całym sercem. Inne zapachy to m.in. czerwone wino i brązowy cukier, kawa i białe kwiaty, eukaliptus i paczuli, drzewo sandałowe i kwiaty neroli, sól morska i karmel, geranium wraz z nutami balsamicznymi.Cena - 390 zł/50ml