Od manufaktury do globalnej marki polskich kosmetyków – Firma Marion kończy 30 lat
Okrągłe urodziny firmy kosmetycznej MARION były okazją do spotkania w gronie mediów i influencerek współpracujących z marką. Odbyło się ono w pięknych wnętrzach historycznego spichlerza, w którym znajduje się obecnie pięciogwiazdkowy Hotel Gdańsk Boutigue, unikatowo położony, tuż przy malowniczej marinie jachtowej, w samym sercu starego miasta.
- Promocja
Event odbył się we wrześniowy weekend i stał się okazją do wspomnień, podziękowań, ale przede wszystkim do wspólnego świętowania. Urodzinowe spotkanie, przebiegało pod hasłem „Twoja piękna przygoda” a jego uczestniczki wzięły udział w warsztatach kosmetycznych zero waste, prowadzonych przez znaną i lubianą ogrodniczkę i dziennikarkę Katarzynę Bellingham i zielarkę Dominikę Dudzic, a także uroczystej kolacji zorganizowanej z okazji 30-lecia marki. Słoneczna pogoda dopisała, a niedzielny, wspólny rejs z mariny gdańskiej do sopockiego molo stał się idealnym zwieńczeniem tej dwudniowej imprezy urodzinowej.
Historia marki MARION, dziś jednego z największych pracodawców regionu, zaczęła się 30 lat temu. Wówczas powstała marka, która do dziś cieszy się już zaufaniem kilku pokoleń Polek. W gamie kosmetyków marki znajdują się kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy czy włosów, a każda kobieta znajdzie wśród nich swój produkt, który jest jej absolutnym MUST HAVE.
Kultowe produkty, ciekawe historie
Na przestrzeni ostatniego stulecia polska branża kosmetyczna przeszła prawdziwą transformację. Zalążki tej gałęzi przemysłu sięgają lat 20-stych XX wieku. Po wojnie polski przemysł został znacjonalizowany. Produkcja obejmowała zarówno kosmetyki kolorowe jak i pielęgnacyjne. Polskie wyroby cieszyły się ogromną popularnością i renomą, zarówno na krajowym jak i międzynarodowym rynku. Wiele z firm, które powstały w tamtym czasie do dziś tworzy i sprzedaje z powodzeniem swoje produkty.
Po roku 1990 w Polsce wraz z przełomem gospodarczym, przemysł kosmetyczny również wkroczył w zupełnie nowy obszar. Kiedy rynek zaczął się otwierać, pojawiły się zupełnie nowe oczekiwania i potrzeby konsumentów.
Równocześnie pod koniec XX wieku, w branży produktów do włosów rozpoczęła się mała rewolucja – farbowanie włosów już nie było tylko domeną fryzjerów i salonów fryzjerskich. Kobiety chciały bawić się swoim wizerunkiem, szybko i łatwo korzystać z prostej koloryzacji w domu.
Ten trend, a jednocześnie nowe rozwiązania technologiczne zauważył Waldemar Ostrowski, który na początku lat 90-tych wraz z niewielką grupą współpracowników, rozpoczął w Gdyni produkcję farb i szamponów koloryzujących do włosów.
Jednym z pierwszych produktów był szampon koloryzujący 4-8 myć, który praktycznie natychmiast okazał się hitem. Nawet do dziś, mamy czy nawet babcie wspominają, że pierwsze koloryzacje w domu testowały na produktach Marion. Ten produkt do dziś znajduje się w asortymencie firmy ciesząc się nieustannym zainteresowaniem klientek marki.
Kluczem sukcesu produktów Marion jest ich historia. Na przestrzeni lat kosmetyki zyskują nowsze, bardziej ekologiczne receptury. Ich jakość jednocześnie pozostaje niezmienna i zainteresowanie zarówno tymi tradycyjnymi, jak i nowościami nie słabnie. W ostatnich latach, ekologiczne serie kosmetyków do włosów jak np. Enjoy Coco czy wegańska maska VeganDrop zdobyły nagrody za najlepsze kosmetyki.
Made in Poland
Dziś marka Marion to w 100% polskie przedsiębiorstwo produkujące kosmetyki do włosów, ciała twarzy, a od niedawna także maseczek ochronnych. Firma posiada ogromne doświadczenie rynkowe, wykwalifikowaną kadrę, a także umiejętność reagowania na potrzeby wymagających konsumentów i kontrahentów zagranicznych. Przedsiębiorstwo, które z powodzeniem poszerza wachlarz produktów marki własnej, doskonale odnajduje się także jako producent private label. W tym obszarze oferuje swoim klientom pełne wsparcie i fachową obsługę na każdym etapie powstawania produktu, od tworzenia receptury, poprzez produkcję i konfekcjonowanie kosmetyków.
Ostatni rok 2020, to bez wątpienia wyjątkowy czas w życiu Spółki. Dzięki innowacyjnemu podejściu, obecnemu w życiu firmy od początku jej powstania, udało się nie tylko zachować ciągłość produkcji, ale też w szybkim czasie przestawić ją na nowe obszary. W ofercie marki pojawiły się żele i płyny antybakteryjne, a także maseczki ochronne. Wśród nich absolutnie innowacyjna na światową skalę maseczka INVENTI MASK - inteligentna maska ochronna z unikalną powłoką Nano Technology, która zabija wirusy i bakterie. Produkt podbił rynek i po raz kolejny firma pokazała, że potrafi podejmować szybkie decyzje biznesowe i dostosować się do potrzeb rynkowych. Innowacja została opracowana przez naukowców i ekspertów w dziedzinie nanotechnologii, a skuteczność i bezpieczeństwo działania maseczki potwierdzają liczne badania naukowe i laboratoryjne.
Na początku roku 2021 Miesięcznik Forbes umieścił Marion Sp. z o. o na prestiżowej liście Diametów Forbsa 2020! Firma znalazła się też, po raz kolejny, w prestiżowym gronie laureatów rankingu Gazele Biznesu 2020, który organizowany jest nieprzerwanie od roku 2000 przez dziennik „Puls Biznesu”.