Reklama

Nasz mózg uwielbia zapachy!

Węch to jeden z najczulszych i najbardziej niezawodnych zmysłów, jakie posiada człowiek. Wiele profesjonalnych badań dowodzi, że pamięć zapachowa jest najtrwalsza. Stąd nie bez powodu nawet po latach jesteśmy w stanie odtworzyć w wyobraźni zapach domu na Boże Narodzenie, zapach nowo narodzonego dziecka albo zapach… straty.

Reklama

Podobnie jest z miejscami. Gdy jedziemy w jakieś przepiękne miejsce, jego zapach „chodzi” za nami miesiącami albo i latami. Zastanawiamy się też często, czym pachną miejsca, do których jeszcze nie dotarliśmy? Wielu z nas zastanawia się też nad tym, jak pachnie kosmos?

materiały prasowe

Jak pachnie kosmos? Badania naukowe NASA

Odpowiedź na to pytanie poznali specjaliści NASA, którzy kilkanaście lat temu stworzyli specjalne perfumy dla astronautów. Projekt jednak zarezerwowany był tylko i wyłącznie dla pracowników NASA. Dopiero Matt Richmond zainteresował się „kosmicznym zapachem” i zaproponował jego skomercjalizowanie.

Zobacz też: Czy perfumy mają datę ważności?

Perfumy pachnące kosmosem

Po latach walki z urzędnikami pomysł na Eau de Spacer trafił na platformę Kickstarter, gdzie zbierane są fundusze na wdrożenie projektu w życie. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem zapach kosmosu będą mogli kupić „przeciętni Ziemianie”.

Jak czytamy na stronie Kickstarter, głównym celem Eau de Space jest nie tylko pokazanie, jak pachnie kosmos, ale też zainteresowanie nauką o kosmosie młodych ludzi.

Dochodzimy więc do sedna. Jak pachnie kosmos?

Zobacz też: 6 zapachów, które są jak afrodyzjak

EAU DE SPACE - perfumy o zapachu dymu i malin

– To mieszanina prochu, smażonego steku, malin i rumu – powiedział w rozmowie z CNN Matt Richmond odpowiedzialny za wdrożenie „kosmicznych perfum”. Hm… brzmi co najmniej intrygująco, szczególnie jeśli lubicie dymne i wyraziste wonie.

Jak zapowiadają twórcy Eau de Space, produkt ma trafić na rynek amerykański w październiku 2020 roku.

Reklama

Zobacz też: Te perfumy najbardziej podobają się mężczyznom

Reklama
Reklama
Reklama