Polki i kosmetyki naturalne – czy na naszych oczach odbywa się kosmetyczna rewolucja? [FELIETON]
Często słyszę, że rosnący trend na kosmetyki naturalne to moda, która szybko minie. Uważam, że jest wręcz odwrotnie – to nie trend, a powrót do korzeni, do natury i życia w zgodzie z nią. A osób, które wybierają taki styl życia wciąż przybywa. Organizując co roku EKOCUDA widzę, że zainteresowanie jest ogromne, a z każdą kolejną edycją na targi przychodzi coraz więcej osób. Postanowiłam więc sprawdzić, jak sytuacja wygląda statystycznie.

- Zuzanna Mierzejewska
Trend na kosmetyki naturalne
Badanie, które przeprowadziliśmy razem z Instytutem Badawczym SW Research wykazało, że aż 93% Polek z dużych miast (powyżej 250 tys.) używa naturalnych kosmetyków. To zaskakująco duży odsetek, zwłaszcza, że 10% badanych zadeklarowało, że stosuje wyłącznie takie produkty. Świadczy to o rosnącej świadomości konsumentek, które chcą wybierać preparaty dobrej jakości, ekologiczne, z korzyścią dla zdrowia i urody.
70% badanych stwierdziło, że ich podejście do składu wybieranych produktów uległo zmianie w ostatnich latach. Coraz więcej mówi się o niekorzystnym wpływie środków chemicznych, zarówno dla ludzi, jak i środowiska. Środków, które znajdują się między innymi w tradycyjnych kosmetykach. A wszystko to, co kładziemy na skórę przenika do naszego organizmu. Kobiety sprawdzają składy, zwracają uwagę na zawartość naturalnych składników i obecność tych potencjalnie drażniących. Mam wrażenie, że jeszcze kilka lat temu mało kto zwracał na to uwagę! Znaczenie składu wzrosło tak bardzo, że 65% ankietowanych jest w stanie wydać więcej pieniędzy na naturalne produkty. Deklarowane kwoty wynoszą pomiędzy 50 a 99 zł.
To, co jest dodatkową wartością ekologicznego, zdrowego stylu życia, to powstająca wokół niego społeczność. Przeróżne wydarzenia, portale, blogi, grupy, fora, czy właśnie targi takie jak nasze, skupiają wokół siebie cudownych ludzi, którzy mają podobne wartości i chcą dzielić się nimi z innymi. Wiele osób przychodzi na Ekocuda po to, by na własnej skórze przetestować produkty, poznać nowe marki i wziąć udział w wykładach i warsztatach. Ale jest to również okazja na zdobycie nowych znajomości, rozmowę z ekspertami, producentami i wystawcami. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że chętnie korzysta z dodatkowych atrakcji na naszych targach.
Ekokosmetyki w liczbach
Co jeszcze pokazują liczby? Zbadaliśmy też skąd Polki czerpią wiedzę na temat kosmetyków naturalnych. Czego można się było spodziewać większość wskazała Internet, a przede wszystkim grupy dla osób zainteresowanych naturalną pielęgnacją – wskazało je 51% osób. Dużą popularność mają również vlogi, które wybrało 40%. Wciąż jednak cenimy relacje face to face, bowiem 35% opiera się na opiniach swoich znajomych. Jeśli chodzi natomiast o to, gdzie kupujemy kosmetyki, prym wiodą popularne drogerie oraz sklepy online (po 56%). Coraz częściej poszukujemy jednak kosmetyków w sklepach specjalizujących się w ich sprzedaży (28%).
To właśnie utrudniony dostęp do wielu kosmetyków zmotywował mnie do zorganizowania targów. W Polsce funkcjonuje wiele wspaniałych marek, które niekoniecznie mają swoje sklepy w każdym mieście. A większość z nas lubi kosmetyk przetestować zanim się na niego zdecyduje. Zwłaszcza jeśli są to np. perfumy lub podkład – kupowanie ich przez Internet to spore ryzyko. Tym bardziej cieszy mnie, że EKOCUDA są doceniane i lubiane. W ankiecie wskazało je aż 60% osób, które potrafiły przywołać nazwy jakichkolwiek targów.
Jakie wnioski możemy wyciągnąć z tych danych? Zdecydowanie pozytywne. Świadczą one o zmianach, które zachodzą w naszych głowach, o otwartości na to, co dobre i naturalne, ale też o świadomości, którą zyskujemy jako konsumenci. Myślę, że śmiało możemy stwierdzić, że to nowa kosmetyczna (i nie tylko) rewolucja!
O autorce: Zuzanna Mierzejewska
Właścicielka marki oraz organizatorka targów kosmetyków naturalnych EKOCUDA. Odeszła z korporacji, by założyć własną firmę, zgodną z jej wartościami. Od czterech lat organizując największe tego typu targi w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu integruje społeczność skupioną wokół zdrowego stylu życia.

Uwaga! W dniach 14-15.marca w Poznaniu, 21-22.marca w Gdańsku i 18-19 kwietnia w Warszawie macie szansę wziąć udział w największych targach kosmetyków naturalnych EKOCUDA w Polsce. Więcej informacji TUTAJ.
Polecane
Tygodniowa prognoza astrologiczna 13-19 maja 2024. Jest szansa na rewolucje w naszych związkach
„Matka zrobiła z naszego mieszkania muzeum PRL-u. Pośród kryształów i meblościanek czuję się jak w skansenie”
„Przez obcego faceta nie mogłam skupić się na modlitwie. Roraty połączyły nasze ciała i dusze”
„Testament ojca zdemolował poukładane życie naszej rodziny. Szok, że tata latami kłamał nam w żywe oczy”
„Pojechałam z teściem na rejs i stało się coś nieoczekiwanego. Nie wiem, jak teraz spojrzę mężowi prosto w oczy”
Agnieszka Cegielska: uczy Polki, jak żyć "naturalnie". Czym aktualnie zajmuje się gwiazda telewizji?
Horoskop dzienny miłosny na 18 grudnia 2024 dla Skorpiona. Czas na miłosną rewolucję?
„W młodości byłam lekkomyślna i konsekwencje miałam w 4 literach. Po latach odważyłam się spojrzeć prawdzie w oczy”
Tygodniowa prognoza astrologiczna 30 września-6 października 2024. Jesień pojawi się na niebie i w naszych sercach
„Moja 11-letnia córka podkrada mi kosmetyki i robi z siebie pudernicę. Ja w jej wieku używałam tylko wody i mydła”
„Gdy straciłam pracę, wreszcie otworzyły mi się oczy. Zbuntowałam się przeciwko mężowi i pokazałam mu, kto tu rządzi”
„Mąż mnie zdradzał, więc nie pozostałam mu dłużna. Nie wie, że nasze dziecko, ma oczy kogoś, kogo dobrze zna”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa