Czym jest piękno? Platforma założona przez Rihannę i Kate Moss pokazuje, że odpowiedzi jest wiele
W świecie wyretuszowanych zdjęć, jednowymiarowych kanonów piękna i wyidealizowanych kont na Instagramie, Rihanna i Kate Moss postanowiły wprowadzić nową jakość. Ich nowa platforma społecznościowa Dazed Beauty pokazuje, że prawdziwie piękno to różnorodność, wolność i indywidualizm.
![Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST] Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/unnamed-file-c84e7bd.jpg?quality=90&resize=600,400)
Nietypowe twarze: czy niedoskonałości mogą być piękne?
Żyjemy w świecie, gdzie z billboardów i reklam uśmiechają się do nas mężczyźni w idealnie skrojonych garniturach i szczupłe kobiety, które, choć w reklamie idą do pracy, to wyglądają jakby właśnie wyszły z wybiegu. Dążymy do idealnych standardów ćwicząc na siłowniach, będąc na pudełkowych dietach i kupując ubrania z najnowszych kolekcji. I choć w dążeniu do bycia "lepszą wersją siebie" nie ma nic złego, to warto czasem zadać sobie pytanie "czym dla mnie jest ta lepsza wersja?". Czy podążam za moją własną, indywidualną wizją siebie czy może gonię za wydealizowanym obrazkiem zbudowanym w oparciu o kulturowy przekaz? Przekaz, który wyraźnie wskazuje co jest piękne, a co nie zasługuje na uwagę. Przekaz, który prowadzi do tego, że stajemy się armią klonów, którzy wyglądają tak samo - z gładkimi cerami, płaskimi brzuchami i wyćwiczonymi na siłowni pośladkami.
Czym jest piękno?
Wśród przekazu, jaki dociera do nas z mass mediów, słychać jednak coraz częściej głosy, które lansują inne wartości: niestandardowe, często wręcz kontrowersyjne. Takim głosem z pewnością jest nowa platforma społecznościowa założona przez Rihannę i Kate Moss. Artystki zamiast promować trendy, sztampowe kanony piękna i ich kopiowanie, stawiają na takie wartości jak indywidualność, oryginalność i szczerość. Portal Dazed Beauty zdaje się być zaproszeniem do debaty nie tylko o tym czym tak naprawdę jest piękno, ale także skłania do refleksji nad tym czym jest samoakceptacja i tolerancja dla inności. Dazed Beauty i promowane przez niego treści dotykają również kwestii wizerunku i tego jaką rolę pełni on w życiu każdego z nas. Zamiast tuszować niedoskonałości - podkreślaj je: pokaż światu, że to co powszechnie jest uważane za wady, stanowi o twojej wyjątkowości - zdają się mówić zdjęcia, które znajdziemy na Instagramie Dazed Beauty.
Dazed Beauty: platforma Rihanny i Kate Moss
Dazed Beauty to platforma społecznościowa, profil na Instagramie oraz papierowy magazyn, który ukaże się w listopadzie tego roku. Choć niektóre zdjęcia na Instagramie Dazed Beauty są kontrowersyjne czy wręcz szokujące, to w naszej opinii przekaz jaki niesie za sobą platforma Dazed Beauty zasługuje na szacunek i uwagę. W masowych mediach wciąż mało mówi się o tym, że piękno nie ma jednej twarzy, nie jest uniwersalne, jednorodne, płaskie. Każdy z nas jest na swój sposób piękny i chodzi jedynie o to, by w to uwierzyć i dać naszemu wnętrzu wybrzmieć - za pomocą stroju, makijażu, fryzury. To wszystko są jednak atrybuty, które powinny nam pomagać wydobyć nasze naturalne zasoby, a nie przykrywać i tuszować nasze prawdziwe ja.
Przez ostatnie pół wieku marki promowały jednorodny wzorzec piękna. Obecnie próbują zerwać z tym schematem, szukają nowych dróg wyrażania swoich wartości, ale nie jest to łatwe, bo przez lata urodowy marketing kultywował homogeniczny typ – mówi o projekcie Isamaya Ffrench, artystka i makijażystka, dyrektor artystyczny Dazed Beauty.
Niekonwencjonalny i postępowy - tak najkrócej można podsumować projekt Rihanny i Kate Moss. Życzymy Dazed Beauty, aby stało się platformą wymiany myśli dla artystów, projektantów, fotografów, ale też zwykłych ludzi, kobiet i mężczyzn z całego świata, dla których estetyka i sposób wyrażania siebie nie są bez znaczenia. Na kulturalnej mapie świata potrzeba miejsca dla dialogu o tym jak rozumiemy piękno w XXI wieku.
Polecane
Znana tancerka odważnie o swoim ciele: "Mam rozstępy na piersiach i coraz to nowe rubinki"
„W szkole jestem pośmiewiskiem, bo rodzice zarabiają najniższą krajową. Wstyd mi, że przez nich jestem biedny”
„Teściowa psuje moje dzieci. Prezentami kupuje sobie ich miłość i pokazuje, że jest lepsza ode mnie”
Krzysztof Jackowski dostrzegł, że pokój na świecie jest niemożliwy. Wszystko przez 1 rzecz
„Brat próbował mi obrzydzić dziewczynę i nas rozdzielić. Myślałem, że jest zazdrosny, ale prawda była o wiele gorsza”
Kim jest żona Krzysztofa Stanowskiego i czym się zajmuje? Zobacz, jak wygląda Marta Sosnowska
„Myślałem, że jestem cwany i uda mi się wszystkich wykiwać. Szybko się przekonałem, że trafiła kosa na kamień”
„Moja córka udawała, że jest ciąży, bo chciała, żebym zwróciła na nią uwagę. Czy naprawdę jestem aż tak złą matką?”
„Przez zachłanność uwiodłam faceta mojej siostry i nie żałowałam. Nie wiedziałam, że w jej rękach jest moje życie”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa