Reklama

Cena a jakość
Standardowym wyznacznikiem jakości danego produktu powinna być jego cena. Im więcej zapłacimy za krem, szampon czy maseczkę regenerującą, tym lepsze efekty powinniśmy dzięki nim uzyskać. W rzeczywistości jednak na cenę składa się nie tylko jakość używanych składników, ale również ranga marki, miejsce produkcji, koszty związane z reklamą. Propozycje z niższej półki cenowej nie zawsze są więc gorsze od tych najdroższych. Jeżeli preparat produkowany jest w Polsce, a z jego promocją nie są związane wielkie kampanie reklamowe, może być równie skuteczny, jak ten występujący na billboardach. Z tego powodu warto pamiętać, by czytać, sprawdzać i porównywać składy kosmetyków, żeby nie przepłacać za coś, co dostępne jest także w niższej cenie.

Reklama

Producent i sposób dystrybucji
Jeżeli chcemy mieć pewność, że otrzymamy kosmetyk najwyższej jakości, warto wybierać propozycje sprawdzonych, uznanych producentów. W tej kategorii prym wiodą towary dystrybuowane w aptekach, np. francuskiej marki Vichy. Kupując w aptece mamy też pewność, że produkty były odpowiednio przechowywane i nie są przeterminowane, jednak niektórym przeszkadzają wysokie ceny w takich punktach. W tej sytuacji dobrym rozwiązaniem są zakupy przez sieć. Apteka internetowa apo-discounter pozwala zaoszczędzić nieco wydatki, a jej dodatkową zaletą jest naprawdę szeroka gama propozycji. Przez Internet warto zamawiać też kosmetyki niedostępne jeszcze na rynku polskim. Niemieckie apteki sieciowe często zajmują się wysyłką do naszego kraju, nie musimy więc czekać na premierę danego tuszu do rzęs czy podkładu na rodzimym rynku.

Reklama

Właściwości kosmetyków
Bezsprzeczną zasadą, którą powinni kierować się kupujący kosmetyki jest to, że ich rodzaj zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i predyspozycji. Wybieranie szamponów odpowiednich do rodzaju włosów lub kremu przeznaczonego do typu naszej cery zawsze gwarantuje najlepsze efekty. Niektóre z kosmetyków należy nabywać i stosować seriami tak, by substancje obecne np. w maseczce, toniku i żelu do mycia twarzy uzupełniały się, gwarantując optymalną pielęgnację.

Reklama
Reklama
Reklama