Czy jesteś DUMNA ze swojego BIUSTU? Raport
80% Polek przyznaje, że dzięki dobrze dobranej bieliźnie ich pewność siebie wzrasta, a jedynie połowa z nas wie jaki powinna nosić rozmiar biustonosza. Koniecznie poznajcie wyniki raportu!

W marcu w Szwajcarii opublikowano raport „Kobieca pewność siebie” na zlecenie marki Triumph. Badano stosunek kobiet w Europie do własnego ciała, a w szczególności do biustu. Czy jesteśmy z niego zadowolone, co byśmy zmieniły i dlaczego wciąż prawie połowa z nas nosi źle dobrane biustonosze?
„Większe nie znaczy lepsze” – w przeciwieństwie do trendów lat dziewięćdziesiątych, współczesne Europejki niezależnie od wieku chcą przede wszystkim mieć młodzieńczy i jędrny biust. Kompleksy na punkcie biustu utrudniają kobietom w całej Europie funkcjonowanie w miejscu pracy, wpływając tym samym na ich rozwój zawodowy.
Badania wykazują, że choć 8 na 10 kobiet twierdzi, że czuje się pewniej, gdy ma na sobie dobrze dopasowany biustonosz, zaledwie 5 na 10 z nich wie, jaki rozmiar biustonosza powinny nosić; tylko jedna trzecia w minionym roku zaopatrzyła się w biustonosz – z czego jedynie 10% poświęciło temu należytą uwagę…

W JAKIM STOPNIU EUROPEJKI SĄ ZADOWOLONE ZE SWOJEGO BIUSTU?
Z badań przeprowadzonych na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Danii i Polski wynika, że największym problemem dla kobiet jest utrata jędrność piersi (40%), ich rozmiar (34%) i kształt (32%), a także dekolt (29%). To, że kobietom bardziej zależy na młodzieńczym wyglądzie biustu niż na jego dużym rozmiarze jest znakiem czasu.
We wszystkich badanych krajach poziom niezadowolenia kobiet ze swoich piersi jest dosyć podobny, przy czym zadowolenie niższe od przeciętnego deklaruje jedna na trzy kobiety w Wielkiej Brytanii i we Francji. Francuzki, Dunki, Włoszki i Niemki wraz z wiekiem stają się coraz pewniejsze siebie, podczas gdy u Polek i Brytyjek nie zaobserwowano takiej zależności.
Włoszki (69%) poświęcają najwięcej uwagi doborowi odpowiedniego biustonosza, znają również swój rozmiar i regularnie umawiają się na wizyty braffitingowe, dzięki czemu mają mniej kompleksów na punkcie swojego biustu – udowadniając tym samym, że dzięki regularnemu korzystaniu z usług profesjonalnych brafitterek kobiety na całym świecie są bardziej zadowolone nie tylko ze swojego biustu, ale również i ciała.
JAK PREZENTUJĄ SIĘ RÓŻNICE POKOLENIOWE?
Młodsze kobiety (18-29 lat) od swojego biustonosza oczekują przede wszystkim wykreowania uwodzicielskiego dekoltu; kobiety w wieku 30-50 lat marzą o osiągnięciu efektu jędrnych piersi, przy czym prawie połowa (45%) kobiet po czterdziestce i 41% kobiet po trzydziestce nie jest zadowolona ze swojego dekoltu
Z raportu Triumph wynika, że wiek 30-40+ jest bardzo ważnym etapem w życiu kobiety. Wzrasta wtedy jej wiara w swoje możliwości, szacunek do samej siebie i samoakceptacja, niestety przed pełnym rozkwitem powstrzymuje ją stosunek do własnego ciała i piersi. Na tym etapie pozytywnie ocenia swoje życie rodzinne, miłosne, zawodowe i towarzyskie, jednak jej stosunek do własnego ciała bywa dosyć szokujący – mniej niż jedna na dwie kobiety dobrze czuje się we własnej skórze – w przedziale 18-29 (42%), między 30 a 39 rokiem życia (45%), a po 40-tce (44%).
Zgodnie z wynikami badań presja, aby odnieść sukces na wszystkich możliwych polach – takich jak macierzyństwo, kariera zawodowa czy wysportowana figura – sprawia, że wygląd kobiet ma oczywisty wpływ na ich pewność siebie, jednak, co zaskakujące, ma również bezpośredni wpływ na ich karierę zawodową. I o zgrozo, według niektórych psychologów w 2050 roku zabraknie ponad 200 000 kobiet na najwyższych stanowiskach. Z powodu ich niskiej samooceny (szczególnie wśród tych wysoko wykwalifikowanych) ich kariery zawodowe nie będą się rozwijać tak szybko i intensywnie, jak by mogły, biorąc pod uwagę ich zdolności.

MACIERZYŃSTWO A KOMPLEKSY NA PUNKCIE BIUSTU
Choć macierzyństwo zdecydowanie pozytywnie wpływa na zadowolenie kobiet z własnego życia, to aż 42% mam w Polsce jest mniej zadowolona z wyglądu swoich piersi po porodzie; 21% z nich twierdzi, że straciły swoją pewność siebie.
Nie dziwi więc fakt, że oferta chirurgii plastycznej – kiedyś przeznaczona dla kobiet po pięćdziesiątce – staje się coraz bardziej atrakcyjna dla większej liczby kobiet po trzydziestce. Według Amerykańskiego Towarzystwa Chirurgów Plastycznych 62% matek rozważyłoby poddanie się operacji plastycznej, w tym abdominoplastyce; powiększeniu oraz/lub podniesieniu biustu.
Naszym zdaniem, kluczem jest dobranie odpowiedniego biustonosza, niekoniecznie ingerencja chirurga. A co Wy sądzicie o tym raporcie?
CO NAJBARDZIEJ ZDRADZA NASZ WIEK?
IDEALNE CIAŁO NA WIOSNĘ 2016
Polecane
„Zawsze byłam dumna ze swojego syna. Ale odwalił taki numer, że chciałam zapaść się pod ziemię”
Dylemat wagonika pomoże ci odkryć mroczne cechy osobowości. Sprawdź, czy jesteś psychopatą
„Byłam dumna, gdy dostałam biżuterię po babci, ale radość nie trwała długo. Okazało się, że mamy w rodzinie złodziejkę”
„Pracownicy sądzą, że zapracowałam na awans w sypialni szefa. Lekceważą mnie, bo mam biust i długie nogi”
Liczby mistrzowskie: 11, 33 i 22. Tworzą w numerologii "Trójkąt Oświecenia". Czy jesteś wybrańcem?
„Byłam dumna z syna, że zostanie księdzem, a on wywinął mi taki numer. Nie wychodzę z domu, bo mi wstyd przed sąsiadami”
Materialistka - kim jest i czym się charakteryzuje? Sprawdź, czy ty też jesteś materialistką
„Zawsze wiedziałam, że mój facet to świetny piłkarz. Kopał tak celnie, że strzelił prosto w bramkę swojej menadżerki”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa
Święta tuż-tuż… Oto 7 prezentowych inspiracji
Współpraca reklamowa