Reklama

Flirt mody z zapachami rozpoczął się w latach dwudziestych ubiegłego wieku. Perfumy stały się wtedy uzupełnieniem dziennych i wieczorowych kreacji. Nowym sposobem, by kobiety uwolnione z gorsetów (tych tradycyjnych, sznurowanych, i tych obyczajowych) mogły wyrazić swoją osobowość. Pierwsza na pomysł stworzenia autorskich perfum wpadła słynna Coco Chanel. Potem inni kreatorzy mody zaczęli firmować zapachy swoimi nazwiskami. Dziś aż 90 proc. perfumiarzy to również „krawcy”. Wielkie domy mody oraz sławni projektanci prześcigają się w pomysłach wylansowania nowych aromatów. Ubierają ciało, jednocześnie zamykając w tworzonym zapachu bardziej ulotną wizję swojej kreacji. Dla wielu kobiet to często jedyna możliwość „noszenia” czegoś od znanego projektanta. Dlatego tak ważny jest odpowiedni wybór. Perfumy, podobnie jak elegancka suknia, powinny być bowiem skrojone dokładnie na miarę. Sprawdź więc, który styl najbardziej ci odpowiada i który zapach od słynnego dyktatora mody najlepiej wyrazi twoją osobowość.

Reklama
Powiew klasyki

COCO CHANEL

Rewolucjonistka świata mody. W jej wizji kobiecego stroju nie było miejsca na gorsety i fiszbiny. Tworzyła kreacje podkreślające naturalny, nieskrępowany kształt sylwetki. W poszukiwaniu prostoty i w reakcji na nadmierną liczbę ozdób wylansowała prostą czarną sukienkę (tzw. małą czarną) i sznur sztucznych pereł. Styl Coco Chanel okazał się ponadczasowy. Podobnie jak jej perfumy. Chanel N° 5 powstały w 1921 roku i były pierwszym zapachem o dużym stężeniu aldehydów (związków będących nośnikami nut zapachowych). Połączenie ich z akordami kwiatów zaowocowało jedyną na świecie mieszanką określaną jako ciepło-zimna. Nadal jest to najlepiej sprzedający się zapach na świecie. Intensywny, wzbudzający skrajne emocje, dla wyrafinowanych kobiet.
Woda perfumowana Chanel Nº 5. Chanel, 250 zł/50 ml.

CHRISTIAN DIOR

Ten francuski projektant, zaczynający karierę od tworzenia kapeluszy, stał się kwintesencją stylu Haute Couture, czyli mody z „najwyższej półki”. Wśród perfum sygnowanych jego nazwiskiem są słodkie, kwiatowe wody, ciężkie, orientalne zapachy i te o świeżych nutach.
Woda perfumowana J’adore. Dior, 230 zł/50 ml.

GIVENCHY

Istotą stylu tego słynnego „krawca” są harmonia, proporcja i kolor. Tzw. sukienka-worek, charakterystyczna dla lat 60. ubiegłego wieku, to jeden z jego pomysłów. Sukienki kopertowe, płaszcze z wysokim kołnierzem, w kształcie tuby, wyraźnie zaznaczona paskiem talia, materiały o wzorach inspirowanych malarstwem Miro, Matisse’a, Braque’a to znaki rozpoznawcze Givenchy. Jego zapachy są zmysłowe, odurzające wyrazistymi nutami kwiatów.
Woda perfumowana Amarige. Givenchy, 266 zł/50 ml.

Aromaty pełne kobiecości

CAROLINA HERRERA

Arystokratka z Wenezueli związana z Nowym Jorkiem. Projektuje ubrania o nienagannym kroju, a jej ulubionymi motywami są kropki i kwiaty. Zarówno na tkaninach, jak i na opakowaniach flakonów. Kwiaty królują w kompozycjach zapachowych: nuty jaśminu, irysa, konwalii dominują w jej zmysłowych perfumach. Ich kobiecość jest jednak bardziej elegancka i wyrafinowana niż słodka.
Woda perfumowana Carolina Herrera. Carolina Herrera, 240 zł/50 ml.

SONIA RYKIEL

Zaczęło się w 1968 roku, kiedy Sonia Rykiel otworzyła butik w Paryżu. Pasją Soni są swetry, dlatego jej perfumy to mocne, kwiatowe, otulające wonią zapachy.
Woda perfumowana Rykiel Rose. Sonia Rykiel, 215 zł/50 ml.

LOLITA LEMPICKA

Projektantka tworzy kolekcje inspirowane bajkami pełnymi wróżek i elfów. Jej ubrania są niczym stroje z lat 30. Królują: muślin, groszki, suknie z haftem w kolorze écru. Podobny charakter mają jej zapachy. Romantyczne, kobiece, z nutą orientalną. Kwiatowe.
Woda perfumowana Fleur Défendue. Lolita Lempicka, 245 zł/50 ml.

Z nutą ekstrawagancji

PACO RABANNE

Hiszpańskiego projektanta od zawsze fascynowały ubrania, w których tkanina łączona jest z innymi surowcami, np. skórą, metalem czy papierem. Ulubiony melanż Rabanne’a to futro i aluminium. Zainteresowanie oryginalnymi połączeniami i nowatorskimi tworzywami widoczne jest też w zapachach. Jego pierwsze perfumy, Calandre, zawierały niepokojącą nutę cyprysu, niezbyt popularną w kobiecych wodach. Najnowsze zaś, Black XS, to zapach dla zbuntowanej księżniczki, która lubi aromaty czarnych kwiatów. Perfumy Paco Rabanne’a spodobają się niepokornym, kreatywnym, pełnym fantazji kobietom.
Woda toaletowa Black XS. Paco Rabanne, 190 zł/ /50 ml.

NARCISO RODRIGUEZ

Amerykanin kubańskiego pochodzenia. Styl Narciso Rodrigueza łączy praktyczność i komfort sportowej mody amerykańskiej z elegancją i wyrafinowaniem wielkiego krawiectwa. Jego ubrania cechują szyk, prostota, architektoniczna struktura i przywiązanie do detalu. Wśród ulubionych barw znajdują się: czerń, biel, jasna szarość i pudrowy beż. Zapachy inspirowane są pobudzającym zmysły kobiecym ciałem. Dlatego pełno w nich woni piżma.
Woda perfumowana For Her. Narciso Rodriguez, 254 zł/50 ml.

CALVIN KLEIN

Minimalista, mistrz koloru, prowokator. Prostota w modzie i zainteresowanie stylem unisex popychają go do tworzenia perfum, które mogą „nosić” zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Zapachy Kleina są więc oryginalne, niebanalne.
Woda toaletowa Euphoria. Calvin Klein, 180 zł/50 ml.

JEAN PAUL GAULTIER

Jego projekty są mieszanką kultur, stylów i prowokacyjnego podejścia do świata mody i zapachów. W 1984 roku Gaultier podczas pokazu proponuje mężczyznom spódnice i sukienki. Rok później prezentuje słynną kolekcję „Garderoba dla Dwojga”, w której zaciera różnice między płciami. Podobnie jest z zapachami. W wodach męskich odnajdujemy nuty słodkich kwiatów, damskie zaś doprawione są korzennymi przyprawami.
Woda toaletowa Classique. Jean Paul Gaultier, 140 zł/20 ml.

Minimalistyczne akordy

ISSEY MIYAKE

Jest jednym z najważniejszych japońskich kreatorów. Jego niezwykłe projekty uważane są za dzieła sztuki. Eksperymentuje z różnymi rodzajami tkanin naturalnych i syntetycznych. Kreacje Miyake mają opływowe linie, układają się luźno i swobodnie, w zależności od faktury materiału. Issey Miyake jest mistrzem w komponowaniu lekkich jak mgiełka, przejrzystych zapachów. Jego perfumy nasycone są nutami zielonymi i owocowymi. Idealne dla pań poszukujących bardzo świeżych, wód.
Woda toaletowa L’Eau D’Issey. Issey Miyake, 264 zł/50 ml.

MASAKI MATSUSHIMA

We wszystkich kolekcjach tego projektanta można dostrzec elementy japońskiego minimalizmu i zachodniej awangardy. Jego perfumy są równie minimalistyczne, wyrafinowane i świeże, jak kreacje. Najważniejszym elementem w nich jest woda, symbolizująca siłę. Zapachy te polubią dynamiczne, aktywne kobiety, które cenią lekkie, kwiatowo- owocowe wonie.
Woda perfumowana, Masakï/Masakï. Masaki Matsushima, 199 zł/40 ml.

KENZO

Styl Kenzo Takady wyróżnia się odważnymi kolorami, zaskakującymi połączeniami materiałów, wielowarstwowością i wprowadzeniem elementów kimona do mody europejskiej. Kreator zrezygnował z suwaków, zatrzasków i guzików. W zapachach Kenzo postawił na naturę. Według niego to z niej wypływają energia, emocje i przyjemność. Kompozycje zapachowe pełne są nut wody, kwiatów i powietrza. W świecie nasyconym technologią i przemysłem mają łączyć nas ze światem przyrody.
Woda perfumowana Flower by Kenzo. Kenzo, 276 zł/50 ml.

Zapach wyrafinowania

ROBERTO CAVALLI

To jedno z najgorętszych nazwisk w świecie mody. Bajecznie kolorowy styl włoskiego kreatora, ze słynnymi motywami zwierzęcymi na tkaninach, zdobył uznanie światowej krytyki już w latach 60. XX wieku. Kreacje Roberto Cavalliego to mieszanka luksusu, kobiecości i ekstrawagancji. Podobnie jak jego zapachy, pełne korzennych przypraw, przeznaczone dla pań odważnych, seksownych i lubiących prowokować.
Woda toaletowa Just Her. Cavalli, 189 zł/50 ml.

PRADA

Legendarną markę stworzył w Mediolanie w 1913 roku Mario Prada, a rozsławiła ją wnuczka, Miuccia Prada. Znakiem projektantki jest umiejętność łączenia elementów tradycyjnych z innowacyjnymi, klasyki z przyszłością. Dotyczy to także perfum, będących mieszanką technologii i rzemiosła, klasycznej kobiecości i nowoczesnej zmysłowości. W jej zapachach dominuje ambra o balsamicznej nucie.
Prada. Prada, 289 zł/50 ml.

Reklama

ARMANI

Jest synonimem włoskiej elegancji i niebanalnych pomysłów. Oprócz sklepów z wytwornymi ubraniami Giorgio Armani ma w Rzymie butik z odzieżą wykonywaną z plastiku pochodzącego z recyklingowanych butelek typu PET. Od lat 80. ubiegłego wieku projektant firmuje swoim nazwiskiem także perfumy. Niepowtarzalne, indywidualne w swoim stylu, odzwierciedlające naturę wielkiego kreatora. Jego zapachy są niezwykle przejrzyste, eleganckie i kobiece. Nuty kwiatów, owoców i szczypta orientu powodują, że zaspokajane są najbardziej wyrafinowane gusta.
Woda toaletowa Sensi. Giorgio Armani, 190 zł/50 ml.

Reklama
Reklama
Reklama