Reklama

Eko podejście do mody NAGO Clothing

"NAGO to przyjazne naturze i komfortowe w noszeniu ubrania, które pasują do Ciebie, Twojego stylu życia i tego, co już masz w szafie"., możemy przeczytać w informacji na temat nowego stylowego konceptu na mapie polskiej mody. Kolekcja NAGO ma być przede wszystkim przyjazna środowisku, produkowana lokalnie i ze znajomością pochodzenia materiałów.

Reklama

T-shirty, body i golfy wykonane z jakościowej ekologicznej bawełny, a sukienki i swetry na jesień - z nowoczesnych i naturalnych materiałów, takich jak tencel i cupro, łączących delikatność jedwabiu z wytrzymałością zarezerwowaną dotychczas wyłącznie dla sztucznych włókien. Wszystkie dodatki do ubrań są zupełnie bezpieczne i niezawierające żadnych szkodliwych substancji. Guziki, haftki i regulatory wykonane są z metalu bez dodatku niklu. Ilość metek została ograniczona do minimum, pozostawiono tylko te niezbędne, informujące o tym, jak prawidłowo troszczyć się o ubranie.

Na co zwracać uwagę przy kupnie ubrania?

Odpowiedzialne podejście do ekologii to również etykiety i opakowania. Do ubrań dołączane są wyłącznie najpotrzebniejsze papierowe zawieszki z metalową agrafką i bawełnianym sznurkiem oraz koperty wykonane z recyklingowanej tektury. Produkty nie są pakowane w folię, ale w praktyczne bawełniane woreczki, co pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy plastikowych worków rocznie.

Twarzą marki NAGO została popularna modelka Julia Banaś, pracująca na co dzień w Nowym Jorku rudowłosa Polka. Jej podejście do życia i mody jest bliskie filozofii marki - zero waste i eko. Nie bez przyczyny w cały koncept zaaganżowała się też Areta Szpura, znana z promowania lokalnie akcji społecznych zwiększających świadomość ekologiczną m.in. Sucking Sucks, czyli stop plastikowym słomkom czy Anna Pięta, która współtworzyła najciekawsze targi młodych marek i projektantów, Hush Warsaw.

“Projektujemy ubrania stanowiące perfekcyjną bazę szafy. Ponadczasowe, idealne do swobodnego noszenia niezależnie od sezonu. Takie, które to Ty dopełniasz swoją osobowością – nigdy odwrotnie.” Ale trendy to nie wszystko. Wierzymy, że ludzie mody powinni być wizjonerami, którzy mają realny wpływ na przyszłość, mówią twórcy projektu.
Reklama

Co ważne, ta marka pracuje w przejrzysty sposób, szanując podywykonawców i współpracowników, wedle zasad ekonomii społecznej. Brzmi idyllicznie, ale musimy przyznać, że w czasach szybkiej mody i sieciówek, które palą tony niesprzedanych ubrań oraz często wykorzystują tanią siłę roboczę, taki koncept jest słuszny. Bądźmy świadomi nie tylko tego co jemy, jak mieszkamy i żyjemy - ważne jest również to gdzie i jak się ubieramy. Sprawdzajmy metki, składy naszych ubrań. Polecamy!

Reklama
Reklama
Reklama