Popularna szwedzka marka namawia Polki do badania piersi
Tę szwedzką markę na Instagramie śledzi 1,7 miliona osób. Teraz sieciówka NA-KD namawia Polki do profilaktycznych badań piersi. Październik to miesiąc walki z rakiem piersi, a jak robi to ta sieciówka?
Dlaczego Polki nie badają piersi?
Szwedzka sieciówka NA-KD to marka skierowana głównie do młodych dziewczyn, które uwielbiają podążać za trendami. W mediach społecznościowych ma ogromną siłę przebicia, obserwuje ją 1,7 miliona osób, pod postami pojawia się setki komentarzy. Swoje zasięgi NA-KD postanowiło wykorzystać w październiku na wsparcie zacnego celu - namówienie Polek do profilaktycznego badania piersi. Październik to bowiem miesiąc, który co roku poświęcony jest kampanii na rzecz walki z rakiem piersi. Ta choroba nie wybiera, wcześnie wykryta jest często uleczalna. Jednak należy się regularnie badać, aby wykluczyć raka. Badania pokazują, że 43% kobiet w Polsce nie było nigdy na USG piersi i zaniedbuje ten temat. Pierwsze USG piersi należy według lekarzy wykonać około 20. roku życia, a przez dużą nieświadomość coraz więcej młodszych dziewczyn musi zmierzyć się ze straszną diagnozą. Wiedzę na temat profilaktyki raka piersi propaguje wiele marek, w tym akcja Różowej Wstążeczki Estee Lauder. Teraz czas na akcję #JakDziewczyna".
„Walcz z rakiem piersi #JakDziewczyna”: na czym polega?
Szwedzka modowa sieciówka chcąc rozpoczęła współpracę z gdańską fundacją Omealife, założoną przez cztery kobiety, które przeszły przez piekło choroby nowotworowej. Omealife koncentruje się na edukacji i profilaktyce młodszych i starszych kobiet, a NA-KD przekaże 1% zysków ze sprzedaży (w tej chwili wysyła swoje ubrania i dodatki do 173 krajów) na wsparcie tej fundacji, a do każdej przesyłki będzie dołączać bransoletki "Walcz z rakiem piersi #jakdziewczyna” oraz informacyjne broszury z ilustracjami jak powinno wyglądać samobadanie piersi. Marka wydrukuje także naklejki z nawiązującą do profilaktyki raka piersi grafiką, które będzie rozpowszechniać na uczelniach. Dodatkowo w koszulkach wspierających kampanię pokaże się stu wpływowych influencerów w mediach społecznościowych - każdy z nich otrzyma dedykowaną koszulkę, w której pokaże się na swoich Instagramach, będą też przekierowywać na stronę Omealife.
Kolejna wspaniała akcja, do której można się przyłączyć, zachęcamy!
1 z 1
Szwedzka marka NA-KD walczy z rakiem piersi