Reklama

#SHODO (z jap.„droga pisma”) to kolekcja, w której Joanna Hawrot konfrontuje tkaninęz kaligrafią. Na charakterystyczne projekty zainspirowane japońskimi formami naniesiono symbole, oznaczające elementy natury oraz emocje: różę, wiatr, księżyc, miłość i marzenie, radość i szczęście, uśmiech i pieśń, wiosnę, lato, jesień i zimę. Projektantka po raz pierwszy wykorzystuje narzędzie, jakim jest japońska kaligrafia, aby podkreślić więź człowieka z naturąi ważnymi emocjami.

Reklama

Po barwnie ilustrowanej #Kimonolovers – kolekcji, która stawiała kobietęw centrum kosmopolitycznej metropolii, tyglu kulturowym łączącym wpływy wschodu i zachodni styl życia, Joanna Hawrot po raz kolejny łączy tradycjęz nowoczesnościa. Szuka inspiracji w relacji człowieka i wszechświata, jednocześnie badając dawnąsztukę japońskiej kaligrafii. Do współpracy przy kolekcji zaproszona została Biho Asai – uznana na świecie japońska mistrzyni kaligrafii, założycielka szkoły Yubi, promująca autorską metodę nauczania kaligrafii. Twórczość Biho Asai jest hołdem dla harmonii i pokoju na świecie, artystycznym manifestem promującym sztukętworzonąz gracją i wdziękiem. Biho stworzyła na potrzeby kolekcji określone kaligrafie-symbole. Kapsułowa kolekcja 10 sylwetek pozostaje zrealizowana w duchu Weareable Art - sztuki którą się nosi. Uzupełnieniem damskich sylwetek są trzy zestawy stworzone z myślą o mężczyznach - stanowiące pewien kontrapunkt. W kolekcji pojawia się letnia wersja kimona z otwartymi ramionami, krótkie spodnie hakamy, ręcznie pikowna bomberka oraz suknia kinbaku. Nowością są propozycje dla mężczyzn: printowane krótkie bluzy, tunika, wąskie spodnie. Motywy kaligrafii kontynuująfascynację projektantki filozofiąi kulturąwschodu. Sąpunktem wyjścia do zaadaptowania tradycyjnej, mistycznej sztuki w kontekście tkaniny i funkcjonalnego ubioru.
Kolekcją#SHODO Joanna Hawrot wita się z Warszawą po latach pracy w Krakowie, projektantka otwiera swoje atelier do stolicy. To kolejny etap rozwoju marki, która coraz intensywniej włącza się w międzynarodowe inicjatywy, współpracując z instytucjami sztuki i kultury w Polsce i na świecie. Warszawska inauguracją filozofii From Fashion To Art będzie ceremonia otwarcia autorskiego butiku połączona z premiera kolekcji #SHODO, którąuświetni happening w wykonaniu Biho Asai. Artystka przyjedzie do Polski w maju, na specjalne zaproszenie Joanny Hawrot.

Reklama
Reklama
Reklama